[Internet]valt vaak even weg

Pagina: 1
Acties:

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 13:52
Hoi allemaal, ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn Zeelandnet Kabel verbinding geregeld wegvalt. Eerst was het er ook wel, maar niet zo vaak (<1x per maand). Tegenwoordig is het soms meer dan 4 keer per dag!

Het duurt niet lang, maar tijdens bijv. gaming is het zeer irritant (je disconnect van server, die moet op pauze tijdens een wedstrijd, je bent je score kwijt enz.)

Meestal is het genoeg om even naar Netwerk Verbindingen te gaan, op de internet verbinding rechts klikken, en disable te doen, daarna nog een keer maar dan enable. Soms duurt het echter ook langere tijd.

Wat me opvalt zijn een aantal dingen: Het gebeurt het meest tijdens het spelen van games. Als ik MSN Messenger aan laat staan tijdens gamen is het al een stuk minder. Als ik er echt veel last van heb is soms een reboot het enigste dat nog helpt. NA deze reboot is het wel 99% van de keren dat mijn verbinding meteen weer terug is.

Ik heb zelf eens een email naar de helpdesk van zeelandnet gestuurd, deze zeggen dat ze niks vreemds aan de instellingen daar kunnen ontdekken.

Ik heb ook nieuwere drivers op mn netwerkkaart gezet, dit heeft niet geholpen.

Ik zou absoluut niet meer weten waar het probleem ligt, of het aan een instelling van mn pc ligt of aan zeelandnet. Een van de laatste redmiddelen die ik zie is weggaan bij Zeelandnet, maar ik heb geen flauw idee of dat helpt :S

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Het "lijkt" mij meer een lokaal probleem bij jou... (je pc). Doe eens een nieuwe install van je OS (welke heb je?) en wat voor NIC heb je? heb je nog een router of andere netwerkcomponenten?

• XyritZz
n00bs schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:45:
Het "lijkt" mij meer een lokaal probleem bij jou... (je pc). Doe eens een nieuwe install van je OS (welke heb je?) en wat voor NIC heb je? heb je nog een router of andere netwerkcomponenten?
Keb hier winxp pro, gedownload (legaal) via school.
Mn netwerkkaart is zo'n Intel PRO 100/VE ding

De PC waar ik achter zit is de enigste PC hier in huis, en is via een kabel van ik denk rond de 10 a 15 meter in mn modem geplugt (die overigens door Zeelandnet is geinstalleerd, moet toch wel goed zijn??)

Zou het misschien helpen het modem even uit en aan te zetten, (Bij zeelandnet heb je dan gedurende 1,5 uur geen Internet, omdat ie opnieuw gaat registreren ofzo)

Het lijkt mij ook waarschijnlijk dat het probleem lokaal is, en niet bij Zeelandnet, maar wat ik dan wel weer vreemd vind is dat ik er de ene week meer last van heb als de andere week :S

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

1.5 uur geen internet? vaag... ik heb geen ervaring met zeelandnet, maar registratie is maar eenmalig aan de hand van bv het macadres van de modem bij andere providers.

Is er voor de betreffende modem geen firmware update? is het trouwens geen router/modem? of alleen een ethernetmodem?

• XyritZz
n00bs schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:04:
1.5 uur geen internet? vaag... ik heb geen ervaring met zeelandnet, maar registratie is maar eenmalig aan de hand van bv het macadres van de modem bij andere providers.

Is er voor de betreffende modem geen firmware update? is het trouwens geen router/modem? of alleen een ethernetmodem?
poeh, daar vraag je wat :s

* XyritZz is ook maar een klein noobje :P

als het goed is is het alleen een ethernetmodem, voor zover ik weet, zeelandnet levert ze al jaren standaard bij hun abbonementen, ik zou niet weten welk merk het is, of er een firmware update is, en zo ja hoe ik doe erop moet krijgen :S

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 09:14

kaas-schaaf

Beunhaas

Denk niet dat he hier veel aan hebt maar goe het lijkt er op:

Heb het probleem van wegvallende verbindingen ook gehad, allleen dan met een adsl verbinding. Dit kwam doordat er 'even' geen data verstuurd werd. Omdat de sterkte van de verbinding niet echt geweldig was ging de modem de verbinding opnieuw opbouwen. Het signaal was daarop weer te zwak en hij kwam een tijdje niet verder dan een een of andere handshake.
Het openhouden van de verbinding (aka msn, maar nog beter een langzame download) zorgde er voor at de modem zich niet opnieuw ging instellen na een slechte verbinding / hoge packet loss.

Dude van kpn is de zooi nog komen doormeten, ze hebben hier het een en het ander heraangesloten (ISDN kabel geaard naar mijn weten) en in de centrale ook wat bekabelt. Het heeft gewerkt.

Ik weet niet of de zeelandnet-kabelboer (o wat ben ik blij dat ik die dudes vaarwel heb gezecht na het 56k-tijdperk) ook met packetencapsulation (Adsl doet dat dacht ik wel, en dat lukte niet) werkt, misschien eens navragen over bij hun over "een modem die zich telkens opnieuw laat verbinden" oid.

Det disablen van je verbinding ken ik wel van secure wlan netwerken. Daar is het het probleem dat je je inlogmeuk opnieuw moet verzenden en windows dit niet altijd doet na een signal loss.

suc6

-edit- bij mij verbrak de verbinding ook tijdens het gamen, meerendeel omdat die relatief wijnig packets verzenden maar wel veel ontvangen. Het ging echt over het verzenden (en het niet kunnen door modem) van data dat de problemen gaf.

En het registreren dan 1,5 uur duurt??? zit een een of andere mevrouw daar met een kaartenbak te klooien :S Weggaan zou ik aanraden, onze buurman is recent ook overgestapt naar wanadoo adsl en heeft veel minder downtime e.d. irritante gebreken.

Als het een enorme blauwe bak is met lichtjes is het een ethernetmodem. Akellig groot log geval tbh.

[ Voor 25% gewijzigd door kaas-schaaf op 24-01-2005 22:16 ]

• XyritZz
kaas-schaaf schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:09:
Ik weet niet of de zeelandnet-kabelboer (o wat ben ik blij dat ik die dudes vaarwel heb gezecht na het 56k-tijdperk) ook met packetencapsulation (Adsl doet dat dacht ik wel, en dat lukte niet) werkt, misschien eens navragen over bij hun over "een modem die zich telkens opnieuw laat verbinden" oid.
Als bij Zeelandnet het modem zich opnieuw gaat laten verbinden moet het ook opnieuw geregistreerd worden bij zeelandnet (dat duurt de eerste keer een dag, daarna duurt het tussen de 10 min en 1,5 uur, bij mij altijd wel 1,5 uur) Dit is bij Zeelandnet te herkennen aan in plaats van Groene lampjes, de groen/rood codes op de lampjes. (Groen = verbinding, Rood knipperend is verbinding zoekend, Rood/groen afwisselend = bezig met registreren)
Als het een enorme blauwe bak is met lichtjes is het een ethernetmodem. Akellig groot log geval tbh.
Het is een grijs geval, met een rij groene lampjes, sommigen branden altijd groen, zoals bijv. die van verbinding, anderen branden alleen bij downloaden of uploaden.

• XyritZz
Ik ben ondertussen gaan spelen met de instellingen van de netwerkverbinding, ik heb wat opties aan gezet die uit stonden. Iets onder het tabje authentication ofzo.

Hoorde van een klasgenoot dat wanneer je je router niet bij Zeelandnet koopt je om de zoveel tijd van het netwerk af gekickt word. Dus misschien dat ze dit ook doen als je instellingen niet goed staan ofzo.

//Edit, heb ook even ZoneAlarm PRO geinstalleerd, misschien dat die wat uithaalt in het geval dat het een vorm van spyware is ofzo :S??

[ Voor 16% gewijzigd door XyritZz op 24-01-2005 22:24 ]

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 09:14

kaas-schaaf

Beunhaas

Het 'afkicken' omdat je geen zeelandnet bagger hebt is illegaal. Dus ik hoop dat ze dat niet doen. Hoewel me het niets zou verbazen :r

• XyritZz
Jammer dat hier thuis per jaar betaald wordt....

* XyritZz zat nu anders met een TweakDSL verbindinkje van 1MBIT te surfen....

Na mn laatste post geen connection interupts meer gehad, ik hou via dit thread iedereen nog op de hoogte en ik sleutel nog wat verder aan mn instellingen. Als ik het weet te verhelpen zet ik hier nogwel wat ik uiteindelijk gedaan heb zodat anderen er misschien nog iets aan hebben.

//edit, voor vandaag is 8 minuten een record, zo erg was het ;)

[ Voor 9% gewijzigd door XyritZz op 24-01-2005 22:31 ]

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:08
Bij zeelandnet krijg je een com 21 modem

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als jij nooit een firewall had en wel een always on modem, is de kans dat je wat wormen hebt vrij groot ;) (tenzij je nog een virusscanner gebruikt maar dan nog...)

• awolte
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 16:23
XyritZz schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:21:
[...]

Als bij Zeelandnet het modem zich opnieuw gaat laten verbinden moet het ook opnieuw geregistreerd worden bij zeelandnet (dat duurt de eerste keer een dag, daarna duurt het tussen de 10 min en 1,5 uur, bij mij altijd wel 1,5 uur) Dit is bij Zeelandnet te herkennen aan in plaats van Groene lampjes, de groen/rood codes op de lampjes. (Groen = verbinding, Rood knipperend is verbinding zoekend, Rood/groen afwisselend = bezig met registreren)

[...]

Het is een grijs geval, met een rij groene lampjes, sommigen branden altijd groen, zoals bijv. die van verbinding, anderen branden alleen bij downloaden of uploaden.
Hoi ik heb ook zeelandnet maar als ik mijn modem uitzet en weer aan zet heb ik binnen 2 a 3 minuten weer verbinding hoor en meestal wel sneller. `k zou toch eens na laten kijken door zeelandnet. Verder ken ik jou probleem ook alleen heb ik wel een router er tussen hangen vanwege mijn netwerkje en toen ik daarvoor bij zeelandnet kwam zeiden ze dat het door de router kwam maar dat ze geen hulp wilde geven daar het een linksys router betrof

http://awoltering.blogspot.com

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 23:20
Toevallig heb ik dit zelfde probleem nog geen maand geleden ook gehad. Zeelandnet helpdesk gebeld. De volgende dag stond er een reparateur voor de deur en die heeft het probleem verholpen. Bij mij zat het probleem in de aansluiting op de wandcontactdoos. Er was iets met de massa aan de hand (don't ask...). Ook heeft de reparateur de voeding van m'n COM21 nagekeken, daar was echter niets mis mee. Gewoon de helpdesk bellen dus. Die lezen de status van het modem remote uit en dan zou uit de logs moeten blijken dat de verbinding van het modem met Zeelandnet geregeld wegvalt. Dan sturen ze z.s.m. iemand langs, kostenloos.

Het ligt dus niet aan de router. Tenminste dat lijkt mij sterk, want ik zit hier ook een 'niet-Zeelandnet certified' router (DrayTek 2200E) ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Kwistnix op 24-01-2005 23:24 ]

• XyritZz
n00bs schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:39:
Als jij nooit een firewall had en wel een always on modem, is de kans dat je wat wormen hebt vrij groot ;) (tenzij je nog een virusscanner gebruikt maar dan nog...)
Draai Spybot meerdere keeren per week, SpywareBlaster mag hier lekker z'n werk gaan, en MCAfee virusscan doet hier ook zo af en toe nog wel eens wat :)

• XyritZz
FallenAngel666 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:59:
Toevallig heb ik dit zelfde probleem nog geen maand geleden ook gehad. Zeelandnet helpdesk gebeld. De volgende dag stond er een reparateur voor de deur en die heeft het probleem verholpen. Bij mij zat het probleem in de aansluiting op de wandcontactdoos. Er was iets met de massa aan de hand (don't ask...). Ook heeft de reparateur de voeding van m'n COM21 nagekeken, daar was echter niets mis mee. Gewoon de helpdesk bellen dus. Die lezen de status van het modem remote uit en dan zou uit de logs moeten blijken dat de verbinding van het modem met Zeelandnet geregeld wegvalt. Dan sturen ze z.s.m. iemand langs, kostenloos.

Het ligt dus niet aan de router. Tenminste dat lijkt mij sterk, want ik zit hier ook een 'niet-Zeelandnet certified' router (DrayTek 2200E) ;)
Bedankt voor de tip, ik zal ze nog eens op gaan bellen :)

offtopic:
BTW, hoe is je tentamen OOSE vandaag gegaan ;) Jammer dat die vraag over Int of String er niet meer in zat, had wel leuk geweest, gezien het thread van gister :P

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 23:20
XyritZz schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:27:
[...]

Bedankt voor de tip, ik zal ze nog eens op gaan bellen :)

offtopic:
BTW, hoe is je tentamen OOSE vandaag gegaan ;) Jammer dat die vraag over Int of String er niet meer in zat, had wel leuk geweest, gezien het thread van gister :P
Dat tentamen was niet voor mij :)
Ik had alleen MMI. Dat OOSE heb ik al gehad volgens mij, maar ze geven er ieder jaar een ander naampje aan, dus ik weet niet hoe die module bij mij heette.
Pagina: 1