Toon posts:

[XP] Programma icoon verdwijnt uit Systray

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows XP een aantal dagen gereinstalled en alles werkt naar behoren.
Toen ik net thuiskwam miste ik een icoon in mijn systray.
Het gaat om het progeamma ZDconfig, wat een draadloze verbinding opzet door middel van een W-LAN USB adapter.

Dit programma is verdwenen uit de systray en ook wanneer ik het opnieuw start komt het niet terug.
Ik zie wel dat het programma geladen wordt,ook bij taakbeheer staat er vrolijk ZDconfig.exe
De andere pictogrammen ( Antivirus en MSN ) staan wel gewoon in de systray.....

Ik heb het volgende geprobeerd:

- Reboot
- Niet gebruikte pictogrammen opruimen --> Disable
- Reinstall programma en reboot
- Alle services van XP gestart

Heb echt geen zin om na 3 dagen weer XP te reinstallen...Iemand een tip?

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 15:31

Suaver

jokecoat

Waarvoor heb je het icoontje nodig dan? Als het programma draait is het toch goed? Op mijn oude computer had ik dat ook (win98) maar de draadloze verbinding deed het gewoon.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Verwijderd

Kijk eens bij de instellingen van dat programaa of je het icoontje kan aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat icoontje nodig omdat het een brakke gare W-LAN USB adapter van Edimax is die voor geen ene kont werkt. Dat wil zeggen dat ik om de 2 dagen een nieuwe verbinding moet maken omdat de bestaande gewoon niet gevonden wordt, en dat gaat dus nu niet.

Ik kan geen icoon instellen in het programma, omdat ik het programma niet in kom :S
Het programma bestaat ook maar uit 3 files dus echt veel config is het niet...

Verwijderd

Al gekeken bij de properties van de startbalk of het icoontje niet gewoon altijd wordt verborgen door de instelling voor dit icoon? Dit kun je instellen bij Control Panel > Taskbar and Start Menu > Customize

Verwijderd

Topicstarter
Ja die staat op : Altijd weergeven

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:56
Het is een raar verhaal, maar bij mij verdween er wel eens een icoontje uit de systray na de install van een divx-5 codec. Verwijderde ik de codec dan was het icoontje er weer.
p.s. de codec en het programma hadden echt niks met elkaar te maken, maar toch hadden ze dit effect...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie :)

Ik gebruik de K++ codec pack reeds een jaar en heb nog nooit problemen ondervonden.
Ik ga deze even uninstallen en hoop dat het hiermee opgelost is.
Het lijkt me echter eerder een bug in het programma, al zou ik graag weten wat hiervan de oorzaak is. Helaas biedt Edimax weinig support.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Het gaat wel vaker mis het de taskbar...
Deze link zou ook het e.e.a. oplossen door de IconCache.db te verwijderen. Misschien dat je daar nog wat aan hebt....

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Topicstarter
PaulZ schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:59:
Het gaat wel vaker mis het de taskbar...
Deze link zou ook het e.e.a. oplossen door de IconCache.db te verwijderen. Misschien dat je daar nog wat aan hebt....
Ook dit helpt niet :S

Ik weet iig 1 ding zeker: Nooit meer Edimax en morgen een Accespoint kopen want van dit geklooi krijg ik echt een slappe.

Verwijderd

Topicstarter
Nm heb het al.
Om de 1 of andere reden heeft Windows het stuurprogramma verneukt nadat ik de connector opnieuw aansloot...

Deze mag dicht :)
Pagina: 1