[XP] C partitie lijkt leeg, maar is het niet, hoe oplossen?

Pagina: 1
Acties:

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik heb ook al op een ander forum zitten zoeken hiernaar, maar helaas heeft niemand een oplossing voor me. De situatie is als volgt:

Wanneer ik de windows verkenner open, dan zou ik normaal gesproken de mappen in mijn c schijf moeten kunnen zien, net zoals de bestanden die er staan.
Ze zijn er wel degelijk want ik zit dit nu te typen op de pc waar dit probleem dus speelt, met de complete windows installatie op de c partitie. Ik zie in de verkenner niets, ook in een command prompt en dan een dir op de C partitie geeft als resultaat... NIETS

In de mapopties heb ik ook alles al nagekeken en zelfs de instellingen weer op standaard gezet.
De enige manier om de inhoud van mijn c schijf te bekijken is via de gedeelde map C die ik dan via mijn laptop bekijk. Ook wanneer ik op deze gammele pc via netwerkomgeving naar de C share toe ga zie ik niets.

Wie helpt me of kan me in de goede richting sturen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je op een command prompt de 'dir C:\ /a' intypt - wat krijg je dan? :)

• Guvner
C:\>dir C:\ /a
De volumenaam van station C is System
Het volumenummer is 88C6-E33B

Map van C:\

Bestand niet gevonden

C:\>

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vreemd - wat krijg je als je de recoveryconsole boot?
Weet je overigens zeker dat je systeem noet corrupt is gegaan (oftewel - heb je wel een goede backup mocht er iets mis gaan?) :)

• Guvner
recovery console????
en nee kheb geen b-up,maar hindert niet, tis een extra station in de woonkamer voor bezoek om ff te netten enzow

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Maak 'ns een ander gebruikersaccount aan en kijk of je onder die account wel op de C: kan kijken.

• Guvner
helaas, ook dat werkt niet :'(

Verwijderd

Hoe oud is je pc? Hoe groot is je schijf? :) Toch niet toevallig groter dan 137Gb?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 22:30
Je windows zit niet 'per ongeluk' op een andere partitie?

[ Voor 16% gewijzigd door Jimster op 24-01-2005 23:23 ]

Verwijderd

Ben je als administrator ingelogd? Zoniet kijk dan de rechten van je huidige account eens na

Viper

Verwijderd

Raar probleem ja,

Is het niet zo dat je een hidden partitie hebt? Maar toch zichtbaar is omdat Windows eropstaat? Laatst had ik bij iemand waar ik moest formatten drivers nodig. In setup alle stations verwijdert bleek achteraf dat de oom van die persoon een hidden partitie had aangemaakt met daarop alle drivers.In "Deze computer" waren ze ook echt niet te zien maar tijdens de format wel:P

Probeer dus eens met PM 8.0 te kijken wat er staat ingesteld op je hd. Misschien kan je iets uitvinken ofzo?

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En wat als je een chkdsk-run doet op c: ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
C:\WINNT\system32>chkdsk /F /V c:
Het type bestandssysteem is NTFS.
Kan actieve station niet vergrendelen.

Kan Chkdsk niet uitvoeren omdat het volume door een ander proces
wordt gebruikt. Wilt u dat dit volume de volgende keer
dat het systeem wordt opgestart, wordt gecontroleerd? (J/N) j

Dit volume wordt de volgende keer dat het systeem wordt opgestart gecontroleerd.

code:
1
2
3
4
5
 /F              Herstelt fouten op de schijf.
 /V              Op FAT/FAT32: geeft het volledige pad en de naam van elk
                 bestand op de schijf weer.
                 Op NTFS: geeft opruimberichten weer, indien aanwezig.
 /R              Vindt beschadigde sectoren en herstelt leesbare gegevens.

Hierna dus "effe" herstarten :)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Guvner
Hmmmm....
Let's see.

Ja ik ben administrator.
Nee volgens mij is de partitie niet hidden.
Nee checkdisk helpt ook niet.

Ik weet het echt niet, maar ik wil hem toch draaiend hebben.

• Guvner
geen suggesties verder?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:37

Thandor

SilverStreak

Staat Windows niet op een andere partitie :? zoals al gevraagd is
Dit lijkt mij nl. het meest voor de handliggende.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 10:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

probeer ook eens een virusscan. sommige virussen maken access tot de c onmogelijk. Hoewel het voor mij dat erg raar lijkt dat Windows kan opstarten je laptop wel je C kan lezen.

Wat je ook kunt proberen is even een LinuxLive cdtje pakken. Knoppix bijvoorbeeld. En kijken of die je /dev/hda (er van uitgaande dat je C partitie op de eerste schijf staat en het de eerste partitie is, 9/10 is dat het geval :P ) wel goed kan lezen.

Weet je ook heel zeker dat Windows niet van een andere partitie geboot wordt? Dus dat hij daar op staat en C leeg is.
Wat je ook kunt proberen is je C leeg te gooien en kijken of je systeem nog draait. Dit natuurlijk als laatste proberen en even backupje maken van de data die bewaard moet worden. Mijn gok is dat Windows helemaal niet op je C staat.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Guvner
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat windows op C staat, en dan echt alleen op C.
Het enige wat op een andere partitie staat is mijn documents en settings van alle users, deze bevinden zich op D.
Dus dat nu al 3 keer is gezegd dat dit het waarschijnlijk is inderdaad, maar ik weet het zeker.
Anders zou het toch niet zo kunnen zijn dat ik mijn C deel als RotCdrive en deze dan vanaf mijn laptop bekijk en hier alles zie staan 8)7
Tevens is het zo dat ik bij het beheer van mijn schijven, via administrative tools, zie staan dat mijn C partitie voor 34% in gebruik is, dus er staan bestanden op.
Pagina: 1