Toon posts:

[J2ME] Foutmelding tijdens emulatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar de fout te zoeken?

Ik ben bezig met een applicatie in J2ME. Ik heb het vrij werkend onder de emulator.
Echter krijg ik wel een fout in het console scherm tijdens de emulatie van de app.
Ondanks de fout gaat hij wel goed door, echter, op mijn telefoon stopt hij met een
application error.

Het gaat om de volgende fout:

java.lang.ClassCastException
at Adres.commandAction(+194)
at javax.microedition.lcdui.Display$DisplayAccessor.commandAction(+282)
at javax.microedition.lcdui.Display$DisplayManagerImpl.commandAction(+10)
at com.sun.midp.lcdui.DefaultEventHandler.commandEvent(+68)
at com.sun.midp.lcdui.AutomatedEventHandler.commandEvent(+47)
at com.sun.midp.lcdui.DefaultEventHandler$QueuedEventHandler.run(+250)

Kan iemand mij misschien vertellen waar ik de oplossing kan vinden bij dergelijke meldingen.
Als je het interessant vind kan ik de applicatiecode wel publiceren, het is maar 1 file van 400 regels.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Zou je de code kunnen posten die betrekking heeft op deze foutmelding? Ik kan wel in het wilde weg gaan gokken maar dat schiet niet op :)

Verwijderd

De telefoon is wat kritischer dan de emulator. De emulator registreert de fout maar werkt door, de telefoon niet. Is allemaal vrij normaal voor J2ME. Errors moet je dus altijd oplossen ook al lijkt de emulator er geen last van te hebben.

Aan de code te zien, zit de fout in de commandaction methode. (Die waar je de toetsenbord invoer afhandeld.)

En ben je toevallig aan het typecasten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 01:15 ]

• Daventry
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Zou je de relevante code eens kunnen posten?

En ook, op welke telefoon probeer je het precies te draaien ... veel issues zijn erg telefoon-afhankelijk

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 01:15:
De telefoon is wat kritischer dan de emulator. De emulator registreert de fout maar werkt door, de telefoon niet. Is allemaal vrij normaal voor J2ME. Errors moet je dus altijd oplossen ook al lijkt de emulator er geen last van te hebben.

Aan de code te zien, zit de fout in de commandaction methode. (Die waar je de toetsenbord invoer afhandeld.)

En ben je toevallig aan het typecasten?
Het is nogal logisch dat er wordt gecast want anders krijg je geen ClassCastException :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:18:
[...]

Het is nogal logisch dat er wordt gecast want anders krijg je geen ClassCastException :)
Klopt maar niet altijd even bewust door de programmeur :(
Zo krijg je volgens mij dezelfde error als je een String in een int probeert te stoppen. Of misschien alleen bij wat complexere types.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:39:
[...]

Klopt maar niet altijd even bewust door de programmeur :(
Zo krijg je volgens mij dezelfde error als je een String in een int probeert te stoppen. Of misschien alleen bij wat complexere types.
Dan krijg je de ClassCastException ook, waar is anders de Integer.parseInt() methode voor?
Pagina: 1