Verkeerd geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 17:29
Hoi,

Ik heb hier een wat ouwere pc staan, waar(door omstandigheden) geen geheugen in zat. Verder was pc wel kompleet. Pc van mn zus, die wil em graag werkende hebben, voor de kinderen, kunnen ze dr nog een paar simple DOS spelletjes op spelen.
Dus ik mee naar de winkel gegaan voor geheugen. Ze hebben ff in de kast gekeken, en ze zouden geheugen bestellen. Dit geheugen heb ik er nu inmiddels instaan, maar word maar voor de helft herkent, van de 128 mb word maar 64 mb gezien. Bij opstarten, in Windows en ook in Everest.

Mobo merk een type mij onbekent, chipset Intel 440LX >> http://www.intel.com/design/chipsets/mature/450_440.htm onderste tabel
Het geheugen dat ik gekregen heb is 1 maal Kingston KVR133X64C2/128
Processor Intel Celeron-A, 400 MHz

Mijn vraag: heb ik verkeerd geheugen? Of zo dit geheugen toch moeten werken voor volle 100 % op dit mobo?

Euhm... \n ...

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:24
welke banken heb je gebruikt? heb je in het boekje van je moederbord gekeken welke banken je moet gebruiken? heb je al verschillende mogelijkheden (qua banken) geprobeerd?

edit:
(paar vraagjes voor in de tijd dat ik op de link klik ;)

oops.... 1x zeg je he? dus d'r is maar 1 bank in gebruik... oops... dan denk ik ook aan wat volgende spreker zegt... single-sided/dual-sided RAM

[ Voor 44% gewijzigd door El Psycho op 24-01-2005 20:32 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:00
Heb je dual-sided RAM? Daar heb ik in verleden tijd (lees: sdram tijdperk) ook problemen mee gehad, dat het mobo maar één kant van het plankje kon adressen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• jan282
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-07 17:33
mischien helpt een bios update

Specs

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 22:29
komt idd door het dual- sided RAM, heb ik zelf ook gehad, niks aan te doen.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Helpt niet. Het heeft te maken met de opbouw van je reepje en de intolerantie van oa de intel 440 LX en BX chipsets bij zulke reepjes. Zoek maar op de naam van deze beide chipsets termen als "helft geheugen' en je vind een hele rits mensen met hetzelfde probleem.

Je kan er nu nog wat aan doen, namelijk je geheugen terugbrengen. Vervolgens aan de hand van de uitleg hier: PMG FAQ een reepje uitzoeken wat wel helemaal herkend kan worden.

{signature}

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest: dit is werkelijk uitgekauwd.
[search=geheugen wordt voor helft gezien]
[search=geheugen wordt voor helft herkend]
[search=128mb geheugen wordt gezien als 64mb]
etc..

En het staat zelfs ook helder uitgelegd in de FAQ van dit subforum. Zie het linkje van Voutloos.
Zoekertje + FAQ-gevalletje, dicht dus.

Conclusie: volgende keer iets meer vooronderzoek plegen eer je een topic opent ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 24-01-2005 20:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.