Maxtor DiamondMax Plus9 120GB is gecrasht

Pagina: 1
Acties:

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:03
Ik zit met een heel erg kut probleem :(
Gisteren wilde ik Linux installeren, dus ik was bezig met partitioneren in PartitionMagic 8.0. Ik had mijn 120 gb kleiner gemaakt, om daar 2 partities te maken van 10 gb(linux) en 200 mb(swap). Normaal gesproken krijg ik nooit fouten, maar dit keer wel :(

Ik moest op een toets drukken om opnieuw op te starten, daarna ging hij windows laden .. gewoon logo met laad dingetje dr onder.. en daarna kreeg ik 1 sec blauw scherm, en daarna startte hij opnieuw op ... dus ik dacht, laat ik eens de diskettes gebruiken van partition magic (rescue dingen)

Deze gaf aan dat er een fout zat op mijn hdd, maar hij kon hem niet repareren. Ik ben daarna naar een andere computer gegaan en heb mijn schijf daar bij gehangen, en kon hem toen lezen, en checkdisk zag wat fouten en partition magic ook, dus die hadden ze meteen gerepareerd.. Toen heb ik meteen even heel wat data gebackupped, onder andere school enzo.

Nou ik dacht van, hij doet het misschien nu gewoon weer, dus ik weer terug hangen in mijn pc, maar nee hoor, no go.. Dus ik iemand bellen, en die vertelde me dat ik eens met de win xp cd de recovery console op moest starten, en daar dan fixmbr en fixboot moest doen; fixmbr deed hij, maar bij fixboot, gaf hij aan dat er geen systeem gevonden was ofzo.

Dus ik weer terug naar die andere computer, en er weer aan gehangen, maar dit keer kon hij hem niet meer zien :( Dus ik in alle hoop in partition magic gekeken, en ja hoor, hij zag mijn data als allocated diskspace, dus alles was weg :( Ik heb daarna in PM die schijf opnieuw gepartitioneerd en geformateerd, dat lukte en na een reboot zag ik hem ook weer in my computer.

Dus ik weer terug naar beneden, om dit keer windows opnieuw erop te zetten, maar de win setup zag niet de partitie die ik net gemaakt had, en ik kan ook geen nieuwe meer maken, dan druk ik bijv op c van maak een partitie en dan geef ik mijn groote op, en dan werkt het niet.

Wat ook heel vreemd is, in mijn bios heeft mijn schijf ook ineens een hele vreemde naam! :? Met allemaal gekke tekens...

Ik ben nu met Ultimate Boot CD die hdd tooltjes aan het proberen, maar nog nu toe niks ;(

//edit
Als ik bijv met die hdd tooltjes van de ultimate boot cd een low format doe, geeft hij of een fout aan, of hij doet helemaal niets.. En een quick format doet hij gewoon wel, echt mega vaag.

[ Voor 5% gewijzigd door n1ck op 24-01-2005 20:39 ]

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

- aangezien je zegt gekke tekens te zien in je BIOS:
- waarschijnlijk brakke flatcable
- of je schijf (print) is HEEL brak

Probeer eens een andere goede flatcable en dan met recoverysoftware aan de slag, denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door SjoZ op 24-01-2005 20:25 ]

• n1ck
Ik heb de schijf op de HCC dagen gekocht, dus zo oud is hij nog niet.. Zou de printplaat nu al kapot zijn ?!! Ik doe er geen gekke dingen mee ofzo, hij zit gewoon netjes in mijn case, en heeft tot nu toe dan het gewoon goed gedaan.

Voor deze klotezooi had ik trouwens geen last van vreemde tekens als naam van mijn HD in mijn bios, ik zelf dacht mss dat mijn MBR naar de klote was, en dat daarom mss die naam zo gek is..

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

een brakke MBR kan geen rare naam in de BIOS opleveren.

De naam van de harddisk is opgeslagen in de FIRMWARE, i.p.v. de MBR..

Rijmt wel, overigens ;)

Probeer nu maar eens een andere flatcable.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:43
Heb je je HDD wel gekoelt? Een 120gb schijf word warm, en als je dat dan niet koelt is ie idd met een halfjaartje kapot.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• n1ck
The Widow Maker schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:30:
Heb je je HDD wel gekoelt? Een 120gb schijf word warm, en als je dat dan niet koelt is ie idd met een halfjaartje kapot.
Ik koel mijn hdd niet, maar zo heet wordt dat ding niet, ik heb namelijk watercooling in mijn computer, en net boven mij hdd zitten twee 12cm fans, dus er komt wel iets van lucht mijn kast binnen. Maar ik heb geen extra fan gericht op mijn hdd

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

The Widow Maker schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:30:
das overdreven. Idd kan een harde schijf slecht tegen (teveel) warmte, maar als je gewoon een internet-office bak hebt moet een 120 gig het makkelijk uithouden. Heb hier ook een 120 gig van Maxtor (de DiamondMax Plus 9 met 2 Mb cache) en die heb ik idd voorzien van een Zalman HD cooler, maar dat was meer om het geluid te dempen... Daarvoor heeft ie ruim een jaar zonder problemen zonder enige vorm van koeling gedraaid...

Logius | Somda | Twitter

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Als je vage tekens hebt kan het zijn dat je firmware corrupt is (zoals hierboven ook al is gezegd).
Hoe dat kan komen door een fixmbr weet ik niet, maar mss zou je het kunnen oplossen door je firmware in je harddisk te updaten?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Jorrit :: Ethnocentrix.nl zegt:
maarre... met dat maxblast kun je je harddisk ook testen, heb je dat al gedaan?
Nick zegt:
ik kan kiezen uit ..
Nick zegt:
installation confirmation
Nick zegt:
basic quick (90 sec test)
Nick zegt:
advanced test
Nick zegt:
das is full scan
Nick zegt:
dan
Jorrit :: Ethnocentrix.nl zegt:
die basic quick zou al voldoende moeten zijn
Nick zegt:
burn in test
Nick zegt:
als ik basic quick doe
Nick zegt:
dan krijg ik dit
Nick zegt:
Diagnostic Code: 54828d61
This drive is failing. If you do not have a recent backup of the data please do so now if possible. Write down the diagnostic code and contact Maxtor via the internet www.maxtor.com

RMA'en dus ;)

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• n1ck
=a¹tnrá6¬1#0¬0á

Zo heet mijn HDD in mn bios, hij is dus denk ik dan echt kaduuk :(

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Yup, nieuwe schijf halen en dan geen maxtor ;)

Alle proemn in n drek

• n1ck
ff kick,

Ik wilde net even alles in gaan vullen voor te kunnen RMA´en. Maar nu geeft die site van Maxtor aan dat de code die ik van het programma PowerMax heb gekregen code fout is :? :?
Super lomp dus, wat moet ik nu doen ?

Ik las al op GoT dat sommige gewoon bijv "Drive not recognized by the system" kiezen zodra hun code ook niet geaccepteerd wordt, omdat je dan geen vraag krijgt om die code in te vullen.
Kan ik dit ook doen, of moet ik iets anders doen ?

• n1ck
Joehoe :p, mss lijk ik wat ongeduldig ..

Klopt ............ ben ik ook B) _/-\o_

Morgen word mijn ADSL afgesloten, ivm mirgratie van ADSL dus ik wil ff dit snel geregeld hebben.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Psboy schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:13:
ff kick,

Ik wilde net even alles in gaan vullen voor te kunnen RMA´en. Maar nu geeft die site van Maxtor aan dat de code die ik van het programma PowerMax heb gekregen code fout is :? :?
Super lomp dus, wat moet ik nu doen ?

Ik las al op GoT dat sommige gewoon bijv "Drive not recognized by the system" kiezen zodra hun code ook niet geaccepteerd wordt, omdat je dan geen vraag krijgt om die code in te vullen.
Kan ik dit ook doen, of moet ik iets anders doen ?
Uhm.. probeer het eens? :)
Als je kiest voor de standaard replacement kan het trouwens nog wel een weekje of 2-3 duren voor je vanuit Ierland een nieuwe Maxtor krijgt.. Dusseh, als je het snel geregeld wilt hebben, moet je ff een schijf van iemand lenen of kopen :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• n1ck
Maar het schijnt toch zo te zijn, dat als je advanced RMA doet (met creditcard), dat je een nieuwe schijf binnen 2 dagen ofzo in huis hebt?

//edit
Nvr mind :), Ik heb gewoon gekozen dat mijn computer mijn schijf niet meer herkend. En mijn RMA aangevraagd

[ Voor 31% gewijzigd door n1ck op 31-01-2005 19:04 ]

Pagina: 1