Toon posts:

realtek RTL 8139/810 icm windows 98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

zit met het volgende probleem.

Een goedkoop realtek netwerk kaartje van het merk Nettox krijg ik maar niet goed geinstalleerd op windows 98se.

Drivers komen van de realtek site af

http://www.realtek.com.tw...3&series=16&Software=True

3 bestanden worden er gedownload
2 sys bestanden en 1 inf bestand.

maar wanneer ik zeg dat de pc de drivers kan vinden op flop (het specifieke adres) dan kan die geen stuurprogramma vinden.

Iemand eerder dit probleem gehad?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat bedoel je met adres ?

Iperf

Verwijderd

Je netwerkkaart word wel gedetecteerd in windows?
Die netwerkkaartjes willen namelijk nogal snel stuk gaan.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Toevallig een oude pc? Dan kan het bv een Realtek 8139D kaartje zijn, die doen soms nogal moeilijk in oudere pc's aangezien die PCI 2.2 complaint zijn en de moederborden van oude pc's maar tot 2.1 gaan.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Plek/locatie waar hij de drivers opgeslagen heeft

Verwijderd

Mischien is het kaartje niet geproduceerd conform de unified drivers. Dan heb je de drivers van de fabrikant nodig. Mijn ervaring is dit de doorzetter bijna altijd wint bij dit soort problemen. Alleen een nieuw kaartje kopen bijna altijd sneller is.
En je kan ook kijken of de ME drivers werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:34:
Je netwerkkaart word wel gedetecteerd in windows?
Die netwerkkaartjes willen namelijk nogal snel stuk gaan.
Ja hij word wel gevonden, je krijgt dan het bekende gele uitroepteken voor het appartaat

zelfs met originele flop word die niet geinstalleerd, dit zijn namelijk precies dezelfde bestanden die op de site staan.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:13
FastBunny schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:36:
Toevallig een oude pc? Dan kan het bv een Realtek 8139D kaartje zijn, die doen soms nogal moeilijk in oudere pc's aangezien die PCI 2.2 complaint zijn en de moederborden van oude pc's maar tot 2.1 gaan.
Kans dat deze PC 2.1 is is wel heel groot. Ik ben nog nooit een RTL8193 kaartje tegengekomen die niet gepakt werd door de driver van Realtek(op een nieuwe PC dan)
Het kan zich openbaren in het totaal niet herkennen van het kaartje of het niet kunnen vinden van de het apparaat in de driver

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:47:
[...]

Kans dat deze PC 2.1 is is wel heel groot. Ik ben nog nooit een RTL8193 kaartje tegengekomen die niet gepakt werd door de driver van Realtek(op een nieuwe PC dan)
Het kan zich openbaren in het totaal niet herkennen van het kaartje of het niet kunnen vinden van de het apparaat in de driver
ok lijkt mij duidelijk..ik zal eens een oud netwerkkaartje tevoorschijn halen en kijken hoe die werkt..

tot dusver bedankt voor alle info!
Pagina: 1