4 Analoog naar 2 ISDN2

Pagina: 1
Acties:

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
De huidige situatie is nu dat er 4 analoge lijnen zijn. 3 lijnen worden gebruikt voor de telefooncentrale en hebben een groepsnummer. De 4e lijn wordt gebruikt voor de fax en pinautomaat.

Nu willen we overstappen op ISDN. We willen dus een isdn verbinding waar we dus 3 gesprekslijnen hebben en een fax lijn. De gesprekslijnen moeten onder hetzelfde nummer allemaal bereikbaar zijn. En het faxnummer moet natuurlijk ook blijven bestaan.

Is een 2 ISDN2 lijn hier een oplossing voor. We willen straks tevens ADSL aanvragen. Maar dat is op dit moment nog niet de prioriteit.

Nu heb ik ergens gelezen dat je geen ADSL op een groepsnummer kunt aanvragen. Zou het dan een oplossing zijn. Om een losse analoge lijn aan te vragen. En hierop de Fax aan te sluiten ?

Verwijderd

Het is al weer een jaar of 3 geleden, maar toen probeerde ik idd ook adsl aan te vragen op 2 isdn2 met groepsnummer lijnen. Kon niet, het was niet te bepalen welke lijn het signaal zou krijgen (...)

Uiteindelijk hebben we toen een analoge lijn aangevraagd en daar adsl overheen laten lopen. Lijn werd overigens niet gebruikt voor telefoonverkeer, want alles liep via de isdn-centrale.

Dus je oplossing is waarschijnlijk wel een goed werkende.

Ik weet ook niet of KPN hiet probleem met de groepsnummers over meerdere isdn-lijnen en dan adsl erbij al heeft opgelost. Het is voor mij al een tijd terug..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, alleen op enkelvoudige lijnen kan je adsl van kpn aanvragen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• voodoo202
Is het dan misschien een mogelijkheid om 2 enkelvoudige isdn lijnene aan te vragen. En dan een groepsnummer op 1 isdn lijn, en de ander gewoon gebruiken. Met unieke nummers. En op die kabel een ADSL verbinding aan te vragen.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:37
Bestaat er toevallig geen tussen variant tussen ISDN20 en ISDN 2?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 21:10
Je kunt ook zakelijke isdn aanvragen dan kun je meer dan 2 lijnen nemen. Bel even met 09000244 en laat je voorlichten door de zakleijke markt.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
Terror schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:50:
Bestaat er toevallig geen tussen variant tussen ISDN20 en ISDN 2?
Ja, maar dat maakt voor TS niet uit; TS kan het beste 2 ISDN-2's in een bundel nemen, met daarbij een aparte faxlijn, want, zoals reeds gezegd, ADSL op een bundel kan niet, net zo min als MSN's, trouwens.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

voodoo202 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:07:
De huidige situatie is nu dat er 4 analoge lijnen zijn. 3 lijnen worden gebruikt voor de telefooncentrale en hebben een groepsnummer. De 4e lijn wordt gebruikt voor de fax en pinautomaat.

Nu willen we overstappen op ISDN. We willen dus een isdn verbinding waar we dus 3 gesprekslijnen hebben en een fax lijn. De gesprekslijnen moeten onder hetzelfde nummer allemaal bereikbaar zijn. En het faxnummer moet natuurlijk ook blijven bestaan.

Is een 2 ISDN2 lijn hier een oplossing voor. We willen straks tevens ADSL aanvragen. Maar dat is op dit moment nog niet de prioriteit.

Nu heb ik ergens gelezen dat je geen ADSL op een groepsnummer kunt aanvragen. Zou het dan een oplossing zijn. Om een losse analoge lijn aan te vragen. En hierop de Fax aan te sluiten ?
Ik zou voorstellen om de 3 analoge lijnen te migreren naar 2 x ISDN2 in groep, abb kosten gaan iets omlaag en je hebt er gelijk een communicatiekanaal extra bij ( 3 x analoog a 18,16 incl btw pmnd = 54,48 - 2 x ISDN2 a 26,13 incl btw pmnd = 52,26 beide zonder kosten van de groepsfaciliteit)

De analoge lijn handhaven voor FAX en ADSL en eventueel voor een alarmkiezer op analoge basis.

• voodoo202
jantje112 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:53:
Je kunt ook zakelijke isdn aanvragen dan kun je meer dan 2 lijnen nemen. Bel even met 09000244 en laat je voorlichten door de zakleijke markt.
Maar ik heb aan 3 gesprekslijnen eigenlijk voldoende
En een fax lijn.

Verwijderd

voodoo202 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:46:
Is het dan misschien een mogelijkheid om 2 enkelvoudige isdn lijnene aan te vragen. En dan een groepsnummer op 1 isdn lijn, en de ander gewoon gebruiken. Met unieke nummers. En op die kabel een ADSL verbinding aan te vragen.
zou kunnen maar gaat ten koste van je bereikbaarheid van 3 naar 2 lijnen inkomend.

Verwijderd

jantje112 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:53:
Voor zakelijk 0800-0403

• voodoo202
Zou het dan niet mogelijk zijn dat als een 3e persoon belt dat hij dan wordt doorverbonden met die andere isdn lijnen.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

voodoo202 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:00:
Zou het dan niet mogelijk zijn dat als een 3e persoon belt dat hij dan wordt doorverbonden met die andere isdn lijnen.
In principe is het mogelijk om met een analoge net kaart in je telefooncentrale je analoge lijn en IDSN-lijnen te koppelen. Er kan dan doorverbonden worden, etc.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

voodoo202 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:00:
Nee is niet mogelijk, de faciliteit doorschakelen bij bezet is openbaar niet aanwezig, wel direct *21 of vetraagd *61

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Oplossing om geen meervoudige lijn te hebben (dus 2 gebonden ISDN2 lijnen met 1 groepsnummer tot één bundel) en daarvoor twee losse ISDN2 lijnen te nemen heeft een nadeel. Je hebt op je groepsnummer maar twee ipv drie gesprekslijnen.

Als je die situatie dan neemt kan je ook één ISDN2 lijn met groepsnummer nemen en de faxlijn analoog laten en daar DSL bij laten plaatsen. Mocht je dan toch behoefte hebben aan een extra gesprekslijn kan je altijd nog een extra ISDN2 aan je bundel toevoegen omdat DSL samen met de fax op de analoge lijn zit.

Mijn inzet: 1x PSTN (fax + dsl) 1x ISDN2 (groepsnummer) uitbreidbaar naar 2x ISDN2

Altijd je opties openhouden qua toekomst en uitbreidmogelijkheden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 24-01-2005 21:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Als het zakelijk is kun je volgens mij zelfs een adsl-lijn aanvragen zonder voice, met een beetje geluk komt dit ook voor consumenten (heb al meerdere topics hiervan gezien op GoT).

Informeer evt bij meerdere providers (bv BBeyond)

Indien het mogelijk is kun je gewoon 2x ISDN in groep pakken en de adsl apart

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:30:
Als het zakelijk is kun je volgens mij zelfs een adsl-lijn aanvragen zonder voice, met een beetje geluk komt dit ook voor consumenten (heb al meerdere topics hiervan gezien op GoT).

Informeer evt bij meerdere providers (bv BBeyond)

Indien het mogelijk is kun je gewoon 2x ISDN in groep pakken en de adsl apart
en de fax ?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
Die zal dan toch apart moeten; is toch net zo handig voor de DSL lijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

de fax...... die had ik over het hoofd gezien :P
Eventueel gewoon een nummer uit de doorkiesreeks pakken >:)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:55:
[...]

Ik zou voorstellen om de 3 analoge lijnen te migreren naar 2 x ISDN2 in groep, abb kosten gaan iets omlaag en je hebt er gelijk een communicatiekanaal extra bij ( 3 x analoog a 18,16 incl btw pmnd = 54,48 - 2 x ISDN2 a 26,13 incl btw pmnd = 52,26 beide zonder kosten van de groepsfaciliteit)

De analoge lijn handhaven voor FAX en ADSL en eventueel voor een alarmkiezer op analoge basis.
Hier ben ik het helemaal mee eens, je hebt dan je groep veilig gesteld (niet onbelangrijk), en je bent op de toekomst voorbereid.
Je kunt overwegen een hele reeks te nemen (dus alle nummers die beginnen met 012-345678x) en dan alleen het laatste nummer wisselt. Op die manier kun je je Fax ook binnen de groep laten vallen. Je ADSL kun je dan over een losse lijn doen (bv versatel) dan hoef je daar geen abbo kosten voor te betalen. Een alarmlijn is ook voordeliger.
Maar de oplossing hierboven is imho de beste en het helderst (niet onbelangrijk)

• voodoo202
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:55:
[...]

Ik denk dat ik dan voor deze optie ga. Verder zat ik dan te denken aan de live box van Wanadoo.
Hiermee kun je gratis bellen. Werkt dit dan ook voor de fax ? Dan kunnen er namelijk gratis faxen verstuurd worden. En dat scheelt ook weer een groot deel in de kosten. Dan word die analoge lijn misschien toch nog terug verdient.

Verwijderd

voodoo202 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:33:
[...]

Ik denk dat ik dan voor deze optie ga. Verder zat ik dan te denken aan de live box van Wanadoo.
Hiermee kun je gratis bellen. Werkt dit dan ook voor de fax ? Dan kunnen er namelijk gratis faxen verstuurd worden. En dat scheelt ook weer een groot deel in de kosten. Dan word die analoge lijn misschien toch nog terug verdient.
ADSL+ Telefonie -> Snelheid verbinding (maximaal) 512/256 Kbit/s (down/up)

Gebruiksvoorwaarden http://www.wanadoo.nl/popup/telefoniegesprekstarieven.html

Nummers die niet onder het gratis tarief vallen zijn; mobiel, 084, 087, 090x, 06760-internet en geografische internetnummers, internationaal, semafoon en buzzernummers
Wanadoo Telefonie is alleen beschikbaar voor particuliere klanten
Op het gebruik van Wanadoo Telefonie zijn de algemene voorwaarden van Wanadoo van toepassing
Bij misbruik en excessief gebruik houdt Wanadoo zich het recht voor om de dienst in individuele gevallen buiten gebruik te stellen
Wanadoo Telefonie ondersteunt geen data of fax oproepen
Wanadoo Telefonie werkt alleen in combinatie met het Wanadoo ADSL Direct abonnement en de Wanadoo Livebox

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 18:14 ]

• voodoo202
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:10:
[...]

ADSL+ Telefonie -> Snelheid verbinding (maximaal) 512/256 Kbit/s (down/up)

Gebruiksvoorwaarden http://www.wanadoo.nl/popup/telefoniegesprekstarieven.html

Nummers die niet onder het gratis tarief vallen zijn; mobiel, 084, 087, 090x, 06760-internet en geografische internetnummers, internationaal, semafoon en buzzernummers
Wanadoo Telefonie is alleen beschikbaar voor particuliere klanten
Op het gebruik van Wanadoo Telefonie zijn de algemene voorwaarden van Wanadoo van toepassing
Bij misbruik en excessief gebruik houdt Wanadoo zich het recht voor om de dienst in individuele gevallen buiten gebruik te stellen
Wanadoo Telefonie ondersteunt geen data of fax oproepen
Wanadoo Telefonie werkt alleen in combinatie met het Wanadoo ADSL Direct abonnement en de Wanadoo Livebox
Ok dat valt dus ook weer een beetje tegen. Maar het ondersteund geen fax oproepen. Maar verstuurt deze misschien wel. En wanneer ben je een zakelijke gebruiker. Gaat dat in als je bent ingeschreven bij de kvk of als je zoveel per maand belt dat het niet voor een particulier haalbaar is.

Want ik denk dat we zo'n 4 faxen per dag versturen.

Verwijderd

voodoo202 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:29:
[...]

Ok dat valt dus ook weer een beetje tegen. Maar het ondersteund geen fax oproepen. Maar verstuurt deze misschien wel. En wanneer ben je een zakelijke gebruiker. Gaat dat in als je bent ingeschreven bij de kvk of als je zoveel per maand belt dat het niet voor een particulier haalbaar is.

Want ik denk dat we zo'n 4 faxen per dag versturen.
Het versturen van een FAX moet gewoon kunnen lijkt mij, maar dit kan ook altijd nog via een analoge poort op de centrale.
Pagina: 1