Toon posts:

K7T Pro2 slaat na 10 seconden uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met een systeem hier :
Het gaat om een
k7t pro 2 + een AMD duron 1200 + 256 MB sd RAM :

De problemen zijn ongeveer 2 weken geleden begonnen.
soms viel de pc gewoon met simpel werk uit .
dit werd echter steeds erger. wanneer de pc weer eens was uitgevallen moest ik eerst de voeding stekker los trekken , op deze manier kon ik weer in windows komen.
nou wilde ik gister avond effe de hardware testen dus wat heb ik gedaan :

MEM getets was goed .(ander stukje voor de zeker heid
HDD's getest ook goed .(los getrokken )
Ook de VGA kaart was goed (wel vervangen.
de voeding heb ik ook vervangen maar werkt wek goed in ander systeem .

ik heb effe gegoogled naar k7t pro 2 ''Bugs'' toen kwam ik allemaal plaatjes tegen van *verrotte borden waar van de ''Batterijtjes* (weet niet hoe ze heten ) kapot waren en lekten dat is hier ook niet het geval .

Ik d8 zelf eerst aan een warmte probleem omdat de pc binnen 10 seconden uit gaat dit is echter niet het geval.de heath sink blijf vrij koel .
op dit moment liggen alleen noodzakelijke onderdelen van de pc op tafel .
maar dit werkt ook niet

Iemand een idee

MVG

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
yep klopt bij dit type moederbord zijn de condensators brak van.

wat zijn je voltages?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet zien heb maar 5 sec's de tijd wanneer ik in de bios ben vliegt die er zo weer uit :(

• andreict
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:05:
Kan ik niet zien heb maar 5 sec's de tijd wanneer ik in de bios ben vliegt die er zo weer uit :(
je kan ze ook in windows uitlezen..

speedfan effe zoeken met google ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
met die pc kom ik niet meer in windows .

• Poinkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-03-2023
Klinkt er naar dat je de soldeerbout uit de kast mag gaan halen en de condensators/elco's mag gaan vervangen. of op zoek gaan naar een goedkoop 1200 bordje... (correct me if im wrong) het klinkt namelijk wel naar een probleem met je moederbord.

• andreict
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:07:
met die pc kom ik niet meer in windows .
ik denk dat je dan toch helaas afscheid moet gaan nemen van je mobo..

gecondoleert..

(tis algemeen bekend met die boardjes dat ze brak zijn... zoek maar eens met de search)

Verwijderd

Topicstarter
damn, vorige week net alle oude dingen weggedaan ;)
Maar uhm met die oude AMD dingen drurf ik nooit die processor koeler er af te halen
ben nammelijk altijd bang dat ik de core beschadig en dan is die processor ook nog stuk
Gister starte die nog redelijk goed op maar die 3d mark heeft hem waarschijnlijk de kop gekost
... iemand nog iets wat ik kan doen >?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Topicstarter
Nej heb het bord er helemaal uit gehaald en bekeken maar ik kan niks ontdekken.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Meestal zie je op die groene (of zwarte) "batterijtjes" een kruisje staan. Staan die ondertussen al bol of komt er bruine prut uit dan is hij overleden of in iedergeval bezig ermee. Dan wordt in stabiel en start steeds slechter op en uiteindelijk dus helemaal niet meer :(

(heb er vorige week ook nog een vervangen, waren er al 5 van aan het prutten)

Atari 4 ff'r 😊

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 09:32
Mhuah, bij mijn Pro2-A was er destijds ook niets te zien, maar het was wel het (toen nog redelijk on-)bekende probleem. Werd toen netjes onder garantie door MSI vervangen door een Turbo2. Alleen Powerline deed wat moeilijk, omdat die zelf maar 1 jaar garantie gaven op dat moederbord en de factuur was van 1 jaar en 16 dagen eerder. Die dwaas wilde daarom dat bord niet opsturen. En vol blijven houden dat hij NOOOOIIT problemen met dat bord meegemaakt had.
Pas toen ik met een stapel uitgeprinte forumberichten kwam en aangaf dat MSI zelf 3 jaar garantie geeft wilde hij het bord opsturen. Netjes van MSI, slordig van Powerline.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd ,

maar deze is wel 5 jaar oud of zo denk ik maar ik wist niet dan mobo's Langzaam dood konden gaan ;

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb hier ook weer een ECS K7S6A liggen met bolle kapjes, best grappig, want dat bord had diegene gekocht toen ie zn MSI K7TTurbo, ook met bolle gebarsten kapjes, inruilde voor dit bord omdat ie graag DDR RAM wilde :P

Binnenkort maar es ff de soldeerbout ter hand nemen, waarden van elco's opschrijven en weer op school vragen naar elco's. Voor zover ik weet stuurt MSI die dingen nog altijd gratis naar je toe, of je nog garantie hebt of niet. De enige service die je niet krijgt na 5 jaar is het erin solderen van die dingen, dat mag je zelf doen. (niet dat dat het moeilijkste karwei is, die borden kunnen redelijk wat stookvermogen hebben)

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Pff zijn die dingen nog steeds brak :S. Heb destijds ook zo'n mobo gehad die er om dezelfde redenen na een klein jaar ermee kapte. Toen viel het netjes in de garantie. Waarschijnlijk is nu de enige optie om een ander moederbord op de kop te tikken.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
UnderFlow schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:13:
Pff zijn die dingen nog steeds brak :S. Heb destijds ook zo'n mobo gehad die er om dezelfde redenen na een klein jaar ermee kapte. Toen viel het netjes in de garantie. Waarschijnlijk is nu de enige optie om een ander moederbord op de kop te tikken.
Nee, die dingen nemen gewoon uitgebreid de tijd om dood te gaan. Heb vorige week een QDI i440BX bord uit 1998 vervangen, dat is dus 7 jaar terug, elco's stonden allemaal bol.

Joepie, kan ook nog een Asrock K7S8XE+ bij de schroothoop, Binnen de garantie elco bij southbridge kapot. Die dingen gaan dus ook kapot als ze vlakbij de koele intake airflow zitten (die bij CPU zijn allemaal nog goed)

[ Voor 19% gewijzigd door _JGC_ op 27-01-2005 11:19 ]

Verwijderd

Ik heb afgelopen december hetzelfde probleem gehad met mijn MSI K7T Pro2a. Omdat mijn moederbord inmiddels buiten de garantie was heb ik msi een mail gestuurd (msi-info@msi-computer.nl) om te vragen wat de reparatie mogelijkheden zijn. Zij gaven aan dat MSI het niet meer in reparatie neemt maar dat ze wel gratis nieuwe condensatoren op willen sturen.
Ik heb daarna een lokale pcboer mijn board laten repareren en 10 Euro verder liep hij weer als een "sneltrein" (OK boemetje het blijft een Duron 1300).

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Ik heb hetzelfde bord gehad,wat bij een een goede maar vreemde oplossing was is het koelblok en processor verwijderen dan de pc opstarten en een halve minuut laten draaien.
PC weer uit, processor en koelblok terugplaatsen opstarten en dan zal je zien dat hij het weer doet.
Dit zal alleen enkele weken/maanden wezen, daarna kan je het proces weer herhalen.

Ik was dit natuurlijk gauw beu en heb een ander moederbord aangeschaft.

Probeer het eens!

[ Voor 1% gewijzigd door Strikie op 15-02-2005 13:09 . Reden: Typo ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Bluefan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-06-2024
In wel ander systeem heb je de PSU getest? Als die minder zuipt is wattjes, heeft dat testen geen zin. PSU's kunnen na een tijd langzaam de voltages laten zakken en zo steeds meer de computer laten crashen - zelfs hardeschijven laten uitvallen. Als de voltages heel laag zijn gezakt (ik had -14%) zal hij bij de POST weigeren nadat hij gecrasht is.

SD15 bug...

Pagina: 1