Toon posts:

HP deskjet 3820 defect na wecare cartridge?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
type printer : HP deskjet 3820 usb.
probleem : na het vervangen van de lege cartridges wil de printer niet meer printen.
geprobeert : kabel vervangen
: driver opnieuw ge-installeerd
: Hp cartridges gekocht en geprobeert
: printen via cmd
: test pagina
: printer calibreren
: printer poort verandert ( usb001- usb000)
:
wanneer men nu probeert te printen (test pagina) spuit de printer tijdens het reingigen van de cartridge veel inkt uit.( bakje zit onder tussen onder de inkt)
en de printer wil nog steeds niet printen.

ik weet zo niet meer wat ik hier mee moet, heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad of hier ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 19:59 ]

Verwijderd

Ik heb dezelfde printer en als ik me goed herinner zit er ook een parallele aansluiting op. Misschien is het iets om eens daarop te proberen (als dat gaat ofcourse)?

Verwijderd

Topicstarter
het zou leuk zijn ja .. maar helaas ontbreekt deze aansluiting op de pc waar de printer hoort te werken .. ik zal het zeker even op een andere pc proberen met de paralele poort

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:33:
het zou leuk zijn ja .. maar helaas ontbreekt deze aansluiting op de pc waar de printer hoort te werken .. ik zal het zeker even op een andere pc proberen met de paralele poort
Lijkt me een goed idee.
Overigens, wat gebeurt er als je de printerkap opendoet als hij aanstaat? Normaal moet hij dan beetje zitten ratelen en draaien. Naar ik vermoed is er ook een toetsencombinatie om een testpagina te printen, maar vraag me daar niet naar... :-)

Verwijderd

Topicstarter
ja de toets combinatie om een standaard (firmware) testpagina te printen functioneerd niet.
je zou denken dat het aan de firmware zou liggen ,, maar de communicatie ,, inkt niveau / papier lade open/ papier storing functioneren.. en functioneren ook naar de pc toe..

ik ben bang dat ik em moet opsturen naar HP .. dat zal wel het nodige gaan kosten :(

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:59

gws24

Thinking is hard!

Ipv opsturen naar HP kan je beter een nieuw printertje aanschaffen, voor 70 euro heb je een nieuwe (en redelijke) printer, bv de canon pixma 2000.

[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 25-01-2005 00:54 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Deskjet 3820, hou op, hou op... Wat een ongelofelijke bagger-apparaten zijn dat. Voor geïsoleerde werkplekken en kleine werkgroepjes gebruikten we hier op de zaak ook deskjet-printers, al dan niet via een JetDirect printserver. We hebben hier al veel verschillend HP's gehad en de 3820 is ronduit het slechtste wat ons ooit overkomen is. Van de 10 bestelde printers hebben het er 3 (30% dus!!!) binnen een jaar begeven. Twee maanden nadat het jaar om was, is er nog 1 stukgegaan en we hebben er nu alweer 2 die klinken alsof ze het geen maand meer vol gaan houden. (Nog eens 30% dus!!!) En om nou te zeggen dat ze zo intensief gebruikt werden, nee. Als je zo'n care-pack hebt (hadden wij voor 1 jaar), wisselt HP de printer netjes om als hij stukgaat. Alleen wel balen dat je dan exact zo'n zelfde onding terugkrijgt en vaak nog een refurbished exemplaar ook. En na het verlopen van het jaar "garantie" hoef je van HP niets meer te verwachten. (Ze weten natuurlijk zelf ook dondersgoed, dat het troep van de bovenste plank is.)

Met Wecare cartridges hebben we overigens ook slechte ervaringen. Maar dat is niet alleen i.c.m. een 3820. De Wecare carts zijn hervulde cartridges. En daarbij loop je het (redelijk grote) risico, dat je een defecte hervulde cartridge krijgt. Ik heb er al meerdere gezien met beschadigingen in het koperplaatje op de cartridge, zelfs met een scheur erin. Tja, en dan doen ze het niet. Onze leverancier doet niet moeilijk hoor, we krijgen elke keer netjes een nieuwe cartridge. Maar het straalt natuurlijk niet echt kwaliteit uit. (Met de toners van Wecare hebben we overigens wel goede ervaringen, al zullen dit waarschijnlijk ook gewoon hervulde carts zijn.)

Edit:

Oja, mijn conclusie: Afgelopen zaak die printer. De printer heeft maar 3 dingen nodig om een testpagina te kunnen printen: 1. Papier, 2. Inkt en 3. Stroom. Als hij dat al niet doet, dan kun je met redelijk grote zekerheid zeggen dat hij stuk is. (En dus meteen afgeschreven, want wie gaat er nou een printer van een paar tientjes repareren?) Jammer van de HP-cartridges die je gekocht hebt, meer kan ik er niet van maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 01:18 ]

Verwijderd

Ik heb die printer nu al een tijdje en ben daar heel tevreden van. Hij print zeer scherp de tekst af en verbruikt niet veel inkt. Als je hem op de snelle modus zet dan print hij bijna even snel af gelijk een laserprinter. Ik geef toe dat het kwalitatief misschien niet de beste printer is dat ze geproduceerd hebben, maar voor de prijs dat hij toendertijd gekost heeft...

Overigens worden printers niet meer gemaakt om jaren mee te gaan, de fabrikanten halen hun winst uit de cartridges...
Wist je overigens dat printerinkt de duurste vloeistof op aarde is? Duurder dan raketvloeistof, het duurste parfum, de duurste champagne... Belachelijk gewoon!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:20:
Ik heb die printer nu al een tijdje en ben daar heel tevreden van. Hij print zeer scherp de tekst af en verbruikt niet veel inkt. Als je hem op de snelle modus zet dan print hij bijna even snel af gelijk een laserprinter. Ik geef toe dat het kwalitatief misschien niet de beste printer is dat ze geproduceerd hebben, maar voor de prijs dat hij toendertijd gekost heeft...

Overigens worden printers niet meer gemaakt om jaren mee te gaan, de fabrikanten halen hun winst uit de cartridges...
Wist je overigens dat printerinkt de duurste vloeistof op aarde is? Duurder dan raketvloeistof, het duurste parfum, de duurste champagne... Belachelijk gewoon!
Je kunt altijd geluk hebben met zoiets. Van de 10 die wij kochten doen het er 4 nu nog goed (en dan reken ik de printers die we onder garantie vergoed hebben gekregen dus niet mee). Helaas zijn er ook al 4 stukgegaan en staan er 2 op het punt om ermee te stoppen. Op basis van 1 exemplaar kun je niet zoveel over de duurzaamheid van zo'n apparaat zeggen. Ik wil niet beweren dat je bij 10 stuks wel betrouwbare cijfers krijgt, maar dit zegt in mijn ogen meer dan genoeg.
Pagina: 1