MSN plat door bliksem?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 17:57
Iemand mailde mij net over een bericht wat mogelijk de oorzaak zou zijn van de MSN storing gisteren. Persoonlijk vind ik het bericht niet echt overtuigend omdat ik er verder nergens iets over lees, maar misschien is er iemand die hier meer vanaf weet.

Seattle - Gates, de algemeen directeur van het softwarebedrijf Microsoft heeft in een persconferentie verklaart dat het MSN netwerk, gebruikt door miljoenen computergebruikers over heel de wereld, onherstelbaar beschadigd is door een blikseminslag op één van de servers. De betreffende server werd gebruikt om de extra functionaliteiten te ondersteunen die msn, dochter van Microsoft, aanbood in zijn recente Messengers. Deze functionaliteiten waren echter zodanig ingebakken in het protocol dat het volledige netwerk hiervan afhankelijk was. Het wegvallen van deze functionaliteiten heeft dus ook fatale gevolgen voor het volledige netwerk. Gates betreurt de gebeurtenis, maar is terwijl ook optimistisch. Dit geeft hem namelijk mogelijheid om zijn plan om het messenger-netwerk betalend te maken, verder uit te werken.

Dit artikel stond op een forum op http://www.hattrick.org.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ja, en dit geloof jij?

Stuur het dan maar gauw door naar je hele adreslijst :/ Kom op man, met een klein beetje gezond verstand had je toch wel kunnen weten dat dit te onwaarschijnlijk voor woorden is ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Ik heb het artikel ook gelezen, kwam van één van de grootste roddel site's ;) Weet alleen niet meer welk.. eens zoeken

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:09
Hmmm

Ik vind het niet echt ehh... aannemelijk klinken :)
maar het ZOU kunnen...

McLaren \o/

Verwijderd

Zitten ook flinke taalfouten in dus.. :P

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 17:57
Nee, zelf geloof ik het bericht ook niet helemaal, maar moet toch ergens vandaan komen... Ik ben zelf overigens niet bekend met de site waar dit artikel vandaan kom en weet dus ook niet wat de betrouwbaarheid ervan is.

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

1 server die voor extra functionalteit zorgt zorgt er voor dat het hele netwerk platligt, zo ja dan is mn wantrouwen in het msn netwerk zeker terrecht.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

En dit geloof je? Dan ben je wel heel erg naief. Ik zit op dit moment lekker gewoon op msn wat niet zo moeten kunnen dus?! Lol in ieder geval is er 1 iemand in deze hoax getrapt. En een forum? Da's wel een heel betrouwbare bron he :O

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 24-01-2005 19:58 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
damm wat een bullshit, echt kansloos dat mensen dit soort verhaaltjes gaan bedenken om door te sturen en dan paniek te veroorzaken onder de breezah sletjes die denken dat ze nooit meer op msn kunnen. :r 8)7

Verwijderd

Ik dacht dat het door een virus kwam.

Ik las namelijk dat de MSN-Server door het Brabania.A (zo iets) Backdoor virus getroffen was, dat zich verspreidde via de contactlijsten.

Dat valt natuurlijk weer onder ''onderhoud'' bij hun, maar volgens mij hebben ze gewoon die backdoorvirus uitgebannen.

- Wat ik btw van vertrouwde bronnen heb, niet vrouwelijke msnsletjes die verslaaft zij aan kettingmails en sms.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ook al zou het echt zijn, dan nog geloof ik niet, dat Bill himself er iets over zegt, in een persconferentie, én dat de plannen van MSN, om het betalend te maken uit zal breiden...

Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat MSN het betalend wil maken, omdat die reclame banner er al in zit, en er gebruikers zat zijn ter wereld, die die banner ook gewoon zien (en hem dus niet wegmoffelen). Heb zo een gevoel, dat die banner voor meer inkomsten zorgt, dan een algeheel MSN-netwerk, die betaald is (geworden).

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

was het maar waar :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Helaas; niet waar dus. Zoals We Are Borg al meldde:
stuur het snel door en er verschijnt een moderator in een rose jurk op je bureaublad :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.