❤️🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !
Verwijderd
en brand je wel gewoon naar ide device? niet dat gerommel met scsi emulation?
dat nl nergens meer voor nodig
niet doen dus, scsi emul gedoe
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 22:11 ]
Ik ga m'n mobo maar eens retour doen
Blijf het overigens wel frappant vinden dat het in 2.6.10 niet lukt met branden en 2.6.9 wel, vandaar dat ik me afvroeg of er meer mensen last van hadden.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
[ Voor 46% gewijzigd door HunterPro op 25-01-2005 02:19 ]
Ik was zelf ook te lui om mijn systeem om te zetten (nou nou wat een moeite zeg
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
K3b houdt hier vanaf de laatste versie rekening mee.
Oh, en zet inderdaad die scsi emulatie uit.
I am rubber, you are glue
Iig, ik ga nu 2.6.10 herbakken ZONDER SCSI-emu (tenzij m'n usb-stick het dan niet meer doet
1
| brw-rw-rw- 1 root disk 22, 0 Mar 14 2002 /dev/hdc |
en cdrecord-ProDVD zegt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| Cdrecord-ProDVD-Clone 2.01b31 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2004 Jörg Schilling Unlocked features: ProDVD Clone Limited features: This copy of cdrecord is licensed for: private/research/educational_non-commercial_use cdrecord-ProDVD: Cannot allocate memory. WARNING: Cannot do mlockall(2). cdrecord-ProDVD: WARNING: This causes a high risk for buffer underruns. cdrecord-ProDVD: Operation not permitted. WARNING: Cannot set RR-scheduler cdrecord-ProDVD: Permission denied. WARNING: Cannot set priority using setpriority(). cdrecord-ProDVD: WARNING: This causes a high risk for buffer underruns. scsidev: '/dev/hdc' devname: '/dev/hdc' scsibus: -2 target: -2 lun: -2 Warning: Open by 'devname' is unintentional and not supported. Linux sg driver version: 3.5.27 Using libscg version 'schily-0.8'. Device type : Removable CD-ROM Version : 0 Response Format: 2 Capabilities : Vendor_info : '_NEC ' Identifikation : 'DVD_RW ND-3500AG' Revision : '2.18' Device seems to be: Generic mmc2 DVD-R/DVD-RW. Using generic SCSI-3/mmc CD-R/CD-RW driver (mmc_cdr). Driver flags : MMC-3 SWABAUDIO BURNFREE Supported modes: cdrecord-ProDVD: Operation not permitted. prevent/allow medium removal: scsi sendcmd: no error CDB: 1E 00 00 00 01 00 status: 0x0 (GOOD STATUS) cmd finished after 0.000s timeout 40s cdrecord-ProDVD: Cannot init drive. |
Ik kan nu wel de suid-bit van cdrecord-ProDVD aanzetten zodat het misschien wel werkt, maar of het zetten van prioriteit dan werkt
(hoewel, dat is een child process natuurlijk, zal ook wel
Verwijderd
alweer de verkeerde tool..
gebruik dvdrecord! (cdvdrtools dvd+rw-tools zijn de pakketjes die je moet hebben)
cdrecord-ProDVD is closed source ellende en nergens voor nodig.
k3b voor grafisch branden en dvdrecord gebruiken.
en jezelf ff lid van groep disk en cdrom maken.
lijkt me appeltje eitje
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 12:57 . Reden: aanvulling ]
k3b is ineens echt te simpel ineens
Die groepen was ik al wel lid van, dom ben ik ook weer niet
(mag ook wel, weer een meevaller na allemaal hardwareperikelen en de constante angst dat m'n installatie corrupt is door crashes (alsa en wdm heb ik al opnieuw mogen doen