Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dreamcast casemodding

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil graag mijn dreamcast modden omdat ik ben uitgekeken op het 'saaie' uiterlijk ik vraag mij nu een paar dingen af.

1. kunnen er ledjes op de dc geplaatst worden?
2. hoe kan ik het beste mijn dc overspuiten?
3. hoeveel volt gaat er over de dreamcast?

Ik weet dat dit niet over çase modden gaat van pc's maar ik kan op mijn vragen geen fatsoenlijk antwoorden vinden op het internet.

Groeten JelmerSB

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
1. dat kan altijd })
2. Daar staat een leuk stuk over in de Frequently Asked Questions CME
3. Pak een multimeter?

Verwijderd

zijn er nog mensen die een dreamcast hebben dan 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas niet de beschikking over een multimeter:(

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-11 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:36:
Ik heb helaas niet de beschikking over een multimeter:(
Die dingen kosten 5 euro (inclusief batterij) en je hebt er je leven lang plezier van...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel zal er morgen gelijk 1 halen.

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:31:
1. dat kan altijd })
2. Daar staat een leuk stuk over in de Frequently Asked Questions CME
3. Pak een multimeter?
2. Daar staat een leuk stuk over in de Frequently Asked Questions CMEFrequently Asked, ik heb ernaar gezocht maar kan dit niet vinden heb je een linkje voor mij??

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik had er niet op geklikt

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die faq heel handig maar weten jullie ook of je gewoon met een spuitbus je dc over kan spuiten??

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 13:34
hier ook een leuk verhaaltje
http://stuffo.howstuffworks.com/dreamcast.htm

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:50:
Ik vind die faq heel handig maar weten jullie ook of je gewoon met een spuitbus je dc over kan spuiten??
Als je er gewoon overheen spuit is ie zo stuk omdat electronica niet goed tegen verf kan, dus demonteren moet...

En als je gewoon over een stuk plastic spuit dan slijt het er zo af...

Dus je moet het ook voorbehandelen, en als je het goed voorbehandeld hebt en je hebt het netjes gespoten is het ene kleine moeite om 'm dan ook over te spuiten met gewone lak.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

als je wilt overspuiten moet je idd de inhoud er helemaal uit halen, goed voorbehandelen natuurlijk, alleen dan wordt het bevredigend

er zijn vast wel wat leuke plekken waar je wat ledjes kan plaatsen, binnenkort is mijn gamecube af en misschien krijg je wat inspiratie :) (>60 ledjes bekrachtigd met een eigen adapter >:) )

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

1. kunnen er ledjes op de dc geplaatst worden?
Ja, of wuppy's, CCFL's etc, de enige beperking is je creativiteit en grondmiddelen.
2. hoe kan ik het beste mijn dc overspuiten?
Met spuitverf op een gedegen ondergrond zoals ook in de CME Faq: Kast spuiten staat. Dat er een console in zit maakt voor de verf niet uit :P
3. hoeveel volt gaat er over de dreamcast?
In Nederland gebruiken we hier 230V AC voor de normale Dreamcast (er zit een autorange 110V~240V voeding ingebouwd). De portable Dreamcast gebruikt een +12V DC adapter.
Op de AV poort staat +12V DC op pin 4, +5V DC op pin 5 en ground op pin 1. De pinout van de ingebouwde adapter is: pin1=+3.3V DC, pin2=+5V DC, pin3+4+5=ground, pin6=+12V DC. En op de controlleraansluiting staat op pin2 +5V DC. en pin 3 ground.
[google=Dreamcast pinout]
- http://mc.pp.se/dc/psu.html
- http://mc.pp.se/dc/controller.html
- http://mc.pp.se/dc/vgabox.html

Kortom, éérst gebruik maken van de naslagwerken (Faq, google etc) alvorens een topic te openen. Zie ook de Huisregels voor wat wij verwachten op het forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.