Hey,
ik wil in een C programma een login inbouwen, die in een mysql database in een tabel kijkt waar het wachtwoord middels PHP en de md5 functie van PHP is opgeslagen.
Ik krijg alleen niet de goeie waarden terug in C# als ik een hash maak van het ingevulde wachtwoord.
Bovenstaande code geeft als hash van het woord 'test' het volgende terug:
ik wil in een C programma een login inbouwen, die in een mysql database in een tabel kijkt waar het wachtwoord middels PHP en de md5 functie van PHP is opgeslagen.
Ik krijg alleen niet de goeie waarden terug in C# als ik een hash maak van het ingevulde wachtwoord.
code:
1
2
3
| byte[] data1ToHash = ConvertStringToByteArray(strPassword); byte[] hashvalue1 = ((HashAlgorithm)CryptoConfig.CreateFromName("MD5")).ComputeHash(data1ToHash); MessageBox.Show("Hash: " + BitConverter.ToString(hashvalue1)); |
Bovenstaande code geeft als hash van het woord 'test' het volgende terug:
Met de PHP md5 functie wordt de hash van het woord 'test' het volgende:Hash: C8-05-9E-2E-C7-41-9F-59-0E-79-D7-F1-B7-74-BF-E6
Hoe krijg ik het nu voor elkaar? Werken C# en PHP soms met een verschillende md5 methode (lijkt me vreemd?), of ...?098f6bcd4621d373cade4e832627b4f6
[ Voor 4% gewijzigd door TangLeFuzZ op 24-01-2005 19:27 ]