Stereo Ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Hallo Tweakers,

Ik wil misschien een nieuwe stereo gaan aanschaffen alleen zijn er zoveel modellen ik kan ze nooit allemaal beluisteren.

Ik koop een stereo omdat ik geen losse onderdelen zoals reciever enz wil kopen omdat dat me allemaal veels te duur wordt.

Ik heb deze stereo gezien:

[url=http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/AABFFFA78B0D4667C1256E7A0033ECEC ]Phililips FWM 779/]

Nou wou ik vragen of jullei misschien ervaring hebben met andere stereo's rond de 300 euro zodat ik er ongeveer 5 kan beluisteren en daaruit een keus kan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mastasidaz op 24-01-2005 19:10 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23
Ga naar de winkel, en kijk welke je aanstaat, luister 'm... In de winkel kun je dat veel beter 'beoordelen'...

|>

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat dit ook van toepassing is op niet-speakers en niet-versterkers... (in dit geval dus een combinatie)

Policy mbt het kopen van versterker en luidspreker vragen

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
als ik jou was zou ik toch voor losse komponenten gaan, als dat nieuw te duur voor je is dan kun je ook even kijken wat er tweedehands te krijgen is...

• Mastasidaz
kijk het zit zo ik kan losse componenten wel betalen maar ik heb er het geld gewoon niet voor over, ik wil gewoon een stereo'tje wat lekker klinkt voor ongeveer 300 euro :)

• simon
Je kan het ook zo zien: of ik koop een wannebe mini systeem met een oerlelijk design die de traditie van niggah 'check me pimp'n' in ere houden of je hebt een degelijk systeem waarmee je bakken lol, lekker geluid enz hebt.. The choice is yours...

|>

• Mastasidaz
Maar voor 300 euro vindt je toch geen reciever en een paar boxen wat beter klinkt als een stereo van hetzelfde geld?

Verwijderd

Haha, als je de keus zo zwart-wit stelt, dan is er niemand die voor de eerste optie kiest (op een zeer specifiek genoemde doelgroep na dan). Het sluit wel een beetje aan wat ik van het apparaat denk. OMFG wat is dat ding lelijk, maar smaken verschillen. Ik vraag je wel na te denken of het apparaat over drie jaar ook nog bij je past of dat je het ding dan ontgroeit bent. Geen idee wat je leeftijd is, maar ik denk dat je hier op je 18e spijt van hebt.

/me hoopt dat de TS iig jonger is dan 18

• Mastasidaz
Ik ben op dit moment 15 ;)

Hier staat een wat mooier plaatje:

http://www.consumer.phili...Id=FWM779_22_NL_CONSUMER#

plaatje bij kieskeurig was een beetje gare kwaliteit

[ Voor 82% gewijzigd door Mastasidaz op 24-01-2005 19:32 ]

• simon
Over 3 jaar heb je er spijt van, heb je 100 euro per jaar weggegooid. Spaar nou even door voor iets waarmee je langer mee kan, je studie bijvoorbeeld. Dan vind je 't prachtig om goed geluid te hebben terwijl jij je tentames leert. Ipv het geboomblastbonk van dit ding, dat merk je echt wel...

|>

• Mastasidaz
voor hoeveel geld kan je dan iets fatsoenlijks kopen (losse onderdelen) want volgensmij begint dat pas bij 1000 euro voor iets goeds

• simon
Mastasidaz schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:35:
voor hoeveel geld kan je dan iets fatsoenlijks kopen (losse onderdelen) want volgensmij begint dat pas bij 1000 euro voor iets goeds
Nee, als je goed kijkt kun je echt wel goedkoper krijgen, en dan gaat het niet om de top ofzo, maar om iets leuks, waar je wat mee kan..

|>

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 20:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Mastasidaz schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:35:
Voor een set geld dat niet anders. Kan ook niet anders. Als eerste gaat het geld erop voor die kermis. Dan nog een berg features en knopjes die je nooit zult gebruiken. Voor amp en speakers (waar dan ook nog zoveel mogelijk woofers in een zo klein mogelijke plek worden gefrot) blijft dan weinig meer over.

IMHO beter nog 300 euro extra uitgeven voor een super 2e hands set!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Als je echt voor een setje wilt gaan dan zou ik hier eens naar kijken.
http://www.web-quality.ch...Title=1&VKundenID=DenonUK

Afbeeldingslocatie: http://www.denon.co.uk/images/dm31590.jpg

Kost 359 bij Mediacheckpoint (339 met zwarte speakers)
http://www.mediacheckpoin...roduct/View/4560119531797

Komt elke keer als beste uit de test bij What Hifi. Zitten vrij aardige speakers bij voor een miniset (zijn gemaakt door Mission) en het is tenminste niet zo'n kermisattractie.

Mijn vriendin heeft hem ook en ik vind hem heel goed klinken voor een minisetje.

specs

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat ik zo heb gehoord rond de 200 euro is deze van Philips erg mooi: MCM8/22 op kieskeurig.nl

En van Yamaha zijn er nog mooie Pianolak setjes, bijvoorbeeld de PianoCraft E300 en PianoCraft E400 (2 componenten, iets boven je budget). Dan heb je een wat minder flashy apparaat, maar wel een stuk betere geluidskwaliteit en de afwerking is oneindig veel beter :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Mastasidaz
Ik weet wel dat vermogen weining zegt maar is die 2x 22 watt van die denon geluidsset niet aan de lage kant?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 20:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Mastasidaz schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:49:
Ik weet wel dat vermogen weining zegt maar is die 2x 22 watt van die denon geluidsset niet aan de lage kant?
Tja, wat wil je ermee? Die 500W van dat philips is gewoon dikke overkill en waarschijnlijk meer dan zat om die speakers die erbij zijn te slopen. Daarnaast staat er niet bij, bij wat voor een vervorming die 500W uitgestuurd worden.

Voor normaal muziek luisteren op redelijk fors volume is 22 W zat. Wil je een feestje houden, dan is het wel wat aan de krappe kant. Maar kwa geluidskwaliteit zal het vele malen beter zijn.

Wil je patsen bij je non audiofiele vrienden, dan moet je vooral die Philips kermis kopen.

Die tips van Grrrrrene zijn denk ik niet eens zo verkeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door voodooless op 24-01-2005 20:02 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Mastasidaz schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:49:
Nou wat mij betreft niet. hij vult hier de kamer met genoeg geluid. Tot 22 vind ik het leuk om aan te horen en hij kan tot 33. (toegegeven, is een vrij kleine kamer)

Maar als je het zeker wilt weten zal je moeten gaan luisteren. Ik denk alleen wel dat je meer hebt aan 22 Watts van Denon dan aan de 250 Watt (geloof je het zelf) van die Philips.

specs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou wou ik vragen of jullei misschien ervaring hebben met andere stereo's rond de 300 euro zodat ik er ongeveer 5 kan beluisteren en daaruit een keus kan maken.
Nee dat is niet de bedoeling

Verder snap je nog vrij weinig van wattages. Lees anders even de policy over dit soort dingen rond en lees ook even de FAQ, daar staat HEEL veel in.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.