Toon posts:

[XP] Explorer 99% load na inloggen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor je de neiging krijgt 'gebruik de search te roepen' lees even door. Ik weet het, hierover zijn al massa's topics geweest, maar die handelen toch allemaal over iets anders. Ik zit met een eigenaardig probleem: ik kan perfect de pc kan opstarten, ik kom op het standaard blauwe inlog-scherm dan klik ik op mijn account, alles lijkt feilloos te gaan maar dan.. Niets meer, mijn muis is nog beweeglijk dus ctrl-alt-delete ik ff, daar staat het probleem: explorer neemt 99% van de processor load.

Het vreemde is dat ik perfect kan inloggen op een account met beperkte rechten (vanwaar ik nu dit bericht typ) maar op mijn account (administrator) lukt het dus niet. Twee dagen geleden heb ik een harde schijf bijgestoken, maar die werkte de voorbije twee dagen als een zonnetje en ik zie niet hoe dat verband zou kunnen hebben met dit probleem. Ik heb Windows XP met daarop SP2 draaiend, ik heb onlangs géén ingrijpende veranderingen gemaakt, toch niet met mijn medeweten.

Vervelende situatie, iemand die kan helpen?

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-04 21:56

Beercase

So soft!

Sluit explorer eens af dan. Als hij opnieuw opstart (uit zichzelf of via new task) dan weer 99%?

Hang loose, KiteSurfing for life!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
veilige modus op starten en virussen scannen en effe met www.hitmanpro.nl alle spyware remove..

Verwijderd

Topicstarter
Beercase schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:20:
Sluit explorer eens af dan. Als hij opnieuw opstart (uit zichzelf of via new task) dan weer 99%?
Jup, juist geprobeerd. Ik sluit af, start niet automatisch opnieuw op, nieuwe taak "explorer.exe" en terug. 99%. :)
andreict schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:21:
veilige modus op starten en virussen scannen en effe met www.hitmanpro.nl alle spyware remove..
Ga ik doen.
edit: Ironie, maar ook in veilige modus verslindt explorer al mijn resources. Ik ga 'ns proberen om mijn oude instellingen terug te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 21:01 ]

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-04 21:56

Beercase

So soft!

Ik zou dan idd ff naar spyware/mallware/virussen kijken als dat niet werkt!

Hang loose, KiteSurfing for life!