Toon posts:

Windows XP pro sp2 start wel/niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals al beschreven in de titel: start wel en dan weer niet op. Heb vorige week heel de mikmak geformateerd en alles opnieuw erop gezet. Windows start vanaf die tijd heel erg traag en ook haperen er geregeld progjes.

Als ik de aan-knop indruk begint hij gewoon en komt ook het XP opstartscherm voor de dag. Alleen wanneer je verwacht dat het inlog scherm tevoorschijn komt, flitst het overbekende blauwe scherm met witte letters even voorbij en vervolgens begint PC weer van voren af aan...
Het komt ook nog wel eens voor dat Windows wel goed start!

What to do??

Verwijderd

1) je zit in het verkeerde forum Windows Operating Systems
2) Waarschijnlijk in ieder geval, want je geeft ook geen enkele informatie waar wat mee te doen is in je openingspost.

Wat is er veranderd, wat voor melding krijg je exact in het blauwe scherm, etc. etc.

Verwijderd

Topicstarter
denk dat het wellicht aan de HDD ligt... blauwe scherm komt zo snel voorbij dat het niet te lezen is.

Verwijderd

Start hij wel op in veilige modus?
Die keren dat hij wel opstart, wat is er dan te vinden in de eventviewer?
Heb je hardware-wijzigingen doorgevoerd recent?
Wat is de reden voor format / herinstall geweest?
Wat voor soort PC, informatie over de componenten?
Wat heb je al geprobeerd te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, meestal start ie welop de de veilige modus
Nee, niks bijzonders te vinden in de eventviewer
geen hardware wijzigingen doorgevoerd
Vervelend en moeilijk te verwijderen Virus/Spyware

PC: P4 2.0GHz
512 MD DDR
40 GB HDD 7200RPM
GForce MX 400
verder gewoon dvd speler en cd brander

Geen bijzondere andere zaken aanwezig.

Snap er geen donder van, PC heeft 2,5 jaar goed gedraaid en verdomd het nu ineens... is niet de eerste keer dat ik vanwege een virus heb moeten formateren.

Heb nog weinig geprobeerd, omdat ik er simpelweg geen kloot van snap.

Verwijderd

Topicstarter
btw. HDD maakte een bijzonder vreemd geluid vanmiddag. Maar stel dat ie kapot is, is het dan mogelijk dat ie af en toe nog wel opstart?

Verwijderd

onwaarschijnlijk, maar niet geheel onmogelijk dat de ene keer geprobeerd wordt b.v. een stukje temp-data / swapfile net op een slecht stuk van de HDD te schrijven en de andere keer net niet...

Probeer de HDD eens in een ander systeem, of probeer een test-tool te draaien als hij een keer wel opstart / van linux flop.

Zeker weten dat er geen meldingen in de event viewer staan? De blue-screen meldingen zijn daar over het algemeen toch wel terug te vinden als de crash zover in de boot plaatsvindt (tegen login-scherm aan)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb Windows XP pro sp2 start wel/niet gesloten. Graag je probleem op een plaats tegelijk posten. Crossposten is niet de bedoeling.

Als je hdd een raar geluidje maakt, kijk dan eens in OM FAQ / Beleid :)

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 24-01-2005 19:36 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Zal m voortaan gelijk goed posten. :) Heb nog eens in de FAQ gelezen en een aantal progjes gedownload om de schijf te testen, maar hier komt niks uit. Ook heb ik memtest even het geheugen laten afzoeken, maar ook hier is al niks uitgekomen:S

Heeft iemand nog een idee???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 18:38 ]

Pagina: 1