[WRT54G] data transfer

Pagina: 1
Acties:

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09-2025
Hallo,

Ik heb recent een WRT54G gekocht van syslink. Er zijn 4 pc's op het netwerk aangesloten, 3 daarvan met een 54mbit wireless kaart en 1 laptop met een 11mbit PCMCIA kaartje.
Waar ik me alleen aan erger zijn de onderlinge data transfers, die gaan erg langzaam.
Nu is er bij de setup van de router een hoop in te stellen. Mijn vraag: is er ergens een guide, voorbeeld, howto om de router redelijk optimaal te laten werken, dingen zoals; Frame Burst, DTIM Interval, Fragmentation Threshold etc. Ik heb hiernaar gezocht met de GoT search maar kon niks concreets vinden helaas, mischien heeft iemand een linkje.

Mvg,

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe gaat die AP om met mixed omgevingen van 11 en 54Mb ?
Als het een beetje tegenzit, switched hij misschien al je clients naar 11Mb ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik weet niet of het correct is, maar zoals ik het begrijp geeft windows aan met welke snelheid de NIC connect. Ik heb in de instellingen in de AP mixed aangegeven, omdat de NIC's op zowel 11 als 54mbit connecten.
Ik vraag me af hoe de router het oplost als je bijvoorbeeld een bestand verplaatst van een 54mbit NIC naar een 11mbit NIC

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat zeg ik, daar moet je dus naar kijken.
Er zijn AP's die *volledig* op 11Mb gaan draaien zodra er 1 11Mb client bij komt.
Als jij dan met 10 clients connect op 54Mb, en er komt een 11e die op 11Mb zit, dan zal die dus alle 11 verbindingen op 11Mb doen.
Je zult dus eerst moeten uitzoeken of je AP dit gedraag ook vertoond.

Tijd voor een nieuwe sig..