Toon posts:

Asus P4P800 flashen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn ASUS P4P800 flashen zodat de optie "CPU lockfree" vrij komt, zodat ik daar weer mee kan overclocken. Is dit verstandig? Iemand ervaringen? Tips?

Dit vind ik persoonlijk een super onhandige tutorial.

Dus ff voor zekerheid, begrijp ik het goed:

1. nieuwe afudos.exe (van asus site) en P4P81019.rom (van asus site) op bootdisk (gemaakt door Rechter Muis Knop op A: en dan formatteren met "Een MS-DOS-opstartdiskette maken"?)
2. zorgen dat je in DOS komt
3. naar A: en dan "afudos /iP4P81019.rom"
4. wanneer klaar: rebooten
5. weer tijdens opstarten: op alt+F2 drukken
6. het syteem pakt de rest automatisch en klaar ???

Ik heb ergens gelezen dat het handig is om hem eerst naar een p4p8x te flashen om PAT ook aan te kunnen zetten tijdens overlcocken? klopt dit?

En wat daarna? Zijn alle gegevens verloren en moet ik alles opnieuw instellen? Of staan alle instellingen nog zoals ze waren?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan ook gewoon een windows tool gebruiken: "ASUS Update" Hiermee heb ik al iets van 8 keer een BIOS geflashed en het ging perfect. De settings worden wel gereset.

Edit: Wanneer het mis gaat kan ie volgens mij de BIOS terug zetten vanaf de CD, ik weet het niet zeker, staat in je mobo boekje..

[ Voor 37% gewijzigd door fsfikke op 24-01-2005 19:00 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik hou et liever op flashen via dos. Minder kans op crashen dan in windows. (toch?)

En idd, er staat hoe ik het weer kan herstellen met cd... niet gezien |:(

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
ik was idd ook een voorstander van via dos flashen, maar wat fsfikke zegt kan ook prima hoor. Heb zelf ook wel es via windows gedaan met dat progie.

Maar wat wil je percies? CPU lockfree maken? ik heb het zelfde moederbord als jij maar die functie komt mij nie bekent voor:S heb wel zitten kutten met overclocken

wat houdt dat percies in dan?

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Je kan normaal gewoon winflash gebruiken. Heb ik altijd gedaan en het is nog nooit echt fout gegaan hoor.

Verwijderd

Je kan gewoon het programmatje van asus gebruiken. En qua dat multiplier unlocken dit werkt alleen maar met bepaalde cpu's. Ik weet zo niet welke. (de 10.18 bios had die functie ook al)

Verwijderd

Topicstarter
Maxxi schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:19:
ik was idd ook een voorstander van via dos flashen, maar wat fsfikke zegt kan ook prima hoor. Heb zelf ook wel es via windows gedaan met dat progie.

Maar wat wil je percies? CPU lockfree maken? ik heb het zelfde moederbord als jij maar die functie komt mij nie bekent voor:S heb wel zitten kutten met overclocken

wat houdt dat percies in dan?
Ja het gaat mij vooral om de functie CPU lockfree, http://www.asus.com/suppo...name=P4P8SE07.zip~zaqwedc

Het geeft je de mogelijkheid om je FSB te veranderen (en de multiplier, maar dat weet ik niet zeker) waardoor je dus kunt gaan overclocken... Nu kan ik niet bij mijn FSB komen
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:55:
Je kan gewoon het programmatje van asus gebruiken. En qua dat multiplier unlocken dit werkt alleen maar met bepaalde cpu's. Ik weet zo niet welke. (de 10.18 bios had die functie ook al)
Ow, met bepaalde CPU's? :S aangezien het hier staat, dacht ik dat deze update ervoor zorgde (hoe dan ook) dat ik deze optie erbij kreeg

Ik zal nu btw eerst es ff kijken welke versie ik precies heb.

Verwijderd

Zoek voor de grap maar even op BIOS Flash AsusUpdate BIOS corrupt.

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Welk bios heb je nu?

Op de Asus site staat dat de p4p800 AI Overclocking - Intelligent CPU Frequency Tuner heeft. Volgens mij moet je het nu al gewoon kunnen veranderen.
Intelligent CPU Frequency Tuner
A unique option in BIOS that enables quick overclocking up to 30% (depends on CPU and RAM). It automatically detects and optimizes every relevant parameter to provide both performance and stability.
The BIOS in AI Series also keeps all the special design for overclocking:
- JumperFreeTM overclocking from BIOS.
- SFS (stepless frequency selection) -- Fine tune system bus frequency with accurate 1MHz increments adjustment up to 400MHz (1600MHz FSB).
- Adjustable CPU frequency multiple for unlock-multiple CPU
- Adjustable Memory & AGP voltage
Dus in je bios Advanced dan Jumperfree configuration daar kan je manual/10%/20%/30% instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Temraakle op 24-01-2005 20:20 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Verwijderd

Topicstarter
AMIBIOS
Version: 1006.001
Build Date: 09/01/04

Onderaan in de blauwe balk staat V2.51

Om precies te zijn heb ik de P4P800SE (dat SE had ik er waarschijnlijk nog ff achter moeten zetten)

Ik heb inderdaad die CPU Frequency Tuner optie langs zien komen... en kon ik dus ook veranderen. Maar wat zeker is is dat ik niet bij mijn FSB/multiplier kon komen

edit:
Die b.v. 10% hoger zetten? dan wordt je cpu 10% sneller neem ik aan? Dit kan dan natuurlijk ook, alleen ik heb de touwtjes liever zelf in handen door langzaam de FSB omhoog te zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 20:25 ]

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:05:

Het geeft je de mogelijkheid om je FSB te veranderen (en de multiplier, maar dat weet ik niet zeker) waardoor je dus kunt gaan overclocken... Nu kan ik niet bij mijn FSB komen
Ik zal nu btw eerst es ff kijken welke versie ik precies heb.
Zoals Onroptemraakle ook al aanhaalt, de functie voor fsb overclocken is gewoon standaard aanwezig op de P4P800. Als je naar het tabblad gaat waar je CPU Jumperfree configuration staat, kun je daar aangeven hoeveel procent je wilt overclocken, of dat je het manueel wilt doen. Als je dat selecteerd krijg je een lijst met opties voor het instellen van je fsb. Op een ander tabblad (kan em zo ff niet voor me halen) kun je op een zelfde manier timings en voltages regelen van je geheugen. Ook altijd wel een aardige ;)

telefoontoestel

Verwijderd

Ik heb ook een P4P800 en dan kan je met de originele meegeleverde bios de FSB veranderen. Gewoon AI overclock op manual zetten... staat ook in de handleiding btw.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit kan ook aan mij liggen, maar de Advanced --> Jumperfree Config. --> AI overclock Tuner stond al op Manual. De opties eronder kan ik verder ook veranderen.

Maar de FSB moet ik dan toch kunnen veranderen onder Advanced --> CPU Config??

zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/news/n_images/2004/20040921a.jpg

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Dat plaatje is van CPU configuration daar moet je niet zijn.

Ik heb bios 1018 daar staat het onder Jumperfree Configuration.
Je zei dat het al op manual staat daaronder staat dan:
CPU external Frequency dit staat op 200 dit is de FSB. Dus als je dit verandert clock je al over.
DRAM Frequency enz.

Misschien is het handig om dit eens te lezen.
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

[ Voor 9% gewijzigd door Temraakle op 24-01-2005 20:51 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dom dom dom van me. Ik wist niet beter of ik moest de FSB veranderen in CPU Config

Mijn excuses :P ik lees nu gelijk goed de FAQ door

Bedankt iedereen :)
Pagina: 1