Ik wil graag mijn ASUS P4P800 flashen zodat de optie "CPU lockfree" vrij komt, zodat ik daar weer mee kan overclocken. Is dit verstandig? Iemand ervaringen? Tips?
Dit vind ik persoonlijk een super onhandige tutorial.
Dus ff voor zekerheid, begrijp ik het goed:
1. nieuwe afudos.exe (van asus site) en P4P81019.rom (van asus site) op bootdisk (gemaakt door Rechter Muis Knop op A: en dan formatteren met "Een MS-DOS-opstartdiskette maken"?)
2. zorgen dat je in DOS komt
3. naar A: en dan "afudos /iP4P81019.rom"
4. wanneer klaar: rebooten
5. weer tijdens opstarten: op alt+F2 drukken
6. het syteem pakt de rest automatisch en klaar ???
Ik heb ergens gelezen dat het handig is om hem eerst naar een p4p8x te flashen om PAT ook aan te kunnen zetten tijdens overlcocken? klopt dit?
En wat daarna? Zijn alle gegevens verloren en moet ik alles opnieuw instellen? Of staan alle instellingen nog zoals ze waren?
Dit vind ik persoonlijk een super onhandige tutorial.
Dus ff voor zekerheid, begrijp ik het goed:
1. nieuwe afudos.exe (van asus site) en P4P81019.rom (van asus site) op bootdisk (gemaakt door Rechter Muis Knop op A: en dan formatteren met "Een MS-DOS-opstartdiskette maken"?)
2. zorgen dat je in DOS komt
3. naar A: en dan "afudos /iP4P81019.rom"
4. wanneer klaar: rebooten
5. weer tijdens opstarten: op alt+F2 drukken
6. het syteem pakt de rest automatisch en klaar ???
Ik heb ergens gelezen dat het handig is om hem eerst naar een p4p8x te flashen om PAT ook aan te kunnen zetten tijdens overlcocken? klopt dit?
En wat daarna? Zijn alle gegevens verloren en moet ik alles opnieuw instellen? Of staan alle instellingen nog zoals ze waren?