Software-patenten en omkoperij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
In deze en deze reactie wordt gesuggereerd dat grote bedrijven regeringen omkopen om maar vóór software-patenten te stemmen. Misschien is het waar, maar aangezien de posters geen enkel bewijs voor deze stelling aandragen is het niet meer dan flamebait. Ze worden echter behoorlijk omhoog gemod, wat vindt men hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Bewijs voor zulke stellingen zal men nooit aanvoeren. Het zijn gevoelskwesties die inspelen op de aversie van mensen tegen 'het grote boze Amerika'. In mijn ogen is het dus een duidelijk gevalletje van je eigen mening achterna lopen en verdienen deze reacties niet zo een hoge moderatie. Ik zou gaan voor de 0 overbodig, aangezien het gewoon weinig toevoegt. Bewijs voor omkoping kan je immers niet aanvoeren, tenzij de hele handel uitlekt. In het verleden zijn politici wel vaker omgekocht en daarom zou ik niet direct naar de flame neigen, maar naar de overbodig-tag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Wmb is de eerste reactie een keiharde flamebait, er word immers gesteld dat Polen door de actie _nog_ niet genoeg geld en gekregen van de commerciële bedrijven en _daarom_ niet stemt zoals andere landen.

De tweede staat imo terecht op flamebait, volksvertegenwoordigers betichten van het aannemen van smeergeld is misschien wel een volksaanname, maar het is ook domweg laster.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Slechts een heel klein beetje twijfel. De eerste houdt de mogelijkheid open dat "Polen" meer integriteit heeft dan "andere landen"; daarmee is het een tamelijk groffe generalisatie en een verdachtmaking die niet onderbouwd wordt. De tweede zegt alleen maar dat andere volksvertegenwoordigers corrupt zijn.

Ik ben het met botoo eens dat ze de -1 niet hoeven te ontstijgen; loze en groffe verdachtmakingen die nergens op slaan zijn meer dan zomaar "overbodig". Bij ontstentenis van een directe persoonlijke aanval (nog afgezien van het feit dat weinig lezers zich persoonlijk aangesproken zullen voelen, wellicht met uitzondering van zeef ;)) zou ik ze eerder als troll waarderen.

In het verlengde daarvan is deze misschien wel meer een flamebait... Meningen?

D'r staan trouwens nog een paar van die hoeraposts in (de eerste twee bijvoorbeeld horen niet op +4 en +3 (*klik*)); de draad kan dus nog wel wat modpuntjes gebruiken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 25-01-2005 09:50 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Des te groter de kans dat het gewoon afgehamerd wordt omdat die landbouwlui niks van ICT afweten.
En volgens mij was dat precies de bedoeling van de gluiperd(s) die het weer op de agenda zetten.
dan lees ik:
'Des te groter de kans dat een stelletje incapabele gluiperds weer een valse streek uit gaan halen'.

Flamebait?
Zonder enige onderbouwing zie ik dat wel als zodanig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

botoo schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 10:01:
Flamebait?
Zonder enige onderbouwing zie ik dat wel als zodanig.
Mjah, voor een troll is 'ie waarschijnlijk toch te persoonlijk idd. Over de -1 waren we het wel al eens :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aan de andere kant is het ontopic nieuws wel datgene dat aan gesjoemel doet denken. Ik bedoel, landbouw, stiekum op de agenda zetten, voor een tweede keer stiekum op de agenda zetten..... Ik bedoel, dat zaakje stinkt wel zo geweldig dat ik daarom Landbouw geen gekke keuze vind, maar daarmee is ook een ononderbouwde sjoemelverdachtmakking ontopic ... want je bouwt voort op de motivatie van de nieuwspost zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ecteinascidin schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:01:
Aan de andere kant is het ontopic nieuws wel datgene dat aan gesjoemel doet denken. Ik bedoel, landbouw, stiekum op de agenda zetten, voor een tweede keer stiekum op de agenda zetten..... Ik bedoel, dat zaakje stinkt wel zo geweldig dat ik daarom Landbouw geen gekke keuze vind, maar daarmee is ook een ononderbouwde sjoemelverdachtmakking ontopic ... want je bouwt voort op de motivatie van de nieuwspost zelf.
Niet mee eens. Verdachtmakingen zijn al héél snel trolletjes als ze zonder enige onderbouwing gegeven worden; dat de nieuwspost verdenkingen niet ontkracht doet daar niets aan af. Ze stelt immers ook geen beschuldigingen, en geeft geen aanleiding anders dan dat de Landbouwraad genoemd wordt. Als je posts als deze bekijkt is Landbouw net zo'n logische keuze als Onderwijs of VROM of weet ik wat:
Omdat een item enkel A-status kan krijgen als iedereen die er wel mee te maken heeft, het erover eens is, kan het onder om het even welke welke vergadering goedgekeurd worden.

(...) dat het "volkomen toevallig" was dat het punt bij de landbouwraad terechtkomt, zelfs als dat tot tweemaal toe op zeer korte termijn gebeurt.
Om maar eens een oud punk-adagium van stal te halen: Ignorance is no excuse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Een nieuw artikel over patenten en de reacties blinken weer uit in emotionele onderlinge aanvallen, flames en algemene, ononderbouwde aantijgingen e.d.

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1227653
1:inzichtvol, wmb een 0:overbodig, alhoewle het als 'bait' voor een flame ook best naar -1 zou kunnen gaan (dat het flames uitlokt blijkt in de vervolgreacties)
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1227674
staat nu op +3 inzichtvol, mag wmb op -1 flame
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1227711
+4 inzichtvol, maar mag naar 0:overbodig
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1227670
+3 inzichtvol, maar een 1-score is voor zulk een ononderbouwde aanname eigenlijk voldoende

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo volgt RM-rf met gereedschapkist en repareert het vlammendraadje conform voorstellen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Ben je niet een beetje vroeg met powermoderaties? De meesten staan er nog geen twee uur. En deze vind ik eigenlijk wel een +1 waard. Het wordt een beetje grof gezegd, maar is wel correct.

En wat heb je hier nou weer mee uitgespookt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
polaris schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:34:
Ben je niet een beetje vroeg met powermoderaties? De meesten staan er nog geen twee uur. En deze vind ik eigenlijk wel een +1 waard. Het wordt een beetje grof gezegd, maar is wel correct.
agree, hoewel ik geen probleem heb met een 0
deze vind ik dan weer wel meer dan een -1 waard hoor, volgens mij is ie gewoon grappig bedoeld en hoewel het geen dijenkletser is is een "flamebait" tag wel een beetje heel sterk imho

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Yoeri schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:38:
agree, hoewel ik geen probleem heb met een 0
Ik vind 'm naast offtopic ook denigrerend gesteld, en inhoudelijk is het een open deur: die hoeft van mij zeker niet boven de 0. De 'schuld' ligt bij de voorgaande reaktie (idd een raszuivere flamebait), maar mensen mogen best op hun vingers getikt worden als ze op zulke onzinnige reakties happen, omdat dat happen uiteindelijk wel in strijd met de netiquette is.
deze vind ik dan weer wel meer dan een -1 waard hoor, volgens mij is ie gewoon grappig bedoeld en hoewel het geen dijenkletser is is een "flamebait" tag wel een beetje heel sterk imho
"MCSE'ers zijn dom!" en dan katten op de moderatie - als het geen flamebait is is het een zuivere troll. Death's too good for them, hoe heette die Vogon ook al weer :P Maar naar het verhaal achter de rondstuiterende PM's op dat ding ben ik ook wel benieuwd :)

Voor een PM van 3 naar 1 is het misschien wel aan de vroege kant, maar het is duidelijk een draadje waarin we er vroeg bij moeten zijn; aan zichzelf overgelaten levert het over 48 uur alleen maar meer werk en gefrustreerde users op. * Rataplan gaat zo ook weer even rondfietsen, maar ik heb nog wat bandenplakwerk te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

polaris schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:34:
Ben je niet een beetje vroeg met powermoderaties? De meesten staan er nog geen twee uur.
Vroeg idd, maar bij een paar reacties was er al behoorlijk vaak gemod (dus word de invloed van het reguliere modleger steeds kleiner), en nu heb ik nog een beetje de hoop dat het draadje niet verder verzand in vlammenwerperij.
En deze vind ik eigenlijk wel een +1 waard. Het wordt een beetje grof gezegd, maar is wel correct.
Juist door die groffe (wmb zelfs flamerige) manier word de score negatief beinvloed, anders ben ik het wel met je eens.
Gereedschap schoot uit :o
Yoeri schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:38:
[...]
Dan verschillen we van mening, het zal best grappig bedoeld zijn maar als je de reactie van een ander simpel geredeneerd noemt en vervolgens stelt dat MCSE studenten allemaal simpel zijn, dan noem ik dat een flamebait, met of zonder :) er achter.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Overigens vind ik die tweede reactie ook een -1, mijn commentaar sloeg op het feit dat botoo hem drie maal achter elkaar heeft gePM'd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Maar hij zegt zelf ook al dat het om een vooroordeel gaat. Als iemand in een reactie iets zegt over tip-exx op het scherm, en ik antwoord daarop met "Ben jij blondt? :+". Vind je dat dan ècht een flamebait? :X
Dat je er niet om moet lachen kan ik inkomen. Voorspelbaar en afgezaagd en zo. Maar ook een slechte grap moet volgens mij niet op -1 terechtkomen, en al zeker niet op flamebait.
en dan katten op de moderatie
da's pas nadat hij op -1 flamebait gezet werd dus dat kan niet meegenomen worden in de beoordeling of hij wel op -1 moest/moet imho
[/my two cents]
* Rataplan gaat zo ook weer even rondfietsen, maar ik heb nog wat bandenplakwerk te doen :)
Veel plezier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Yoeri schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:12:
Maar hij zegt zelf ook al dat het om een vooroordeel gaat. Als iemand in een reactie iets zegt over tip-exx op het scherm, en ik antwoord daarop met "Ben jij blondt? :+". Vind je dat dan ècht een flamebait? :X
Dat je er niet om moet lachen kan ik inkomen. Voorspelbaar en afgezaagd en zo. Maar ook een slechte grap moet volgens mij niet op -1 terechtkomen, en al zeker niet op flamebait.
Hij zegt dat de voorgaande reaktie zijn vooroordeel bevestigt - dat vind ik wel een flamebait. Je analogie volg ik ook niet helemaal (lees: helemaal niet :+) Slechte grap? Ik vind dit meer iets van de categorie "zie je wel, alle [insert ethnische groepering] zijn dieven". Ik blijf het dus zeer stellig met botoo en polaris eens.

Die kat naar moderatie maakt overigens niet dat 'ie op -1 thuishoort, wel dat 'ie er nou zeker niet meer vanaf komt.
Veel plezier :P
Ik hou niet van bandenplakken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Rataplan schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:23:
Hij zegt dat de voorgaande reaktie zijn vooroordeel bevestigt - dat vind ik wel een flamebait. Je analogie volg ik ook niet helemaal (lees: helemaal niet :+) Slechte grap? Ik vind dit meer iets van de categorie "zie je wel, alle [insert ethnische groepering] zijn dieven". Ik blijf het dus zeer stellig met botoo en polaris eens.
Ok, ik kan me in je standpunt vinden maar ben het er niet mee eens. Volgens jou zou een "Ben jij blondt? :+"-reactie dus òòk naast een racistische opmerking geschaard kunnen worden als ik het goed begrijp. Maar ik heb er verder geen last van dat ie op -1 staat hoor :p
Die kat naar moderatie maakt overigens niet dat 'ie op -1 thuishoort, wel dat 'ie er nou zeker niet meer vanaf komt.
agree
Ik hou niet van bandenplakken :(
a man's gotta do, what a man's gotta do :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Yoeri schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:27:
Volgens jou zou een "Ben jij blondt? :+"-reactie dus òòk naast een racistische opmerking geschaard kunnen worden als ik het goed begrijp.
Ik zeg juist dat ik jouw analogie niet kan volgen, en geef daarom een alternatieve analogie. Als je dan zegt dat ik jouw en mijn analogieën gelijkstel, lees je niet goed. Wat dat met je begrip doet mag je zelf uitvogelen ;)

Verder is het kenschetsen van jouw analogie als racistisch echt helemaal voor jouw rekening; ik bedoelde slechts de gebruikte houding m.b.t. vooroordelen herkenbaar te maken. Het is waarschijnlijk wel zo verstandig om het woord 'racistisch' verder uit de discussie te laten omdat dat er verder niks mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een +4 die ei'k een -1 had moeten zijn kan je ook binnen een uur na posten PM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Rataplan schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:08:
[...]
Ik zeg juist dat ik jouw analogie niet kan volgen, en geef daarom een alternatieve analogie. Als je dan zegt dat ik jouw en mijn analogieën gelijkstel, lees je niet goed. Wat dat met je begrip doet mag je zelf uitvogelen ;)
ok, ik geloof dat ik je snap :)
wel zo verstandig om het woord 'racistisch' verder uit de discussie te laten
ik vond het wel al vreemd dat je over etnische groeperingen begon (en nee, dat hoeft idd niet per definitie racisme te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Om even in db-ruimte-bespaar-modus hierop te reageren ipv een nieuw topic te openen (welke winst alweer volledig teniet is gedaan door het melden van de reden :+):
Misschien roep ik een beetje vroeg, maar als ik naar mijn reactie kijk (deze dus, op nieuws: Microsoft probeert softwarepatenten door te drukken , dan vind ik mijn reply dus op 0: gemodereerd. Bekijk ik de exacte moderatie, dan vind ik ineens
Beoordelingen: , +1, 0: Gemodereerd, -1: First post, Som: 0 / 3x
... Dus omdat het een first-post is, ookal heeft het (iig naar mijn mening) nog enige inhoud, dan toch ben ik een stomme fipo'er...? Volgens mij zit hier een jaloerze SePo-er achter ofzo :+. Iig, vervolgens wordt door de meeste mensen die posting dus niet meer gelezen, en niet meer gemodereert op inhoud...
Don't get me wrong, die puntjes zullen me worst wezen hoor, t gaat om t principe ;) Maar... heeft de (wellicht korte) posting geen inhoud en moet ik niet zeiken, of hoort ie weldegelijk niet op 0 (-1 fipo)?

Of om de discussie wellicht nog iets verder op te laaien: smijten we niet veelste snel met -1 fipo's als modje, puur en alleen als bewijs dat wij inderdaad tot 1 kunnen tellen, of zie ik dit verkeerd (volgens mij gebeurt dit wel vaker nl.)

[ Voor 16% gewijzigd door RSpliet op 15-02-2005 15:57 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Seven of Nine schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:56:
Volgens mij zit hier een jaloerze SePo-er achter ofzo :+. Iig,
Als je post, kan je niet meer modden. tenzij die SePo en kloon heeft, maar zodra dat opvalt heb je een ander (groter) probleem. :)

ontopic: ik kijk dat topic redelijk na vandaag, jouw post is alleen vrij nieuw evenals de moderatie. Het is iig geen FiPo, maar ik zou het in dit geval gewoon eens lekker aankijken en pas enkele uren laten dit topic kicken of zo. Het trekt erg snel recht in de eerste uren. Zoals 'ie nu op +1 staat..

[edit: +2 alweer]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

deze post:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1240877

staat nu op -1 na onder meer een -1 flamebait moderatie ..
dat is volgens mij werkelijk een verkeerde moderatie, het is gewoon een mening die op een nette wijze geuit wordt, en die schijnbaar door iemand die die mening niet deelt naar de kelder gejaagd is ...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1