Toon posts:

Welke mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Atlon xp 1800 (Palomino) en ik ben opzoek naar een mobo die het best zou zijn om zo ver mogelijk te oc'en. Ik zoek dus een mobo voor amd socket A waar muliplier,fsb,volt,ect.. unlocked zijn, voor liefst een redelijke prijs. Kan iemand me 1 aanraden??

Ik heb momenteel een ECS K7S5A maar die is echt nix waard :( , ik krijg hem maar tot een 2100+
Core speed: 1686Mhz
Multiplier: x11.5
Fsb: 167
Vcore: 1.728

Maar met het slechte mobo kan ik enkel de FSB veranderen, zelfs niet de V's |:( ...dus vrij hopeloos.

Welke mobo raden jullie aan?

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Kijk eens naar Asus, heb zelf de A7N8X-Deluxe, voor zover ik weet kan je daar aardig wat mee (Uberbios om alle Voltages aan te passen). Heb t alleen nooit geprobeert, ben wel tevree met m'n 2800+ Barton :p

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Kijk eens naar de Abit NF serie, schijnt zeer goed OC baar te zijn.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
een A7N8X-Deluxe is wel een aardig oc mobo idd, maar ik vraag me wel af hoe jij de fsb nu op 167 krijgt, bij mij loopt ie namelijk al vast bij 150Mhz

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:54

Exigence

dnkroz

Mja, DFI NFII Ultra Infinity, of een Abit NF7-S. Maar ik zou het je afraden: Palomino's zijn over het algemeen niet de beste OC'ers (zacht uitgedrukt) en ik denk niet dat je veel verder komt. Mocht je toch 80-100 euro uit willen geven aan een iets hogere OC dan zijn deze twee bordjes, en ook die hierboven mits fatsoenlijk gemod, een goede keus.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:54
Een asus A7N8X-X voldoet ook wel. De 200Mhz FSB zal je nooit halen met een beetje redelijke MP (10 of hoger). Wil je perse dual channel of niet. Kwa prestaties maakt het niet veel uit, en singel channel bordjes zijn goedkoper.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
een xp1800 palo krijg je echt nooit hoog hoor, denk dat een ander mobo niet het gewenste resultaat zal behalen

ik zou ff sparen voor een andere cpu + mobo

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal de mobo's eens bekijken, al wil ik er wel niet teveel geld aan uitgeven..
Tot hoever denken jullie dat ik hem krijg met een goed ocbaar bordje? Temp is geen probleem, idle in winxp tegen de 30°..

Enjah ik heb me mistypt PilatuS, de FSB is maar 147..

Bendankt al..

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Neem aan dat je wil OCen voor extra prestaties??? Dan is de aanschaf van alleen een mobo bij je huidige CPU zonde van je geld!!!

Koop dan gewoon ene nieuwe Mobo/CPU/MEM combo.

Als je het dan toch echt wilt doen check dan gewoon wat reviews er zijn daar genoeg van geschreven ook op basis van overclockbaarheid...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
dat wordt hem al niet. wil je echt een goed mobootje, ben je voor een nieuwe al gauw 100+ euro kwijt

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
Palomino klokt niet goed. Dus best mobo & cpu tegelijk vervangen.

Asus a7n8x-e deluxe icm 2600+ sempron ofzo. Kost niet zo veel. En klokt redelijk. Of ergens een 2de hands 2500+ Barton ofzo scoren.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Kijk eens rond hier in DOC welke moederborden er worden besproken in de OC-threads: dat zou je al een goed idee moeten geven welke je moet kiezen. En verder gaat een 'goedkoop' bordje niet zoveel helpen als je flink wil oc'en ;)

Anyhoe, dit is gewoon zelfwerkzaamheid en reviews van hardware/oc'sites lezen, dus deze gaat dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.