Toon posts:

[MCE 2005] kan geen zenders vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem in mce;
Het probleem is dat mce totaal geen services (zenders) vindt via mijn tv-tuner kaart.

Mijn systeem is misschien wel een beetje aan de krappe kant, bij deze de sys info;
Athlon 1400
Geforce FX 5200
Hauppauge wintv PVR-500mce (laatste drivers voor mce geinstalleerd)
Intervideo windvd (mpeg 2 decoder)

De tv-tuner kaart is dus een dual tuner en mce vraagt dan ook keurig of ik 1 of 2 tuners wil
instellen. Dus dan maar 2 aangegeven, uiteindelijk gaat ie dan services zoeken, dit gaat vreselijk traag een duurt een eeuwigheid en uiteindelijk zegt ie geen services gevonden.
De zelfde kaart in hetzelfde systeem werkt wel gewoon goed onder showshifter.

Help wat doe ik fout, want ik weet het echt niet meer.

Verwijderd

Om zenders te vinden moet je ook niet die extra services zoeken (weet ook niet wat dat dan zijn) maar gewoon je gids instellen. Daar vul je je postcode in en aan de hand daar van worden de freqs ingesteld.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:24

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Zijn beide tuners aangesloten op een kabel of slechts 1?
Het lijkt me dat je bij het aangeveven van 2 tuners ook 2 aangesloten tuners moet hebben. Miss dat daar het probleem ligt.

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gewoon gids instellen gedaan, maar dan kan die dus geen gidsgegevens downloaden (casema ondersteund geen mce las ik hier al ergens in op GoT), maar gaat daarna wel services zoeken en vindt dan dus niks. Ook extra services zoeken heb ik geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.
Over die 2 tuners gesproken, het is een dual tuner kaart, d.w.z. 2 tuners op 1 kaart met 1 aansluiting voor beide tuners (opnemen op het ene kanaal en kijken op een ander).
Windows ziet gewoon 2 tuners en installeert voor beide dezelfde driver zonder conflicten of problemen en zoals ik al zei werkt probleemloos onder showshifter.

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 10:18
heb hier in me huiskamertje gewoon met casema de gids opgehaald hoor... moest wel even kanaalvolgorde wijzigen.. maar alles was gevonden hoor.

Etuuuuuh!

Verwijderd

Topicstarter
Nou bij geeft ie dus nadat ik de keuze heb gemaakt tussen gewoon of digitale casema in mijn woonplaats aan van ik ga de gidsgegevens ophalen en dan zegt kan geen gids gegevens ophalen. Daarna gaat ie gewoon scannen op services maar vindt dus niks.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 09:36
je moet wel een internetaansluiting daarvoor hebben

Digital Media Junkie

Verwijderd

Topicstarter
Ja natuurlijk anders had ik ook niet kunnen kiezen uit de lokale aanbieders na het invoeren van de postcode.
Maar ja nu loopt media center al vast bij het binnen halen van de gidsgegevens, hij zegt dat ie geen gidsgegevens kan binnenhalen en loopt dan vast.
Ik wordt doodziek van.

Verwijderd

Van een groot aantal plaatsen waaronder mijn woonplaats, staan de frequenties foutief in de microsoft database. Dus kreeg ik in eerste instantie mijn TV frequenties er niet goed in. Ik heb van een aantal Essent plaatsen de postcodes getest totdat bleek dat de frequenties van de Noordoostpolder nagenoeg gelijk waren aan Zwolle. Nu loopt MCE 2005 behoorlijk goed. Ik heb het op een vrij oud systeem draaien een P4-1.5ghz-768mb - 120gig.Hauppage 500. Alleen tegelijkertijd opnemen en live tv kijken geeft soms een wat stroperig resultaat. Lijkt me puur een gebrek aan processor kracht. Zodra ik een zwaarder systeempje spare heb laat ik MCE daar op draaien.

Verwijderd

Topicstarter
dus misschien als ik een andere plaats intype dan wel, nou ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
Nou andere postcode helpt ook niet, hij blijft vast lopen

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 21:32
Casema hier in den haag doet het prima hoor. Postcode invullen, casema aanklikken en alle zenders zijn ingesteld. PVR150 hierzo.

Verwijderd

Re-install proberen, of anders de alternatieve guide MCE-Guider gebruiken, kan ook nog

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met een totaal schone instal en dan de amerikaanse versie, volgens mij is gewoon de versie die ik heb kreupel ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, ik had een kreupele windows mce. In ieder geval iedereen die mee gedacht bedankt.
Pagina: 1