Toon posts:

vga test vaio fx601

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment heb ik een Sony Vaio (FX601) met freezers. Geheugen getest, nix aan't handje. Zelfde met CPU, dus het zal wel aan VGA liggen. Wil deze dus ff testen, maar 3D-Mark 05 geeft vage error "Create device failed", en fifa 2005 start niet op, knalt eruit bij verwisselen resolutie. Alles handmatig in een lagere resolutie zeten werkt ook niet, kom niet lager dan 800*600*24 :/
Hoe nu de VGA te belasten??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Zou je iets meer specs kunnen geven? (is het een laptop?)

Heb je al nieuwe drivers geprobeerd?
Nieuwe installatie?
Knoppix getest?
Als het geen laptop is: Andere vga kaart geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Sorry dat ik nu pas reageer (2 weken oud)
maar ik heb zelf de zelfde Laptop, en freezed ook steeds.
Erg irritant, sony wou ehm niet terug nemen voor garantie :@.

'meneer u beschrijft het probleem te vaag'... :(

Geheugen test wees bij mij op nix uit. Ook heb ik linux er op gehad en een paar andere windows versies. Op alle OS's freezed de laptop.

(weinig bijdrage maar wou het even melden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar freezed de laptop bij? Geef eens wat meer specs van de laptop, ik heb weinig zin om naar de sony site te gaan.

Ze zitten wel in het assortiment van de zaak waar ik werk, maar we hebben nog nooit één verkocht, we hebben wél promedion en acer érg veel verkocht, en die hadden wel eens "freezes". Dat kwam meestal door software (klant zet gelijk het ding vol met spyware, komt terug: hij freezed!, ik heb er écht nog NIIIIKS mee gedaan!), maar een enkele keer komt het door de hardware (memory, memory timings, videokaarthitte), Probeer eens je drivers te veranderen. Vooral AC97 geluidskaarten en videokaarten kunnen stressed PC's laten vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
Hier staan specs van de laptop: http://www.cqout.com/item.asp?id=1381865

edit:
Ik heb uiteraard de recovery cd's gedraaid, en daarmee dus de software opnieuw geinstalleerd

Zodra ik vanmiddag om een uur of half6 thuis ben, ga ik de laptop even uit het stof halen, en testen voor nader details.

Alvast bedankt voor alle hulp mensen!

[ Voor 34% gewijzigd door MetZyZteM op 01-03-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
Ok, ik ben al weer tijdje aan het klussen met m'n Sony Vaio Laptop. Ik heb een lijstje bijgehouden met stappen die ik heb gevolgd. Zodat ik daaruit later eventueel dingen kan vinden die fout gaan e.d.

- Windows XP recoverd vanaf bijgeleverde CD-ROMS.
- bij welkomst scherm, waar je land, toetsenbord taal etc in moet vullen, netwerkkabel er in gedaan
- netwerk computer naam invullen, gedaan, next geklikt. resultaat... duurt lang.. boem crash vast!
- reboot
- vraagt weer naar landcode/keyboard-taal etc.
- vraagt weer om netwerknaam, weer ingevuld... weer next geklikt,
- kom terug van het avond-eten, staat dat ie geen netwerk verbinding kon vinden, optie geskipped...
- klaar met pre-configgen van XP
- XP booten, Automatische Updates draaiend gezet, windows messenger uninstalled
- aantal config dingetjes gedaan, startmenu naar wens aangepast, teletubby layout removed enzo
- audio kaart uitgeschakeld bij de hardware (Ac'97)
- DVD er in (welliswaar zondergeluid), Robocop2, afspelen met WinDVD (=standaard installed op de vaio laptop)
- ondertussen is windows update bezig met downloaden
- DVD zit op 1uur en 26 minuten! hij draait lekker!

Ik merk ook dat ie minder cooled, in andere woorden, minder warmte maakt, daarbij denk ik meteen aan de geluidskaart die ik heb uitgeschakeld!
Verder blijf ik nog het een en ander testen, maar het lijkt nu goed te gaan. Ik ben er heel blij mee! (maar misschien juich ik te vroeg, you never know...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download eens nieuwe drivers, vaak zat gezien dat ze een instabiele crapversie bundelen bij zo'n pre-built recovery CD. En dat kan misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
Ok ik zal straks als ik tussen de middag thuis even proberen nieuwe drivers te installen, al heb ik daar niet veel tijd voor. Indien t niet lukt probeer ik het vanmiddag rond een uur of 5 wel eventjes.

iig bedankt voor de tips

edit:
ben nu al aan het zoeken naar de drivers, AC97 schijnen nogal veel drivers voor te zijn ivm allemaal soorten etc etc. iemand tips?

[ Voor 25% gewijzigd door MetZyZteM op 02-03-2005 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
Ik dacht dus dat ik het had, maar hij liep vandaag weer een keer zomaar vast. (zonder dat ik ook maar wat bijzonders had draaien)

Maar al minder dan voorheen
Pagina: 1