Laptop in de auto

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 10:50
Ik heb eeb Acer TravelMate 243LC. Ik wil deze gaan gebruiken als DVD speler voor de kinderen als we onderweg zijn naar Italie. Nu moet dat ding aan de aanstekerplug van de auto.
Dit is ongeveer 12 tot 14 Volt. Op de trafo/omvormer in het 220 V. laadsnoer staat als output 20 Volt. en 6 Ampere.

Nu mijn vraag. Kan dit? Zijn er laadsnoeren voor te koop. Zijn er ervaringen van gebruikers bekend. Levert het gevaar op voor mijn laptop als ik het gewoon probeer met een universeel laadsnoer. Is het zo dat alleen de accu geladen wordt, of draait de laptop aan het laadsnoer rechtstreeks op het laadsnoer? Als alleen de accu geladen wordt en de laptop dus altijd via de accu draait, kun je dan met minder Voltage(13,8V) ook de accu laden en duurt het gewoon langer voordat hij vol is tov het 20V laadsnoer? En blijft het laden via de auto(13,8V) het leegraken van de accu voor tijdens het DVD kijken onderweg?

Ik heb gezocht op GoT op Laptop en laadsnoer en auto en vindt hier geen bevredigend antwoord.
Ik heb gezocht op Google en daar vind ik met de zelfde zoekwoorden wel laadsnoeren, alleen zijn die voor Gsm's. Het staat er in elk geval niet bij dat het over laptop's gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een korte zoektocht op Google leverde dit op:

http://www.tools-n-more.nl/producten_informatie.php?id=76

Is dit wat je zoekt?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
He zo had ik het niet bekeken, ik zocht steeds naar een soort telefoonlaadsnoer. Dus gelijk van 14V naar wat ik nodig ben zal ik maar zeggen. Dit kan het wel eens zijn. Moet alleen even uitzoeken hoe zwaar het gezekerd moet worden ivm navigatie en telefoon en koelbox die er ook aanhangen. Ik ga dit uitzoeken.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
Met behulp van een omvormer kan je het 12/24 volt boordnet omzetten naar 220/230V wisselstroom. Het voordeel is dat je dan gebruik kan maken van gewone huishoudelijke apparaten. Omvormers zijn uitgesproken duur in aanschaf en vragen een hoge ingangsstroom (accucapaciteit), waarbij de geleverde wisselspanning nog niet voldoet aan hetgeen thuis uit het stopcontact komt. Gevoelige apparatuur en electromotoren zoals in een compressorkoelkast willen het nogal eens af laten weten omdat de benodigde wisselfrequentie exact op 50Hz met een zuivere sinusvorm moet liggen. Natuurlijk zijn er omvormers die daaraan voldoen, maar denk dan aan een investering van minimaal 1800 Euro tegen zo'n 600 tot 800 Euro voor een eenvoudig niet gestabiliseerd exemplaar. N.B. Een gemodificeerde sinus is geen zuivere sinus, pardon, geen zuivere koffie, want de senseo werkt er niet op en gaat zelfs stuk.
Dan het verbruiksrekensommetje. De accucapaciteit dient 20 % van het vermogen van de omvormer te bedragen. Dus een omvormer van 850 VA (Watt) en dat is echt een kleintje vraagt een accucapaciteit van 20 % x 850 = 170Ah., waarbij de omvormer stopt als de accuspanning onder de 10 Volt komt. De 850 Watt zal dus niet veel meer dan een uurtje geleverd worden bij een volle accu.

Bovenstaande vond ik op een camper/boten site. Is zo'n ding wel geschikt vraag ik me af als een koffiezetter er al niet op wil draaien. En het is een grote aanslag op de autoaccu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Snelle Henkie schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:06:
Bovenstaande vond ik op een camper/boten site. Is zo'n ding wel geschikt vraag ik me af als een koffiezetter er al niet op wil draaien. En het is een grote aanslag op de autoaccu.
Dat valt allemaal wel mee. Een koffiezetter vreet minstens 1000 Watt. Dat gaat dus niet werken. Je laptop vreet dat bij lange na niet. Ik heb zo'n apparaat van 150 Watt in mijn auto en hang daar gewoon mijn laptop aan. Mocht de spanning die hij levert niet helemaal oké zijn, dan trekt de adapter van mijn laptop dat echt wel recht.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
Dus gewoon doen. Kijk die paar euro komt het niet op aan. Als laptoppie maar heel blijft. Maar als jij het doet en het werkt. Ga het gewoon proberen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelle Henkie schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:06:

Ik heb een 150w omvormer van velleman, pure sinus. Kan er met gemak een 15" portable tv+digitenne en m'n laptop op laten werken. Kostte geloof ik rond de 100 euro.

mijn laptop had trouwens wel problemen met een gemodificeerde sinus, de adapter knetterde en hij liep constant vast. Met deze Velleman geen problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
Dus toch.... Wordt toch weer dure hobbie zo. Ga nog wel weer even op zoek. Ik heb ook nog niet bij een pc zaak gekeken trouwens. Misschien moet ik dat wel eerst doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Ik zou het gewoon proberen. real_FireFly heeft dus problemen met een goedkoper model. Ik heb zo'n simpele versie. Ook 150W, maar geen Velleman van 100 euro.

Die van mij is vergelijkbaar met die link van DenMan. Ik zou 't gewoon proberen en terugbrengen als ie niet goed werkt. Zo'n duurdere versie kopen kan daarna altijd nog :)

Maar goed, dan moetje 'm wel bij een lokale electroboer halen of zoiets...

[ Voor 10% gewijzigd door dreamscape op 24-01-2005 20:56 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
Ja, ik denk dat Dreamscape de spijker op de kop mept. Ga voor zijn optie. Probeer hier in de buurt wat te krijgen en gewoon proberen. Had ergens gehoopt dat er meer waren die dit al voorelkaar hadden. Blijkt niet zo te zijn. En die twee die het hebben zijn weer totaal verschillend met de resultaten. Ik probeer wel wat en bedankt tot zover. Heb ook nog even de tijd. Moet in Juli draaien. Dus kan er nog vele proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sja je kan ook een car adapter halen, maar die was rond de 90 euro voor mijn laptop en moest ik bestellen. Die omvormer kwam voor mij goedkoper uit (mocht 'm meenemen voor 80 euro) en ik kan er gelijk een tv met digitenne op aansluiten (gebruik 'm op de boot).
Pagina: 1