[asus TUSL2-C] moederbord stuk of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
PC specs:
Intel Celeron 850
256 MB Kingston geheugen
30 gb harde schijf
Asus TUSL2-C moederbord
Nvidia FX5200 128MB en geforce TI4200 128MB
Terratec 128PCI Fun geluidskaart (Reeds vervangen)
Benq LAN netwerkkaart
56K modem
300W voeding

Probleem:
Video zowel games en gewoon via Mediaplayer en via KLcodecs de Mediaplayer classic speelt een filmpje in delen af dus niet in vloeiende lijn maar per plaatje(dwz een video doet er wel hetzelfde over qua minuten(getest) maar qua beelden zie je maar 1 ipv 100)
Games zijn helemaal niet mee af te spelen
Geluid is voor geen meter aan te horen

Nieuwe Directx geen resultaat

Ik heb de computer met Sisoft Sandra getest en alles komt ongeveer overeen met alle prestaties die bij zo'n machine horen.

Nieuwe Bios geen effect

Het enige wat ik nog kan bedenken is de harde schijf maar die is volgens Sisoft gewoon netjes.

Windows is helemaal schoon opgezet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Kijk of er andere drivers zijn en dat je de goed chipset drivers hebt geinstalleerd

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb alle drivers goed geinstalleerd. er zit dus een andere geluidskaart in maar er zijn dezelfde problemen. Directx gaf bij nader inzien toch problemen met afspelen geluid via Midi en die test kwam de computer niet echt goed door.

Zelfs de Infinstallation van Intel zit er ook op en die is gewoon goed geinstalleerd.

De harde schijf staat netjes op U-DMA 5

De CPU Multi Media Benchmark komt heel netjes in SiSoftsandra met een vergelijkbaar systeem als een Duron 800

Ik heb het probleem gevonden. Ik zie dat het systeem bij MP3/AVI meteen naar 100% aanslaat terwijl voor een Intel Cellie 850 een MP3 toch niet zoveel werk is? Mijn Cellie 2.4 gaat met een MP3 naar 8% en mijn oude PI 200 64MB met MP3 in Windows XP naar de 100% maar dat is logisch.

Sluiten maar met dit topic. Oud IBM Data modem icm verplaatsing geluidskaart en weghalen van Zonealarm heeft verlichting gegeven aan deze computer. Geen problemen meer en het draait weer perfect.

Ik denk dat het modem gewoon niet lekker was maar verklaart niet waarom die elke keer naar de 100% CPU load ging met muziek en video en nu maar naar 30%..

[ Voor 56% gewijzigd door itsalex op 25-01-2005 13:52 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!