[Serv-u op Windows 2003] rechtenproblemen *

Pagina: 1
Acties:

• Baseboy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-12-2025

Baseboy

No better Chat as IRC CHAT

Topicstarter
Hey

Ik heb dus een server draaien met server 2003 als os. Hier op draait Serv-U
nu heb ik het volgende probleem. Downloaden gaat perfeckt maar uploaden niet, nu ben ik al zover dat het in de rechten zit. Uploaden naar wwwroot op C kan wel als ik daar een map van maak in Serv-U. Dat wil ik dus niet aangezien ik een aparte FTP schijf heb. .
Weet iemand misschien waar ik die rechten kan vinden zodat Serv-U wel de rechten heeft tot schrijven op die schijf.

groeten Base

Ps. heb het forum doorzocht wat dingen gezien maar nog die goede oplossing.

Better to burn out, than fade away

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titeledit omdat alleen een programmanaam weinig zegt: 'Serv-u Met server 2003' --> '[Serv-u op Windows 2003] rechtenproblemen *', als je een betere topictitel weet hoor ik het graag :+

Welke rechten bedoel je? Serv-u ken ik niet goed genoeg: zie (de handleiding van) serv-u.

NTFS rechten: check onder welke account serv-u draait en zet de rechten. F1 (icm. de WOS FAQ & howto's (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif)) weet dit beter uit te leggen dan ik :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Baseboy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-12-2025

Baseboy

No better Chat as IRC CHAT

Topicstarter
Nou hij draait onder de user serv-u gedaan volgens de FAQ van Serv-u.
maar nog steeds geen rechten om op die schijf te schrijven.
De user serv-u heb ik nu ook toegevoegd aan de administrator group zodat je zou denken dat ie zeker acces heeft maar dit geeft nog steeds geen recht tot schrijven als resultaat.

Groeten

Better to burn out, than fade away

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Grappig, ik zit nu precies met hetzelfde probleem. Alles werkt in princiepe en staat goed alleen kan ik niet uploaden of een dir aanmaken via de ftp client.

Baseboy ben jij er toevallig wel uitgekomen?

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat zegt filemon (en heel misschien regmon) er van als je dat op de server draait als je een bestand probeert te uploaden?

Adminrechten is trouwens niet genoeg: ook een admin kan niet zomaar overal schrijven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)