Toon posts:

PC is sloom na gegamed te hebben!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik call of duty speel en sluit het spel af dan komt mjn beeld heel langzaam terug! het zakt zegmaar naar beneden! Dan kan ik beter een kopje koffie gaan drinken want dan is ie pas weer snel! Hoe kan dit?? Geheugen is cas level 2,5

Ik zal gelijk mijn specificaties effe geven!

Processor Intel pentium 4 3,0 GHZ
mobo Asus p4p800-se
geheugen 512 MB (Geheugen is cas level 2,5)
Videokaart ATI 9800 pro
Harddisk 120 GB IDE
Aopen voeding 300 watt

Software! kheb net mijn pc opnieuw geinstalleerd om te kijken of het probleem daarmee is verholpen maar dat is dus niet zo.

Windows XP Professional
Servicepack 2
Winamp
Norton antivirus 2003
en call of duty

Meer nog niet!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
is de cpu temp wel in orde ?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
heb je wel pc3200 geheugen geen langzamer type? overigens is 512 mb altijd te weinig om meteen naar je bureaublad terug te flitsen. Maar dat het echt heel langzaam opgebouwd wordt hoort niet. Kan je misschien kijken hoe lang het duurt voordat je weer verder kan.
en zet norton uit misschien gaat het dan al beter.
en als laatste opmerking: call of duty al opnieuw geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
de CPU Temp zit rond de 45 graden dus dat zit wel pluis denk ik!

En call of duty is al opnieuw geinstalleerd en me geheugen is pc 3200! DDR 400 mhz

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

Waarom open je 2 topics? Volgende keer ga je gewoon verder in je eerste topic, ok? :P

[ Voor 55% gewijzigd door Fuelke op 24-01-2005 18:00 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Is je HDD ook aan het ratelen bij het afsluiten?

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Fuelke! Zal ik doen bet net nieuw dus kmoet effies wennen!

Me hdd is volop bezig idd als ik hem afsluit!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

512 Mb geheugen? Kon wel reepje meer bij ;)

Ik vermoed je virus scanner. Vooral als de virus scanner elke file scant die ge-accessed wordt tijdens gamen (en sommige games lezen nogal veel files in en vooral bij grote files kan het wel eens duren).

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Topicstarter
kga het nog een keer probere zonder virusscan!

Verwijderd

Hier ook met 512, geen problemen meer met 768 :)

Verwijderd

512 is ook een beetje krap vandaag aan de dag, maar goed misschien helpt het nog wat om je wisselbestand te vergroten en de eerdere tip om norton (tijdelijk) te disablen is ook een goede aanrader :)

Misschien je schijf nog ff defragmenteren, zal wel niet veel helpen maar goed misschien een klein beetje :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort nog 512 erbij halen

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 16:04 ]

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
Check anders ook ff op andere lopende processen.. (lees : spyware of overbodige applicaties)

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Topicstarter
nou mensen kweet het niet meer hoor zonder virusscanner is het exact hetzelfde! terwijl ik die ook draaide met een 1 Ghz amd athlon maare met een 3 Ghz is ie nog veel langzamer!???

Verwijderd

Hoe groot heb je je swap file ingesteld in Windows? Bij terugkomen naar desktop flink HDD geratel, klinkt als Windows die processen uit swap naar RAM terugzet. Maar een slecht opgezette swap file kan contraproductief werken, post even je settings.

Verwijderd

Topicstarter
i dont know wat een swap file is kan je dat effe uitleggen

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem gehad als wat je hierboven beschreef. Bij mij trad deze vertraging op als ik games vanaf mijn harddisk speelde. Vooral bij GTA Vice City en bij Myst 4.

De oplossing was bij mij om de games gewoon vanaf cd of dvd te draaien en regelmatig te defragmenteren.

-edit- Swap file is je wisselbestand. Kun je vinden door met je rechtermuis op deze computer te klikken -> eigenschappen -> tabblad Geavanceerd. Klik bij prestaties op instellingen. Op het tabblad geavanceerd kun je onderaan je virtuele geheugen bekijken. Door op wijzigen te klikken kun je het wisselbestand aanpassen. Ik meen dat in de regel je wisselbestand anderhalf keer je geheugen moet zijn. bij 512 Mb zou je dus 768 moeten instellen.

[ Voor 45% gewijzigd door BillSpaarbank op 14-02-2005 12:41 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:05:
i dont know wat een swap file is kan je dat effe uitleggen
Zie Wikipedia NL over virtueel geheugen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 12:48 . Reden: simplified link ]

Pagina: 1