Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Lexar LDP-800] High-End Portable AudioPlayer

Pagina: 1
Acties:

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
Ben je op zoek naar een mp3speler die Ogg afspeelt EN geheugenuitbreiding biedt?
Dan heb je waarschijnlijk geen enkele gevonden... misschien een enkele, maar die was dan zeker niet klein en mooi!
Bovendien hebben de topmerken (iRiver, iAudio) geen flashspelers die geheugenuitbreiding biedt.

Lexar heeft de primeur;
de eerste high-end portable audioplayer met geheugenuitbreiding, Oggsupport, mooi uiterlijk en compact design.

Bovendien heeft hij nog een zeer unieke functie: FM - broadcasting! Houdt in dat je je muziek kunt afspelen en draadloos kan ontvangen met elke FMtuner in de buurt! Denk aan de autoradio, radio thuis, maar ook andere mp3spelers met fmradio. Helaas zal de Europese versie deze functie waarschijnlijk niet hebben ivm wetgeving hier.

Op internet vind je al wat plaatjes maar kijk uit, er zijn nogal verschillen! Onderstaand is de echte LDP-800.
http://img185.exs.cx/img185/832/lexar8004yl.png
quote:
LDP-800: The Ultimate Sounding Digital Music Player

Standing out among competitors in the MP3 arena, Lexar's new LDP-800 is stacked with features providing premium audio performance. The LDP-800 achieves its stunning musical clarity and performance through state-of-the-art audio component technology. To further enhance music playback, the LDP-800 utilizes Emersys EMX audio technology to provide a realistic 3-D sound stage while using 2-channel audio. The LDP-800 also supports Ogg Vorbis as an additional audio format that gives higher quality audio at lower bit rates. With these innovative technologies, the LDP-800 is the ultimate sounding digital music player today.
Specificaties:
• Built-in Digital Audio Output for crisp, clear music when connected to your Home Stereo
• Integrated FM Transmitter to listen to your MP3s through your car stereo or any radio
• Built-in FM Radio with 20 user preset settings
FM Record to record FM broadcast to playback later
Voice Recording to record voice messages to playback later
Line In Recording to record music into WMA format
• High contrast, vibrant OLED display for clear navigation and icon driven operation
• Rechargeable Lithium-ion battery with 14 hours of battery life
Built-in SD Card Slot to expand the storage of your Lexar Digital Music player
• 7 setting Equalizer (Normal, Classical, Live, Pop, Rock, X-Bass, 1 user adjustable)
• Supports MP3, WMA, WMA DRM, Janus (when available) and OGG audio formats
• Store music files, data, pictures on your Lexar Digital Music Player
• High-quality Sennheiser MX-400 earbud headphones for superior sound
• Available in 256MB and 512MB. Higher capacities will follow.
• USB 2.0 High Speed Interface for fast music downloads from your PC to the LDP-800
• Greater than 14 hours of battery life on single charge
• Charge time via USB port: 1.5 to 2.5 hours

Supported Formats
• MP3, WMA, WMA DRM, Janus DRM (when available) and OGG
• Compatible with Microsoft Digital Rights Management (DRM) for playback of downloaded songs from popular on-line music services.

http://images.techtree.com/ttimages/story//ldp_800-ss.jpg

Basic Contents
• Lexar Digital Music Player LDP-800
• User Guide • Sennheiser MX-400 earbud headphones
• Carrying Case
• Lanyard / Necklace
• USB extension cable
• Antenna

Target:
Customer Experienced digital audio customer looking for features and performance that cannot be found anywhere else.

verwacht:
Maart 2005, prijzen die genoemd worden: $159,99 voor de 256 versie, $199,99 voor de 512 versie. Dat lijkt goedkoop, maar in Nederland betaal je extreem veel belasting en zelfs zonder die belasting zal het hier altijd duurder zijn dan in VS... voorlopig zijn de prijzen hier nog niet bekend.

een nadeel:
opnemen doet hij in wma formaat... iets mindere kwaliteit dan Mp3.. helaas! Maar misschien dat een firmware upgrade opnemen in mp3 mogelijk maakt.
Ook lees je op sommige sites dat de LDP-800 met FM broadcasting alleen in in de VS uit zou komen... grrr... FMzenders zijn niet illegaal, mits ze beperkt zijn tussen bepaalde frequenties... misschien dat deze dat niet doet en daarom verboden is in de EU?

links:
De LDP-600 is al wel te koop en voor slechts 110euro! --> http://www.bhphotovideo.com/ (dank aan consultux)
http://www.digitalfilm.co...ess/press_01_05_05_c.html
http://www.digitalfilm.com/ces/Data%20Sheet_LDP800.pdf
http://news.morningstar.c...1/D05/20050105005219.html (+ info over Lexar)
www.lexar.com (staat deze nog niet)

Jazco2nd wijzigde deze reactie 10-02-2005 15:02 (91%)

• Davitos
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10-12 21:54
ziet er wel mooi uit, maar wat kost ie?

• Teun_2
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 22:14
De frequentie's die legaal zijn, kunnen niet ontvangen worden door een normale tuner.

Te koop: Panasonic 20mm f/1,7 & Olympus ep3 kit

• Nanax
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09-12 18:59

Nanax

Ik ben sjaak niet

uhhm dat van die fm zenders zou ik maar eens opzoeken ja. dikke kans dat hij niet komt, alle producten die je hier los voor kan kopen zijn illegaal. de persoon hier boven kan wel een gelijk hebben.. beetje jammer voor je maar helaas

• wvbesien
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Die laatste foto die je toont is de LDP-600. OfficiŽle info van de LPD-400 en de LPD-600 vind je hier.
En hier vind je officiŽle informatie over de LDP-800.

wvbesien wijzigde deze reactie 24-01-2005 21:19 (28%)

• Jazco2nd
in NL is het zeker wel toegestaan, vriend van me had zo'n dingetje namelijk ooit bij Gamma ofzo gekocht, klein dingetje dat je kon stellen tussen de 88 en 90... en hier zie je ook eentje:
http://www.marktplaza.nl/FM-Transmitter-Wireless-629810.php
zoek naar iTrip op Google en je vind aanbiedingen (NL) samen met een iPod..

Jazco2nd wijzigde deze reactie 24-01-2005 23:12 (4%)

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

dat je ze kan kopen zegt niet veel:
nieuws: Groot-BrittanniŽ verbiedt FM-zenderaccessoire voor iPod
hier bijv laatste regel

• Jazco2nd
yep maar als je replies eronder leest zie je dat het bijvoorbeeld in Belgie is toegestaan mits je niemand hindert (wat niet kan met zo'n kleine zender, bovendien ook vaag, zijn toch Europese regels voor)... en een hoop links naar nederlandse verkooppunten.... als zulke apparaatjes gewoon verkocht worden door bekende winkels kan deze speler met FMtransmitter dus ook gewoon hier verkocht worden of het nou een illegale feature heeft of niet...

maja nog 2 maandjes wachten... en dan nog een poosje voordat het hier uitkomt...

• WoWo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-12 09:11
quote:
wvbesien schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:17:
Die laatste foto die je toont is de LDP-600. OfficiŽle info van de LPD-400 en de LPD-600 vind je hier.
En hier vind je officiŽle informatie over de LDP-800.
En wat staat er bij die officiŽle info: The FM Transmitter feature in the LDP-800 is not available in Europe :(

Pluk de dag, gisteren is al verwelkt, morgen nog niet in de knop...

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

kijk aan ;)

• Jazco2nd
hmm dus dat wordt een ticket naar de vs... 8) toch wel beetje dure speler dan.. of een of andere slimme importeur vinden :S

Jazco2nd wijzigde deze reactie 25-01-2005 20:28 (23%)

• RonnieB82
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:42

RonnieB82

SkiFreak!

ik geloof alleen dat het FM spectrum in USA anders in elkaar zit als het spectrum in europa?

een uit amerika geimporteerde autoradio, kan in europa de FM zenders niet goed ontvangen...

Music is what feelings sound like

• ExNomenDei
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 05-12 01:11
En andersom dus ook, denk ik .Dus ga het niet proberen voor die reden! ^^

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Hmm, ik moet zeggen dat ik het best een aardig dingetje vind :)
Voor die prijs krijg je toch behoorlijk wat functies, en hij ziet er ook best netjes uit imho.

Ben benieuwd hoe de geluidskwaliteit is

(jammer trouwens van die FM transmitter functie)

• consultux
  • Laatst online: 14-04-2005
Heb de Lexar LDP-600 (zwarte versie met 512 MB geheugen, kan je maximaal uitbreiden met 1GB SD kaart, 2GB ondersteunen ze niet, heb het hun gevraagd) gekocht online op http://www.bhphotovideo.com/ voor slechts 119,5 dollar, ze versturen het naar BelgiŽ voor 27 dollar...heb het toestel dus uiteindelijk voor ongeveer 110 euro!!! een koopje...zeker met die Senheiser oordopjes!

Trouwens Lexar is ook geen kleine vis hoor, hebben een tijdje geleden KODAK overgenomen...

Zal later laten weten hoe sterk die FM transmitter nu juist is...(hoe ver hij te ontvangen is)..

greetz

• Jazco2nd
heee cool zeg! dat is wel supergoedkoop!
er zijn wel meer players die een sdslot hebben en dan staat er ook altijd 'tot 1GB'.. vind ik wel heel vreemd... er is toch maar 1 type SDcard... niet dat ik een doosje 2GB kaartjes heb om uit te testen hoor :)
Ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

• Yokozuna
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-06 20:25

Yokozuna

drum- & forumfreak

Ik vind het nogal zwak, koop je een speler met 512MB, is hij maar uitbreidbaar naar 1GB. Doe er dan OF geen geheugen bij zodat je zelf kun kiezen terwijl je niet opgescheept zit met een 512MB kaartje waar je niets mee doet OF doe er gewoon meteen 1GB bij OF biedt ondersteuning voor 2 en/of 4GB flashkaartjes die al een behoorlijke tijd bestaan.

Natuurlijk is elke uitbreidingsmogelijkheid beter dan geen, maar ik bedoel, pak het dan in 1x goed aan.

Yokozuna wijzigde deze reactie 20-03-2005 00:51 (14%)

• Piggen
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10-12 20:29

Piggen

Lekker bakkie

SD is er tot 2GB, hoor :)

Alleen weet ik niet of de speler dergelijke kaartjes aankan.

Piggen wijzigde deze reactie 20-03-2005 01:00 (57%)

• Yokozuna

Yokozuna

drum- & forumfreak

Maar CF kaartjes zijn er wel in 4GB versie, ik bedoelde mijn post meer in het algemeen voor mp3 spelers met verwisselbare geheugenkaartjes. Waarom wordt er niet gewoon ondersteuning voor 2- en/of 4GB geheugenkaartjes geboden, is dat zo moeilijk aan te spreken?

2GB zou mooi zijn, kun je nog eens een flinke film op je speler zetten, zolang je tenminste maar een snel geheugenkaartje hebt, want vaak schiet het niet echt op met de schrijfsnelheid.

Yokozuna wijzigde deze reactie 20-03-2005 01:01 (28%)

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

CF-kaartjes zijn een stuk groter dan SD-kaartjes, waardoor de speler ook weer groter moet worden. Dat is de reden :)

• Yokozuna

Yokozuna

drum- & forumfreak

Ok, maar mijn hoofdpunt was dat spelers gewoon de grootst mogelijke (kwa capaciteit) geheugenkaartjes moeten ondersteunen. Waarom niet?!

Zouden fabrikanten die 2GB gewoon vergeten zijn te drukken bij de specs. of omdat ze er misschien vanuit gaan dat 2GB SD kaartjes bijna nergens te krijgen zijn...

Yokozuna wijzigde deze reactie 20-03-2005 01:10 (45%)

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Geen idee, misschien zijn die 2GB kaartjes net iets anders zijn waardoor het niet compatibel is. Sandisk is de enige met zo'n kaartje (volgens de pricewatch dan), misschien is dat kaartje op de een of andere manier speciaal.

Maar eigenlijk lijkt me dat niet logisch, want dan zouden camera's er ook problemen mee moeten hebben.

• Koen2718
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 04-06-2005
Mijn ervaring is dat in de beschrijvinf wel een lager MB waarde kan staan dan dat de speler in werkelijkheid aan kan. Waarschijnlijk doet een 1 (of2) BG kaartje het prima in de speler. Met de 512 heb je dan een flinke 1,5 (of dus 2,5) GB speler.
Zelf vind ik het jammer dat de speler niet met een gewonen AA batterij werkt.

• BetuweKees
  • Laatst online: 09-12 15:47

BetuweKees

Flipje uit Tiel

quote:
Koen2718 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:29:
Zelf vind ik het jammer dat de speler niet met een gewonen AA batterij werkt.
precies daar loop ik ook flink van te balen, eindelijk eens een mooi spelertje met verwisselbaar geheugen, moet er weer zo'm stomme niet verwisselbare accu in.. :(

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*