Meerdere screens op 1 terminal?

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v212/racoontje/netwerkje.jpg

Zoals je op de tekening ziet is het de bedoeling dat er op Argus drie schermen komen. Argus zelf is niet veel meer dan een X-servertje.

Het middelste scherm (of het rechter, whatever tickles your fancy ;)) en keyboard/muis gaat door een KVM switch, maar het is de bedoeling dat die niet gebruikt wordt tenzij Argus uit moest vallen. Het is de bedoeling dat ik drie schermpjes op Argus heb waarvan de linker twee eigenlijk m'n van m'n gamebak zijn en de rechter van Hermes. Ik wil maw makkelijk op meerdere PC's werken.
Wat is de makkelijkste manier om dit te doen? Zonder window manager twee VNC'tjes opstarten? Of synergys/synergyc? Voor zover ik begrijp is het daar niet de bedoeling dat je een dedicated terminal gebruikt...

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Ik begrijp niet helemaal wat je wil... wil je X gebruiken, of een howto van de console-app 'screen'.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik zou gewoon meerdere VNC'tjes opstarten, dat lijkt me de beste oplossing voor je.
Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom je X wil, ik zou gewoon of op Argus werken of op die andere bakken.
ssh werkt prima remote maar ik vind VNC toch net wat trager, daar zou ik dan ook niet voor gaan als het niet nodig is.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• lvh
Argus is een beetje traag, vandaar. En een van die andere heeft de dure videokaart en een recente processor en RAM ;-)

De bedoeling is dus meerdere PC's via 1 PC aan te spreken :-)

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Dus je wilt niet x2vnc gebruiken omdat daarvoor je machine te traag zou zijn ?

[ Voor 3% gewijzigd door jvhaarst op 25-01-2005 19:31 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• lvh
x2vnc verwacht dat je twee schermen hebt en twee PC's. Ik heb een PC met twee schermen (Xinerama), en een tweede met een, dit alles komt op Argus (drie schermen dus)

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

van x2vnc site :
Changes since version 1.4
Now traps grabkey errors, no more X errors.
Xinerama support, allows x2vnc to work sanely on multi-head X displays.
If stdin is not a tty, read password with fgets() instead of getpass(). This allows scripts to feed in the password.
New arguments -noblank and -lockdelay allows you to keep screen savers from activating while using your computers.
En kun je de grootte van dat plaatje aanpassen, nu verkloot ie nogal de opmaak.

[ Voor 9% gewijzigd door jvhaarst op 26-01-2005 14:41 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Pagina: 1