Toon posts:

Welke harde schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan een nieuwe harde schijf te kopen. Nu niet gelijk dit topic reporten want ik heb een paar andere vragen.

Na heel wat afgezocht te hebben heb ik besloten dat het de Maxtor DiamondMax 10 (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ) of de Maxtor MaxLine III (7200rpm, SATA, 16MB) wordt. Of het 250GB of 300GB wordt weet ik nog niet zeker. De Raptor valt af, omdat je voor de prestatiewinst t.o.v. deze Maxtors te veel capaciteit moet inleveren.

Het verschil tussen de twee Maxtors zou zijn dat de Maxline gemaakt is voor server-toepassingen: hij gaat langer mee (gemaakt voor 24/7) en je krijgt langer garantie. Het prijsverschil tussen de Maxline en de Diamondplus is 25 euro. Graag wil ik weten wat er bedoeld wordt met 'langer meegaan'. Als je de harde schijf ongeveer 6 uur per dag gebruikt, hebben we het dan over 30 jaar i.p.v. 25 jaar of maakt het een groot verschil?

Verder ben ik van plan over ongeveer een jaar up te graden (naar socket 939?). Ik dacht dan gelijk een tweede schijf te kopen (dezelfde), zodat ik in RAID 0 kan draaien. Als je dat in gedachten houdt, welke kun je dan beter kopen? Zullen ze allebei over een jaar nog leverbaar zijn, welke zal het sterkst in prijs dalen?

Mijn dank is groot _/-\o_

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-03 14:03
Maxline III heeft NCQ2 btw :)

Zelf zou ik voor die 25 euro toch de Maxline 3 gaan...

Pricewatch: pricewatch: Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ) <-- Diamondmax 10
pricewatch: Maxtor MaxLine III, 250GB (7200rpm, SATA, 16MB) <-- Maxline III

[ Voor 61% gewijzigd door Freezerator op 24-01-2005 16:43 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een levensduur verwachting van 25 of 30 jaar voor een HD zou ik maar vergeten.

Verder kun je op de site van Maxtor de datasheets bekijken en zelf je conclusies trekken.

ARME AOW’er

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

voor die garantie is dat wel waard. meeste harde schijven halen geen 3 jaar tegenwoordig.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:00
lammmetak schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:49:
voor die garantie is dat wel waard. meeste harde schijven halen geen 3 jaar tegenwoordig.
Naar aanleiding van deze opmerking, wil ik toevoegen ofdat raid 0 wel zo slim is.

1 hd kapot, en je bent alles kwijt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=verschil diamondmax maxline]
www.maxtor.com

Sja :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.