Ik wil een macro om een bepaalde interval starten. (ik wil de macro elke 5 minuten laten afspelen). Ik weet dat VBA de functie timer heeft maar ik kom er eerlijk gezegd er niet uit.
Gewoon een timer op je formulier plaatsen of via internet (bijvoorbeeld bij: VBNet) een class downloaden waardoor je een timer vanuit de code kan starten...
edit:
Toevoeging: kijk hier eens
Toevoeging: kijk hier eens
[ Voor 23% gewijzigd door Woudloper op 24-01-2005 16:38 ]
Verwijderd
Misschien zou je even kunnen vertellen wat je tot nu geprobeerd hebt, en waar je bent vastgelopen. Want als ik op F1 druk en timer in toets, zie ik uitleg...
Als ik het voorbeeld overneem (van f1) dan doet de timer het niet. Mijn kennis van vba reikt niet zo ver dat ik direct fouten of te kortkoming in voorbeelden kan herkennen.
Inderdaad, met de F1 knop in de hand klinkt dit toch eigenlijk wel simpel hoor 
Geef even aan welke code je hebt en waar je vastloopt: anders komen we met een antwoord "zie F1" en daar heb je blijkbaar niet genoeg aan
Zegmaar wat wordt genoemd in P&W Beleid
Geef even aan welke code je hebt en waar je vastloopt: anders komen we met een antwoord "zie F1" en daar heb je blijkbaar niet genoeg aan
Wat werkt er dan precies niet. Foutmeldingen?quote: F1Timer Function Example
This example uses the Timer function to pause the application. The example also uses DoEvents to yield to other processes during the pause.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13Dim PauseTime, Start, Finish, TotalTime If (MsgBox("Press Yes to pause for 5 seconds", 4)) = vbYes Then PauseTime = 5 ' Set duration. Start = Timer ' Set start time. Do While Timer < Start + PauseTime DoEvents ' Yield to other processes. Loop Finish = Timer ' Set end time. TotalTime = Finish - Start ' Calculate total time. MsgBox "Paused for " & TotalTime & " seconds" Else End End If
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1