Ik heb een aantal topics gelezen over het doorgeven van php variabelen aan een javascript functie. Dat gaat goed, geen probleem. Ik heb echter een redelijke lap tekst die ik maar niet goed door weet te geven aan de volgende pagina. Dit is wat ik bedoel:
Ik heb een lap tekst die ik in een php var dump:
Vervolgens heb ik een stukje html, met daarin de aanroep naar de functie:
De functie die aangeroepen wordt, ziet er zo uit (redelijk standaard):
De lap tekst, waarin erg veel tekens voorkomen die kennelijk niet echt leuk bevonden worden door javascript, krijg ik maar niet op de whois.php pagina te zien. Ik heb de lap tekst in principe in een array staan, welke ik graag in de nieuwe pagina zou willen gebruiken. Dan moet ik er echter een global van maken en globals zijn eng... uiteraard heb ik ook dat wel geprobeerd, maar dat ging 'm niet worden.
Ik heb al verscheidene voorbeelden gezien en geprobeerd, van het gebruiken van globals tot het eng werken met slashes en die dan weer escapen etc.Help! Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik heb een lap tekst die ik in een php var dump:
code:
1
| $responce = addslashes($e['blaatverhaal']); |
Vervolgens heb ik een stukje html, met daarin de aanroep naar de functie:
code:
1
| echo "<td'>[img]'whois.jpg'[/img]</td>"; |
De functie die aangeroepen wordt, ziet er zo uit (redelijk standaard):
code:
1
2
3
4
| function showWhois(ext) { window.open('whois.php?ext='+ext,'Information','width=500, height=500, toolbar=no, location=no, menubar=no'); } |
De lap tekst, waarin erg veel tekens voorkomen die kennelijk niet echt leuk bevonden worden door javascript, krijg ik maar niet op de whois.php pagina te zien. Ik heb de lap tekst in principe in een array staan, welke ik graag in de nieuwe pagina zou willen gebruiken. Dan moet ik er echter een global van maken en globals zijn eng... uiteraard heb ik ook dat wel geprobeerd, maar dat ging 'm niet worden.
Ik heb al verscheidene voorbeelden gezien en geprobeerd, van het gebruiken van globals tot het eng werken met slashes en die dan weer escapen etc.Help! Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.