pc wil niet aan , 2e keer proberen wel.

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een abit kt7raid met een TB er in, verschillende pci kaartjes en een Teles isdn isa kaart. sinds die isa kaart er in zit wil de pc de eerste keer dat ik hem aan zet niet posten. als ik dan de stroom er af doe en hem opnieuw aan zet dan post ie gewoon.
dit doet ie steeds, gewoon volgens een vast patroon, 1e keer niet, 2e keer wel. weet iemand hoe je dit kunt oplossen? dit is zo'n vage fout die had zelfs ik nog niet meegemaakt...

ps

er zit een 300 watt voeding in en al zitten er wel wat pci kaartjes in, er hangen geen al te gekke dingen aan, alleen maar gewoon 1 hd en een cd-rom en een cd-rw

Verwijderd

te zwakke voeding?

Verwijderd

De reden dat ie de 2e keer wel aangaat is volgens mij omdat je bak dan warm is en een gebroken verbinding op bv. het moederbord dan wel contact maakt omdat het materiaal uitzet.

Als je je isdn kaart eruit haalt, doet ie het dan wel in een keer? Denk het niet...

• smvs
  • Niet online
hij heeft die problemen sinds de isdn kaart er in zitten en als ik die er uit haal doet ie het perfect. en over opwarming kan je niet zo gauw spreken lijkt mij hij staat dan 10 sec aan en als ie dan niet wil zet ik hem weer uit. in 10 sec kan er niet zo heel veel opwarmen.

Verwijderd

Hoeveel ISA sloten heb je? Als meer dan 1, heb je al geprobeerd in een ander ISA slot te steken?

Oh ja, heb je ook al nagekeken welke van de PCI-sloten dezelfde IRQ en busmastering gebruiken als het (de) ISA slot(en) ?

Jord.

• smvs
  • Niet online
het bord heeft maar 1 isa kaart, daar mag je al blij mee zijn bij een modern bord.
het kaartje zit in zijn eentje op irq 9.
Pagina: 1