Toon posts:

System Fan en Easytune 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programma Easytune 4 van Gigabyte op mn pc geinstalleerd en dit progje geeft aan dat de snelheid van de systemfan 0 is...
Mijn vraag: wat is in hemelsnaam de systemfan en wat kan de oorzaak zijn dat het ding niet draait? :*) }:O

Dan de volgende vraag: Easytune (van gigabyte zelf) heeft hele mooie opties om van alles te veranderen aan snelheden, maar hoe weet ik tot hoever ik kan gaan en belangrijker nog.. wat kan ik het beste veranderen!??

Rob

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Als je zelf die vragen niet kunt beantwoorden raad ik aan te stoppen met wat je doet. Wat jij doet is niet alleen gevaarlijk voor je hardware, maar je raakt ook nog eens je garantie kwijt.

Wat systeemfan0 is hangt af van je moederbord, beste kun je daarvoor het boekje doornemen.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Dat is neem ik aan case fan die je niet hebt.

Clock gewoon over vanuit je bios dat is een stuk stabieler en als je niet weet wat je doet zou ik er inderdaad maar mee stoppen en even wat meer info verzamelen.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:02:
Ik heb het programma Easytune 4 van Gigabyte op mn pc geinstalleerd en dit progje geeft aan dat de snelheid van de systemfan 0 is...
Mijn vraag: wat is in hemelsnaam de systemfan en wat kan de oorzaak zijn dat het ding niet draait?
Systemfan slaat in dit geval op de aansluiting voor een (optionele) fan op het mobo. Als er 0rpm wordt weergegeven, is er hoogstwaarschijnlijk geen fan aangesloten op de betreffende connector. Dat de fan niet draait komt eenvoudig door het feit dat ie überhaupt niet in je PC zit. Als je even de moeite had genomen om met het manual van je mobo in de hand een kijkje in je kast te nemen, had je dit ook zelf binnen 45s. kunnen uitvogelen.

En OC-en is niet zo slim als je geen idee hebt waar je mee bezig bent. Daarmee bezorg je je computerleverancier alleen maar hoofdpijn.

Verwijderd

Topicstarter
thnx, zal met mn handjes van het OC'en afblijven.