Toon posts:

[XP] 2 simpele vragen mbt crash en recovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wegens acute momenten van verstandverbijstering mbt mijn geheugen deze twee vragen:

Bij System --> Startup and Recovery staat bij default operating system:
\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Waar staat dat /NoExecute=OptIn ook weer voor? Dat is nl niet standaard, dus ik heb dat ooit ergens mee aangezet oid, want ik kan me niet meer herinneren dat te hebben ingevoerd.... (OPGELOST, met dank aan Digitalis)

Verder heb ik een tijd geleden na veelvuldige crashes door nvidia 66.93 iets aangezet, waardoor er nu eerst een net bugreportje (BSOD) komt die in ieder geval uitleg geeft over welk bestand de crash veroorzaakt heeft. Ik weet dat Automatically Restart afvinken bij Startup and Recovery ditzelfde resultaat geeft, maar dat is nog steeds aangevinkt, dus het moet iets anders zijn...

Bij voorbaat dank

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 16:09 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:53:
Verder heb ik een tijd geleden na veelvuldige crashes door nvidia 66.93 iets aangezet, waardoor er nu eerst een net bugreportje (BSOD) komt die in ieder geval uitleg geeft over welk bestand de crash veroorzaakt heeft. Ik weet dat Automatically Restart afvinken bij Startup and Recovery ditzelfde resultaat geeft, maar dat is nog steeds aangevinkt, dus het moet iets anders zijn...
Bij voorbaat dank
Bedoel je eventviewer. Die laat het volgens mij ook zien. Althans bij mijn 2000 bak op school wel ;) Eventviewer zit automatisch in Windows

[ Voor 35% gewijzigd door Outerspace op 24-01-2005 16:04 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het moet iets in Windows zelf zijn anders dan automatically restart. Heb daar nl geen speciaal programma voor op mijn pc gezet.
Had ergens op een forum (wat ik nu dus niet meer kan vinden, niet Tweakers.net overigens) een post gelezen met wat commando's en/of instellingswijzigingen in Windows die hiervoor gezorgd hebben.

Verwijderd

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;875352

Daar staat een uitleg over je optie in boot.ini

Wat betreft je BSOD: wat staat er precies op het BSOD of in het log filetje? Up/Downgraden van je nvidia drivers geprobeerd?

Misschien dat ik niet goed lees, maar je tweede probleem vind ik redelijk vaag, wat is nu precies het probleem?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. Mijn eerste vraag is daarmee opgelost.
Wat betreft die BSOD, die heb ik een tijd geleden al opgelost. Waar het me om gaat is dat ik me dus niet meer kan herinneren hoe ik ervoor gezorgd had dat ik eerst alleen maar zwarte schermen, reboots enz kreeg en na het doen van ??? een net BSOD.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 16:10 ]

Verwijderd

De enige optie geef jezelf al aan: Automatically Restart uitvinken.

Als dat niet werkt, dan geef ik het op :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat heeft dus al die tijd aangevinkt gestaan en kan het niet zijn. Ik denk dat we dit dan maar onder het kopje 'onverklaarbaar windows gedrag' moeten plaatsen.
Pagina: 1