Alle documenten zijn traag....

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo, mijn probleem is dat als ik in de mappen Mijn Afbeeldingen, Mijn documenten e.d. (zijn er meer) en ik wil een bestand / document / plaatje openen. of alleen nog maar rechtermuisknop doe voor de eigenschappen dat hij dat dan heel traag doet. dan verandert het icoontje linksbovenin in de taakbalk in wit, en lijkt het net of ie is vast gelopen (zegt ie ook bij ctrl+alt+del) maar als ik even wacht krijg ik gewoon het geopende file, of de eigenschappen.

in de programma's (zoals word e.d.) opent hij ze wel gewoon snel, geen probleem daar dus. maar het is zwaar irritant als je van map wil verwisselen want het duurt gewoon 5 minuten. ik heb een snelle back en games zoals doom III en half life 2 draaien er moeiteloos op, dus aan mn ram, processor e.d. KAN het gewoon niet liggen. windows xp opnieuw geinstalleerd, geformateerd, schijfopruiming en defragmentatie mochten allemaal niet helpen en de search ook nie...

wie helpt?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens goed gescand op spyware en virussen? Dit zijn namelijk bekende oorzaken voor dit soort problemen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:48:
Heb je al eens goed gescand op spyware en virussen? Dit zijn namelijk bekende oorzaken voor dit soort problemen :P
windows xp opnieuw geinstalleerd, geformateerd, schijfopruiming en defragmentatie

Scannen op spyware en virussen na een schone install lijkt me een beetje nutteloos :)

Qua oplossing heb ik geen flauw idee..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat het toch een virus zal moeten zijn, misschien dat het virus op een partitie staat die je niet geformat hebt

probeer eens te scannen met deze online gratis scanner, http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

• Thrilled
scan duurt lang, maar iig 3 trojans en 3 horses gevonden, hij is nog niet klaar, zo maar ff kijken :)

• Thrilled
mmm damn 9 trojans en 3 horses , maar moet ik de files nu verwijderen of herstellen?

ik heb er 6 verwijderd (stonden in warez mappen) en de overige 6 staan in mn system32 windows map.. ik neem aan dat ik die moet herstellen?

[ Voor 46% gewijzigd door Thrilled op 24-01-2005 17:03 ]

Verwijderd

als ze je niet bekend, of belangrijk voorkomen.. het liefst verwijderen.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Thrilled schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:00:
mmm damn 9 trojans en 3 horses , maar moet ik de files nu verwijderen of herstellen?

ik heb er 6 verwijderd (stonden in warez mappen) en de overige 6 staan in mn system32 windows map.. ik neem aan dat ik die moet herstellen?
Er bestaan niet aparte trojans en horses, alleen 'trojan horses' bestaan.
Waar scan je mee en wat vindt hij precies?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Thrilled
sysupd1003.exe
tmksrvu.exe
TVM_B5_Bundle_34.EXE
xplugin.dll
csrss.exe
dpvsetup.exe

met name die dll lijkt me risky? of toch maar deleten?

• Thrilled
-Rob- schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:04:
[...]

Er bestaan niet aparte trojans en horses, alleen 'trojan horses' bestaan.
Waar scan je mee en wat vindt hij precies?
zie post van pilatus...

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wat Trendmicro vind en waarvan hij denkt dat het schadelijk is, mag allemaal weg

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

-Rob- schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:12:
Wat Trendmicro vind en waarvan hij denkt dat het schadelijk is, mag allemaal weg
En mocht je het nog niet zeker weten;

Google is our friend :+

• Thrilled
mmm probleempje, er zit een trojan in mn dpvsetup.exe en dit schijnt bij windowsxp te horen...
http://www.nl.filename.info/f/dpvsetup.exe.html

en nu? verwijderen en herstellen kan niet aangezien het in gebruik is...

• Thrilled
anyway, lijkt me sterk dat het aan dat specifieke bestand ligt want het is nog niet opgelost...
Pagina: 1