Toon posts:

Buffer underruns bij OnTheFly branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.
Ik heb het volgende probleem met mijn pc ( MSI K8T NEO FISR2, AMD-64 3000+ 2 x 256mb Kingston Ram, Windows XP met Sp1 )
Elke keer als ik een dvdr "on the fly" wil branden krijg ik buffer underruns en word mijn pc enorm traag, het opstarten van explorer of een tekstbestand openen duur +/- 15 seconde.
Ik denk dat het aan de instelling van mijn geheugen ligt, maar weet alleen niet hoe wat en waar ik dit in de bios kan veranderen.
Misschien weet 1 van jullie het wel, en als dat zo is dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt voor de aandacht.
Met Vr. Gr.
Longh0rn

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:17

Thandor

SilverStreak

Probeer eens met taakbeheer (alt-ctrl-del) te kijken welk programma zoveel resources wegsnoept.

Je hebt wel je mobo/chipset drivers geinstalleerd ?
Die kunnen zorgen dat het systeem traag wordt.

De instellingen in het BIOS moeten ook goed staan. 200MHz DDR is 400MHz effectief.
Als je dus PC3200 geheugen hebt, moet het dus op 200MHz draaien. Let wel op dat je het goed instelt want het kan verwarrend zijn als je er geen ervaring mee hebt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ja chipset drivers geinstalleerd.
Ik wil proberen het geheugen wat "losser" te zetten, maar weet niet hoe dit moet op dat MSI board.

.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers + titelverduidelijking

Raadpleeg eens de FAQ van dit subforum: OM FAQ / Beleid. Kijk onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" :)

En wat betreft het losser zetten van de geheugentimings: check de handleiding van je mobo. Mocht je zelfs niet weten waar dat op slaat, raadpleeg de RAM FAQ die je via de PMG FAQ kunt vinden :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 24-01-2005 17:13 ]