[word 2003] kop en voettekst bij landscape modus

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 23:33
hallo,

ik heb al verschillende dingen afgaan maar ik vind geen oplossing voor het probleem

Ik heb een verslag met staande en liggen bladzijden. en dan gaat het fout met voet tekst.

in de voettekst zit een lijn. deze is net niet tot het einde van de pagina. net na de lijn staat pagina nummer. een regel eronder staat links titel, midden de naam en rechts bedrijfsnaam. dit ging met tab automatisch goed met de staande pagina's.

probleem:

bij het veranderen van de pagina naar liggend gaat de voettekst niet goed mee. de lijnenen en tekst wordt neit goed meer uitgelijnd tevens zit het eigenlijk op de verkeerde plek.
Ik heb liever dat ze liggende bladzijden de kop en voet tekst aan de smalle kant zit, dus als je afdrukt en een boekje van maakt bladert het goed. om te lezen moet het dan wel dwars worden gehouden. dit is niet erg.

mogelijke oplossingen:

Er zijn twee oplossingen die ik wil, ik prefereer de eerste

1. De kop en voettekst zitten op de smalle zijde bij een staande en liggen pagina.

2. De kop en voettekst over de hele breedte van de bladzijde bij de staande en liggen. Hoe ik de objecten dan meot opmaken ben ik niet achter gekomen. en kan die opmaak nergens vinden.

heeft iemand een oplossing? geef het even door AUB.... dan is mijn afstudeerverslag een stuk mooier.

Klaas

Verwijderd

Gebruik om een lijn te trekken de sneltoets ---<enter> of ___<enter> of ===<enter> Hierdoor maakt windows precies tot het einde van het blad een streep of lijn.

Hierdoor zal windows de liggende pagina's ook een volledige kop/voettekst lijn geven.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 15:38 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:03

Maasluip

Kabbelend watertje

He, ben jij de afstudeerster bij ons op de afdeling? ;)

Daar hadden we hetzelfde probleem, alleen hebben we Word 2000. Wij hebben er geen goede oplossing voor gevonden. Uit arren moede hebben we maar tekstboxen links en rechts van de landscape pagina gemaakt en daarin 90o geroteerde tekst ingezet en de gewone kop en voettekst op de landscape pagina's uitgezet.
Wat eigenlijk het probleem is (bij ons) is dat je geimporteerde zaken als Excel sheets niet kunt roteren in Word. Dat is een misser.

Signatures zijn voor boomers.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik heb ook vaker met dit probleem geworsteld en ik denk niet dat er een oplossing voor bestaat. Je zult hoe dan ook een workaround moeten gebruiken.

Voor mijn eigen scriptie ( ;) ) heb ik van ellende uiteindelijk maar de kop- en voetteksten op de liggende pagina's weggelaten.

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 23:33
Jammer dat jullie geen oplossing in Word zelf hebben. ik zal het roteren maar es proberen

OVerigs weet iemand of dit in openoffice ook zo is?

Klaas