[XP] Krijgt geen ip-adres van router*

Pagina: 1
Acties:

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:05

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Topicstarter
het zit zo ik heb thuis breedband van @home, achter de modem zit een router (sweex).
Ik heb op mijn pc triple boot xp prof geinstalleerd op mijn xp en mijn game xp doet internet het maar bij mijn vader doet internet het niet. Nu heb ik op spyware gescanned hele zooi eraf gegooid maar als ik de IE open krijg ik http:/// (3x slesj), iets raars dus dit blijft terug komen.
Probeer ik ipconfig / release en dan renew dat doet hij niet.Kan ook niet de router bereiken.
Heb de netwerkkaart weggepleurt en opnieuw geinstalleerd nog nx.
Mijn vader zeurt me al de hele week aan de kop dat hij wil internetten en mailen.
Nu denk ik dat de IE verfucked is met nog wat anders maar weet niet wat.
Ik kan wel weer Windows opnieuw installeren maar dat is eigenlijk geen optie voor me, veel werk om te backuppen enz enz

Keep it calm...en lek mig de zuk

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nu denk ik dat de IE verfucked is
Als geen IP, heeft IE er weinig mee te maken. (Behalve als potentiele bron van de malware dan :+ ) Belangrijker: wat voor IP krijg je van de DHCP server?

Spyware etc: welke precies en wat zeggen de websites erover dat het doet? Trouwens neem ik aan dat je WinsockXPFix al hebt gebruikt. Zo niet: check wat het doet (zie de WOS FAQ).

IP settings staan wel goed trouwens? Dus DHCP etc. En wat als je een IP vast zet en de DNS en gateway met de hand zet?
veel werk om te backuppen enz enz
offtopic:
Als je niet al structureel en vaak backupt is het hoog tijd omdat te gaan doen :o

Wat zegt trouwens je event log?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kromme

kromme

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:40:
[...]

Als geen IP, heeft IE er weinig mee te maken. (Behalve als potentiele bron van de malware dan :+ ) Belangrijker: wat voor IP krijg je van de DHCP server?

Spyware etc: welke precies en wat zeggen de websites erover dat het doet? Trouwens neem ik aan dat je WinsockXPFix al hebt gebruikt. Zo niet: check wat het doet (zie de WOS FAQ).

IP settings staan wel goed trouwens? Dus DHCP etc. En wat als je een IP vast zet en de DNS en gateway met de hand zet?
[...]
offtopic:
Als je niet al structureel en vaak backupt is het hoog tijd omdat te gaan doen :o

Wat zegt trouwens je event log?
WinsockXPFix???

Ik heb spybot en spysweeper gebruikt.

Hoe moet ik iets terugvinden in de eventlog???

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
hoi kromme,

in je topicstart zie ik niet wat je allemaal al geprobeerd hebt. Je zou bij msconfig alles uit kunnen zetten, met bijvoorbeeld www.hitmanpro.nl kunnen scannen, je netwerkkaart/tcp-ip opnieuw kunnen installeren, en allerleu andere dingen. Staat de firewall uit?

Op GoT vinden we dat stukje vooronderzoek erg belangrijk. Wat heb je met google en de GoT search al kunnen vinden, en wat verzorgde geen oplossing? Welk service pack geeft het probleem? Misschien even je router resetten?

Ook is de tekst bijzonder moeilijk leesbaar. probeer wat alineas in je tekst in te voegen. Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker :Y)

Ik pas even de titel aan, zodat je OS er in staat wat verplicht is in Windows Operating Systems. diot heb je ook al in Windows Operating Systems - Policy kunnen lezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• kromme

kromme

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:43:
hoi kromme,

in je topicstart zie ik niet wat je allemaal al geprobeerd hebt. Je zou bij msconfig alles uit kunnen zetten, met bijvoorbeeld www.hitmanpro.nl kunnen scannen, je netwerkkaart/tcp-ip opnieuw kunnen installeren, en allerleu andere dingen. Staat de firewall uit?

Op GoT vinden we dat stukje vooronderzoek erg belangrijk. Wat heb je met google en de GoT search al kunnen vinden, en wat verzorgde geen oplossing? Welk service pack geeft het probleem? Misschien even je router resetten?

Ook is de tekst bijzonder moeilijk leesbaar. probeer wat alineas in je tekst in te voegen. Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker :Y)

Ik pas even de titel aan, zodat je OS er in staat wat verplicht is in Windows Operating Systems. diot heb je ook al in Windows Operating Systems - Policy kunnen lezen :)
Nu heb ik op spyware gescanned hele zooi eraf gegooid maar als ik de IE open krijg ik http:/// (3x slesj), iets raars dus dit blijft terug komen.
Probeer ik ipconfig / release en dan renew dat doet hij niet.Kan ook niet de router bereiken.
Heb de netwerkkaart weggepleurt en opnieuw geinstalleerd nog nx.

als ik me niet vergis heb ik toch beschreven wat ik al gedaan heb.
Router werkt prima andere pc's werkt het wel(ook al beschreven)

[ Voor 3% gewijzigd door kromme op 24-01-2005 14:46 ]

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Kromme,

Werkt het wel als je statisch 'n IP-adres toewijst?
Stel dat je 'n range hebt van bv. 10.0.0.3 - 10.0.0.10 (ik noem maar wat hè) en je router is 10.0.0.2, zou je bijvoorbeeld dit kunnen doen:
  • IP-adres: 10.0.0.4 (ervan uitgaand dat ie nog vrij is ;) )
  • Subnet: 255.255.255.0 (of whatever jouw subnet is)
  • Gateway: 10.0.0.2
  • Primary DNS: 10.0.0.2
En kijk dan 'ns of dat werkt.

Wat bedoel je trouwens met het niet kunnen bereiken?
Kan je niet bij de (web)interface komen of kan je niet pingen?
Kan je wel andere computers pingen?

United we stand, and divided we fall

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Denk dat je je netwerkverbinding opnieuw moet installeren met name de TCP/IP-instellingen. Normaliter moet je altijd bij de router kunnen komen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Had je die nou gedraaid of niet... kzie het nergens staan namelijk :?

• kromme

kromme

Topicstarter
blizt schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:50:
Kromme,

Werkt het wel als je statisch 'n IP-adres toewijst?
Stel dat je 'n range hebt van bv. 10.0.0.3 - 10.0.0.10 (ik noem maar wat hè) en je router is 10.0.0.2, zou je bijvoorbeeld dit kunnen doen:
  • IP-adres: 10.0.0.4 (ervan uitgaand dat ie nog vrij is ;) )
  • Subnet: 255.255.255.0 (of whatever jouw subnet is)
  • Gateway: 10.0.0.2
  • Primary DNS: 10.0.0.2
En kijk dan 'ns of dat werkt.

Wat bedoel je trouwens met het niet kunnen bereiken?
Kan je niet bij de (web)interface komen of kan je niet pingen?
Kan je wel andere computers pingen?
kan de web interface niet bereiken, maar om 5 uur ben ik thuis dan zit ik erachter en kan ik proberen

• kromme

kromme

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:13:
[...]

Had je die nou gedraaid of niet... kzie het nergens staan namelijk :?
daarom die ???? wat is dat???? waar vind ik dat

• kromme

kromme

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:51:
Denk dat je je netwerkverbinding opnieuw moet installeren met name de TCP/IP-instellingen. Normaliter moet je altijd bij de router kunnen komen.
Had mijn netwerkaart al weggepleurt en opnieuw geinstalleerd

Verwijderd

kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:21:
[...]

Op www.google.com. Dit programmaatje herstelt de bestanden die windows gebruikt om te netwerken

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat: [google=WinsockXPFix]. Waar: idem, of de WOS FAQ, zoals ik al zei. Hoe eventlog: [google=eventlog bekijken] -> http://www.sip.be/cursus/winnt/winnt19.htm Logboek dus, in het Nederlands :+

Hoe zit het nu met de rest van mijn post? (De rest komt dan wel na 17.00, heb je nu alle tijd om even de WOS FAQ en evt. Network Troubleshooting door te spitten).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:21:
[...]
Jah hallo.. :/ dat staat hier vlak boven ook al... WOS FAQ..
En zoek maar bij google.. eerste hit... staat er nog een uitleg bij ook wat het doet ;)

edit: te laat :O

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 15:28 ]

• kromme

kromme

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:43:
hoi kromme,

Ben er vanacht maar aan gestopt om 3.00
Met hitman pro heb ik een boel gefixt, ik krijg weer een ip adress van mijn router maar als ik nu internet open krijg ik nog steeds die http:///
Als ik dan een andere pagina intik dan zoekt hij die en vind hem ook wel maar hij laad de pagina niet.
Mail doet het overigens wel weer. 8)7

Verwijderd

Misschien gewoon je startpagina bij internetopties wijzigen?

Verwijderd

Heb je nou WinsockXPFix gebruikt of niet? Meestal lost dat een boel ellende op.

• kromme

kromme

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 10:37:
Heb je nou WinsockXPFix gebruikt of niet? Meestal lost dat een boel ellende op.
gebruikt heeft nx opgelevert nog steed die http:/// en internet werkt niet, ik heb het idee dat hij de pagina vind en dan niet doorloopt. Ik zou eigenlijk internet exployer een s moeten kunnen fixen

• kromme

kromme

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 10:07:
Misschien gewoon je startpagina bij internetopties wijzigen?
eerste optie werkte niet

Verwijderd

Misschien een heel dom idee, maar als je een andere browser (zoals firefox bv) installeert, werkt het dan wel?

• blizt

blizt

Wannabe-geek

JohnnyBr: Hoe moet ie 'n andere browser installeren als z'n "internet" niet werkt? ;)
(nja, volgens mij werkt Internet Explorer niet, als ik 't goed begreep - maar dat is verschil is 'n andere discussie :P)

kromme: hitman pro al in safe mode gedaan?
Post anders 'n Hijack This Log? (maar ik weet niet of dat in dit topic mag, of dat het in B&V moet .... moet je maar even checken met de mods :))

• kromme

kromme

Topicstarter
blizt schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:09:
JohnnyBr: Hoe moet ie 'n andere browser installeren als z'n "internet" niet werkt? ;)
(nja, volgens mij werkt Internet Explorer niet, als ik 't goed begreep - maar dat is verschil is 'n andere discussie :P)

kromme: hitman pro al in safe mode gedaan?
Post anders 'n Hijack This Log? (maar ik weet niet of dat in dit topic mag, of dat het in B&V moet .... moet je maar even checken met de mods :))
Misschien een stomme vraag maar wat bedoel je hier mee: Post anders 'n Hijack This Log?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

kromme schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:37:
[...]

Misschien een stomme vraag maar wat bedoel je hier mee: Post anders 'n Hijack This Log?
Dit lijkt me een mooi begin; [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

blizt schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:09:
kromme schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:43:
[...]

Ben er vanacht maar aan gestopt om 3.00
Met hitman pro heb ik een boel gefixt, ik krijg weer een ip adress van mijn router maar als ik nu internet open krijg ik nog steeds die http:///
Als ik dan een andere pagina intik dan zoekt hij die en vind hem ook wel maar hij laad de pagina niet.
Mail doet het overigens wel weer. 8)7
Blitz: Z'n "internet" doet het in principe dus wel. M.a.w. hij heeft connectie met zijn ISP want hij kan zijn mail checken. Dus waarom is het dan zo moeilijk om een andere browser te installeren? Of bedoel je dat ie nu firefox niet kan downen nu? Kan ie toch ergens anders( Hij werkt volgens een ander topic als systeembeheerder op een school) firefox downen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 11:12 ]

• kromme

kromme

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:10:
[...]

[...]

Blitz: Z'n "internet" doet het in principe dus wel. M.a.w. hij heeft connectie met zijn ISP want hij kan zijn mail checken. Dus waarom is het dan zo moeilijk om een andere browser te installeren? Of bedoel je dat ie nu firefox niet kan downen nu? Kan ie toch ergens anders( Hij werkt volgens een ander topic als systeembeheerder op een school) firefox downen?
Mijn vader is gewend aan zijn omgeving als ik hem nu wat anders erop zet heeft hij weer een half jaar nodig om uit te vissen hoe alles werkt

• kromme

kromme

Topicstarter
mm ziet er niet verkeerd uit, ik ga het straks als laatste redmiddel proberen en anders toch maar opnieuw installeren.
Liver niet natuurlijk

• blizt

blizt

Wannabe-geek

@JohnnyBr: ik bedoelde inderdaad het downloaden; kan natuurlijk ergens anders, ja ;)
@kromme: je kan toch in ieder geval proberen of het werkt met FF? Als je weet dat dat werkt dan kan je verder gaan kijken ....

Verwijderd

Voordat je gaat formatteren kun je ook nog proberen je IE opnieuw te installeren.

Als je niet weer hoe het moet hier de stappen:
  1. Leg een originele WinXP cd in je cdrom speler
  2. Klik in het menu "Start" op "Uitvoeren" en voer deze opdrachtregel in:

rundll32.exe.setupapi ,Install
    HinfSection.DefaultInstall .132
    .%windir%inf\ie / inf.
  3. IE wordt nu opnieuw geinstalleerd
Veel succes

• kromme

kromme

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:21:
Voordat je gaat formatteren kun je ook nog proberen je IE opnieuw te installeren.

Als je niet weer hoe het moet hier de stappen:
  1. Leg een originele WinXP cd in je cdrom speler
  2. Klik in het menu "Start" op "Uitvoeren" en voer deze opdrachtregel in:

rundll32.exe.setupapi ,Install
    HinfSection.DefaultInstall .132
    .%windir%inf\ie / inf.
  3. IE wordt nu opnieuw geinstalleerd
Veel succes
Dude goede tip, heb hem helaas al van ergernis leeg gegooid. Ik las dit net iets later dan het format commando

Verwijderd

kromme schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 19:32:
[...]

Dude goede tip, heb hem helaas al van ergernis leeg gegooid. Ik las dit net iets later dan het format commando
Geeft niet. Misschien heeft iemand er later nog wat aan :)

Loopt alles nu wel naar behoren na de format?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 17:36

lordsnow

I know nothing

Ik heb zelf onlangs firefox geinstalleerd - dat ziet er gewoon 99% hetzelfde uit. Je merkt het verschil gewoon niet.

• kromme

kromme

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:38:
[...]

Geeft niet. Misschien heeft iemand er later nog wat aan :)

Loopt alles nu wel naar behoren na de format?
Loopt weer gesmeert, ik heb mijn vader ook maar weer eens gezegd om niet op ja te klikken bij het pop-up venstertje. Dat help misschien :P

Pagina: 1