VC upgraden: zinvol of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 20:57

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Heb deze vraag ook al in het ati topic geplaatst, enkele reacties gehad, maar wilde hem toch maar in een nieuw topic plaatsen aangezien natuurlijk niet iedereen alleen het ati topic leest.

Bij mijn huidige configuratie (A64 3200+, neo platinum, 1024 ddr 333mhz) valt mijn huidige videokaart (radeon 9600 pro) een beetje buiten de boot. Ik zit er dan ook over te denken om te upgraden, maar eigenlijk vind ik het nog niet echt nodig. Waarom niet? Nou, ik speel CS:Source tegen de 40 fps op 1280*1024 op medium met AA enz uit. Dat is voor mij voldoende, ik hoef echt geen fps van tegen de 100. Mocht ik toch willen upgraden dan moet ik alles wel in high kunnen spelen, maar zo super belangrijk is dit echter niet voor me.

Waarom wacht je dan niet, zullen jullie denken. Nou is dat ook niet zo'n probleem, maar ik heb nog weinig nieuws gehoord over kaarten die binnenkort geintroduceert zullen worden. Mijn budget rijkt bovendien niet oneindig ver, tot de 250 euro kan ik ongeveer gaan. Komt er binnenkort nog wat nieuws in dat prijs segment?

Mocht ik toch nu gaan upgraden, dan denk ik hieraan:

radeon 9800 pro, alhoewel deze al wat ouder begint te worden
geforce 6600 gt: @stock bijzonder snel voor het geld. Weinig overklok capaciteit.
geforce 6800 LE: evenduur als de 6600 gt, maar met mazzel kun je de pipes open gooien en kun je hem misschien laten lopen tegen 6800 of 6800 GT snelheden. Toch risicovol

Als ik nu moest kopen ging ik voor de 6600 gt, maar hoe lang zal ik anders nog van deze kaart kunnen genieten, moet ik dan over een jaar weer upgraden?

Verwijderd

wat ik zal doen als ik jou was is niet upgraden.
9600pro is perfect, waarom sneller? scheelt je 200-250 euro.

ik zou wachten totdat SLI wat beter werkt en bekender word en daar over een maandje of 6-12 pas op ingaan. voorlopig voldoe je ruim aan de eisen. zie ook op CS:Sourge voor systeemeisen.

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Het komende jaar zullen er waarschijnlijk toch enkel minimaal geupgrade versies uitkomen van de nieuwe kaarten, wat hoger geklokt of zo. Ik denk dat je toch best eens aan upgraden denkt als je nieuwere games wil kunnen spelen, ik denk dat de volgende generatie games je huidige kaartje wel stevig zullen doen kraken (huidige misschien ook al, ik denk aan Far Cry, Doom 3?)...
Met jou budget zou ik nu voor een 6800LE gaan, je hebt dan voor iets meer dan 200€ een kaartje dat je zeer waarschijnlijk met Rivatuner kan opwaarderen tot 6800GT en met wat geluk zelfs tot een 6800Ultra. Ben je niet zo voor dat getweak, dan kan je ook gewoon een 6600GT kopen.

Edit/
Oeps ik zie dat je dat allemaal zelf al wist, post wat te vlug doorlopen, sorry...
Heb je trouwens een SLI bordje? Als je dan nu een 6600GT neemt, kan je er later nog eentje bij prikken als upgrade.

[ Voor 15% gewijzigd door Ranzy op 24-01-2005 14:56 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
Nofl maar wat hebben die mensen hier toch altijd een instelling :S

Mijn computer is snel genoeg maar toch wil ik upgraden, mijn budget is 250 euro

Met andere woorden je gooit zowat 250 euro over de balk

Zo heel langzaam is je 9600 pro echt niet hoor; de 3 kaarten die je aandraagt zijn zeker sneller maar of je na een eventuele upgrade werkelijk alles op high kunt spelen is maar de vraag

Ik draai zelf nog altijd met een good 'ol TI4200 van nvidia en er is letterlijk geen een spel wat niet fatsoenlijk draait; kaartje heb ik 2 jaar geleden gekocht voor 100 euro.

Sorry hoor; we zijn tweakers en ik snap ook echt wel dat je een snelle pc wilt hebben maar om zomaar 250 euro uit te geven voor een upgrade die je nauwelijks merkt is imo een beetje belachelijk.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 20:57

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ranzy schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:53:
Het komende jaar zullen er waarschijnlijk toch enkel minimaal geupgrade versies uitkomen van de nieuwe kaarten, wat hoger geklokt of zo. Ik denk dat je toch best eens aan upgraden denkt als je nieuwere games wil kunnen spelen, ik denk dat de volgende generatie games je huidige kaartje wel stevig zullen doen kraken (huidige misschien ook al, ik denk aan Far Cry, Doom 3?)...
Met jou budget zou ik nu voor een 6800LE gaan, je hebt dan voor iets meer dan 200€ een kaartje dat je zeer waarschijnlijk met Rivatuner kan opwaarderen tot 6800GT en met wat geluk zelfs tot een 6800Ultra. Ben je niet zo voor dat getweak, dan kan je ook gewoon een 6600GT kopen.
dat weet ik, daarom twijfel ik nu erg. Mijn kaartje kraakt nog niet erg (medium instellingen bij doom en hl2 tegen 40 fps valt voor mij reuze mee), en geld kan ik inderdaad mooi opsparen voor het betere werk volgend jaar.Het scheelt natuurlijk dat mijn cpu veel goedmaakt bij de huidige games.

Maar mocht de budgetmarkt nou niet echt veel nieuwigheden krijgen (lees: ATI en Nvidia gaan zich meer richten op het high segment), dan baal ik misschien over een jaar dat ik niet eerder heb geupgrade.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, koffiedikkijken kunnen we geen van allen echt. High-end plannen van ATi en nVidia zijn wel duidelijk, maar mid/low end is altijd 'as the market requires'. Kortom daar is van tevoren geen uitspraak over te doen. Als je een syteem hebt dat nu naar behoren werkt, wees er dan tevreden mee, nu geld uitgeven voor een kaart die je pas over x-maanden nodig hebt is onzinnig, want dan is hij allicht de helft van de prijs.

Maar goed, dit is niets nieuws, deze antwoorden staan al in zat andere topics, en toekomst voorspellen kan niemand...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.