[Laptop] Toshiba 7010 CDT CD-Rom

Pagina: 1
Acties:

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:55
Beste luitjes,

Ik zit met een probleem. Ik probeer voor een vriend een laptop draaiend te krijgen maar nu loop ik tegen het volgende op. De laptop heeft geen CD-bay in zich (heel dunne laptop) en heeft enkel een floppy drive (extern) bijgeleverd.

Nu moet ik om windows te installeren zo'n cd speler hebben, maar op het internet zijn ze _niet_ te vinden. De websites met info erover zijn al fiks out-dated. Nu zit er achter op een aansluiting voor een extern 'iets'.. Maar wat kan ik er mee?

Weet iemand hoe ik hier fatsoendelijk een CD drive op kan aansluiten (heb nog oude toshiba drives, passen er alleen niet op...)

Verder zit er nog een usb op, zou daar wat mee kunnen?

|>

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer een cd-rom via USB, moet de laptop wel USB-boot ondersteunen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:37

lier

MikroTik nerd

Oplossingen:

Floppy install
Network install
Leen een CDRom
Sluit een USB CDRom aan
Installatie files op HD plaatsen

Enz. enz.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• simon
lier schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:50:
Oplossingen:

Floppy install
Network install
Leen een CDRom
Sluit een USB CDRom aan
Installatie files op HD plaatsen

Enz. enz.
1: Network gaat moeilijk, geen goede netwerk kaart. 2. Hij kan niet booten vanaf USB. 3. floppy duurt veelste lang...

|>

• lier

lier

MikroTik nerd

Haal dan de harddisk uit de laptop en stop deze tijdelijk in een andere laptop. Dan kan je in ieder geval de installatie files op de HD plaatsen.

Wat heb je zelf al bedacht/geprobeerd

O ja, mijn commentaar op jou feed back:

1) koop er dan een
2) dat is balen...
3) boeien

• simon
lier schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:24:
Haal dan de harddisk uit de laptop en stop deze tijdelijk in een andere laptop. Dan kan je in ieder geval de installatie files op de HD plaatsen.

Wat heb je zelf al bedacht/geprobeerd

O ja, mijn commentaar op jou feed back:

1) koop er dan een
2) dat is balen...
3) boeien
1) Doe eens normaal
2) Hijs niet bepaald iemand met geld, die cd spelers zijn niet te vinden
3) HDD eruithalen is een geklooi, heb geen andere laptop. Ik zei ook oude toshiba's, die laptops zijn kapot..

En act normal aub...

|>

Verwijderd

lier heeft wel gelijk. je kan het er niet zomaar op "toveren" . als je vriend het teveel moeite vind om met 24 floppies effe win95 erop te zetten dan houdt het snel op aangezien usb niet werkt, je geen netwerk hebt, geen externe cd rom drive hebt etc etc. ?
Wat wil je dan voor antwoord?

Je kunt nog met een null modem proberen, maar die moet je vast ook kopen en das:
1) NOG trager dan floppies
2) kost ook geld.

www.marktplaast.nl .. ik eet m'n schoen op als daar geen pcmia modempjes/cd-rom drives en/of externe cd rom drives staan voor een dumpprijsje |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 15:41 ]

Verwijderd

Vrij simpel gedaan, laatst ook voor een kennis gedaan die zo'n laptopje op het werk mee kon krijgen:

Je kan op http://www.bootdisk.com/usb.htm een bootdisk downloaden waarmee je een usb cd-rom speler kan laden, daarmee de cab files van win98 copieren en voila.
Anders is het handig (aangezien het toch een oud laptopje is ) er een nieuwe HDD in te zetten (40gb ofzo) en in de winkel te vragen of ze de cab files er voor je opzetten.
Uiteraard kan je ook een externe 2,5 case kopen en aansluiten op je gewone pc, wederom de cab files copieren en klaar, reboot en setup uitvoeren. :)
Drivers van de Toshiba zijn nog steeds beschikbaar van hun site!

PS de dockinstations ( met ingebouwde cd speler) zijn nog te vinden op inet en
geneens al te duur.

Succes ermee! ;)

• simon
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:39:
lier heeft wel gelijk. je kan het er niet zomaar op "toveren" . als je vriend het teveel moeite vind om met 24 floppies effe win95 erop te zetten dan houdt het snel op aangezien usb niet werkt, je geen netwerk hebt, geen externe cd rom drive hebt etc etc. ?
Wat wil je dan voor antwoord?

Je kunt nog met een null modem proberen, maar die moet je vast ook kopen en das:
1) NOG trager dan floppies
2) kost ook geld.

www.marktplaast.nl .. ik eet m'n schoen op als daar geen pcmia modempjes/cd-rom drives en/of externe cd rom drives staan voor een dumpprijsje |:(
Zie het zo, hij heeft weinig geld, en ik probeer het, ik weet zelf bijna dat er niets is, voor geen geld, de laptop koste 25 euro... Het is nu aan hem om er andere dingen voor te kopen. Ik vroeg me af of ik niet de aansluiting onder de laptop kon gebruiken (waarvoor is die eigenlijk?)

|>

• lier

lier

MikroTik nerd

Daarvoor dus (waarschijnlijk) :
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:01:

PS de dockinstations ( met ingebouwde cd speler) zijn nog te vinden op inet en
geneens al te duur.

Verwijderd

Aansluiting onder aan de laptop is voor een zogenaamde docking station, lees anders eerst een keer de manual door van de laptop, die staat nog steeds op de site van Toshiba.
Wel toevallig, die kennis van mij heeft de laptop ook voor 25 euro gekocht.
Wie weet werken ze wel bij hetzelfde bedrijf?
_/-\o_

Verwijderd

Simon,

Ben toch wel benieuwd of je al verder bent gekomen met de laptop!
Laat maar horen wat je bevindingen op dit moment zijn!

Greetz

>:) (geloof dat de topicstarter gestorven is) >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 16:11 ]

Pagina: 1