Het opstarten van XP duurt bij mij erg lang. Bij een koude boot zie ik een Vaio-scherm en daarna wordt het beeld een seconden of 30 zwart. Hierna verschijnt er een witte balk bestaande uit allemaal 'i'tjes die zich tergend langzaam vult. Na weer 30 seconden volgt het Windows XP scherm met het Knight-riderbalkje. Hierna draait Windows gewoon normaal. Totale boottime neemt zo'n drie minuten in beslag.
Het lijkt wel of de computer het erg moeilijk heeft voor het opstarten van Windows.
Ik defragmenteer regelmatig met Diskeeper en de laptop is volledig Virus, spywarevrij.
Heeft iemand enig idee wat er tijdens het zwarte scherm en de witte balk afspeelt en hoe ik dit kan oplossen? Mij is vertelt dat de witte balk alleen bij oude systemen te zien is.
Specs van de laptop:
Sony Vaio Grt-815E
P4- 2,8
Geforce FX 5600GO
512 MB-ram
Windows XP Pro met SP2
Ps, bootvis.exe heb ik geprobeerd en dat was geen succes.
Het lijkt wel of de computer het erg moeilijk heeft voor het opstarten van Windows.
Ik defragmenteer regelmatig met Diskeeper en de laptop is volledig Virus, spywarevrij.
Heeft iemand enig idee wat er tijdens het zwarte scherm en de witte balk afspeelt en hoe ik dit kan oplossen? Mij is vertelt dat de witte balk alleen bij oude systemen te zien is.
Specs van de laptop:
Sony Vaio Grt-815E
P4- 2,8
Geforce FX 5600GO
512 MB-ram
Windows XP Pro met SP2
Ps, bootvis.exe heb ik geprobeerd en dat was geen succes.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...