[XP] Langzame start voor XP-scherm

Pagina: 1
Acties:

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het opstarten van XP duurt bij mij erg lang. Bij een koude boot zie ik een Vaio-scherm en daarna wordt het beeld een seconden of 30 zwart. Hierna verschijnt er een witte balk bestaande uit allemaal 'i'tjes die zich tergend langzaam vult. Na weer 30 seconden volgt het Windows XP scherm met het Knight-riderbalkje. Hierna draait Windows gewoon normaal. Totale boottime neemt zo'n drie minuten in beslag.

Het lijkt wel of de computer het erg moeilijk heeft voor het opstarten van Windows.
Ik defragmenteer regelmatig met Diskeeper en de laptop is volledig Virus, spywarevrij.

Heeft iemand enig idee wat er tijdens het zwarte scherm en de witte balk afspeelt en hoe ik dit kan oplossen? Mij is vertelt dat de witte balk alleen bij oude systemen te zien is.

Specs van de laptop:
Sony Vaio Grt-815E
P4- 2,8
Geforce FX 5600GO
512 MB-ram
Windows XP Pro met SP2

Ps, bootvis.exe heb ik geprobeerd en dat was geen succes.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Zolang je die balk met i-tjes ziet is Windows je hardware aan het initialiseren. Aangezien dit erg lang duurt lijkt mij dit een conflict met je hardware.

Kijk is bij apparaatbeheer of er conflicten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 13:26 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat geeft bootvis aan als obstakel waardoor je pc traag opstart ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BillSpaarbank
  • Niet online
sanfranjake schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:30:
Wat geeft bootvis aan als obstakel waardoor je pc traag opstart ?
Het vreemde is dat het systeem normaal opstart als ik trace boot + driversdelay selecteer in bootvis. Ik kan in het log van bootvis dus ook niet zien wat de laptop aan het doen is.

Apparaatbeheer geeft geen conflicten weer.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Bijgaand het log van bootvis bij een nog redelijke start. Met bootvis start de computer namelijk sneller op. Kan iemand hier wat mee? Waar moet ik bijvoorbeeld op letten?

Alvast bedankt..

Bootvis log klik

-edit-

Ik kwam de volgende foutmelding tegen in de logboeken. Microsoft weet er geen raad mee en google levert ook niets op. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.hardenbol/Logboekfoutmelding.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door BillSpaarbank op 24-01-2005 20:46 ]

Verwijderd

Je write caching staat uit :/
Zet die is aan

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 08:37:
Je write caching staat uit :/
Zet die is aan
Die staat volgens windows gewoon aan...

Verwijderd

mischien helpt dit om je computer te versnellen..

1.
kijk eens na het opstarten van jou windows xp in 'msconfig'
ga via start naar uitvoeren,type msconfig ,daarna enter....
in het menu van msconfig rechtsboven, click op opstarten
bij items voor opstarten alles uitvinken
[behalve virus en evt. firewall of virtuele cdrom programma's]
nadat je de rest hebt uitgevinkt, click op toepassen en daarna op sluiten.
Windows wil nu graag opnieuw opgestart worden,click op 'afsluiten zonder opnieuw te starten'

nu het register opschonen van datgene wat we hebben veranderd in msconfig.

2.
ga via start naar uitvoeren,type regedit ,daarna enter....
kijk aan de linkerkant onder de map HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ MICROSOFT \ SHARED TOOLS \ MSCONFIG \ STARTUPREG
verwijder in de map STARTUPREG alle sleutels,
dus de map STARTUPREG moet totaal leeg zijn [map niet verwijderen! ]

daarna regedit afsluiten en de computer opnieuw opstarten

PS: ik weet verder niet of je norton antivirus of een ander groot virusprogramma erop hebt staan,zo ja,verwijder dat ook maar eens compleet van je computer,want norton of andere grote antivrus programma's kunnen ook een grote negatieve impact hebben op een laptop.
kies daarna voor een andere antivirus programma's ,zoals bv. AVG Antivirus of Avast Antivirus
deze zijn gratis te downloaden,werken zeer goed,en het heeft niet zo'n grote impact in jou systeem als datgene wat norton of andere grote antivrus programma's aanricht in het register van windows.

succes ermee

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

BillSpaarbank schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:21:
Bijgaand het log van bootvis bij een nog redelijke start. Met bootvis start de computer namelijk sneller op. Kan iemand hier wat mee? Waar moet ik bijvoorbeeld op letten?

Alvast bedankt..

Bootvis log klik

-edit-

Ik kwam de volgende foutmelding tegen in de logboeken. Microsoft weet er geen raad mee en google levert ook niets op. Iemand een idee?

[afbeelding]
Nou 1e hit in google geeft genoeg info , http://support.microsoft....n-us;314357&Product=winxp ;)

• BillSpaarbank
  • Niet online
Woei bedankt,
On a Local Computer
If the user is on a stand-alone Windows XP-based computer, follow these steps: 1. Log on to the computer as administrator or as a member of the Administrators group.
2. Start the Local Computer Policy snap-in.
3. Expand Local Computer Policy, expand Computer Configuration, expand Windows Settings, and then expand Security Settings.
4. Expand Local Policies, and then click User Rights Assignment.
5. In the right pane, right-click Log on as a service, and then click Properties.
6. Click Add User or Group, add the user that you want to the policy, and then click OK twice.
7. Close the Local Computer Policy snap-in.

Method 2: Configure Logon Information for the Service
If the password is changed on the user account that the service uses to log on, configure the password to match the current password for that user. To do this, follow these steps: 1. Click Start, click Control Panel, click Performance and Maintenance, and then click Administrative Tools.
2. Double-click Services.
3. In the right pane, right-click the appropriate service, and then click Properties.
4. Click the Log On tab, type the correct password in the Password and Confirm Password boxes, and then click OK.
5. Right-click the service, and then click Restart.
6. Quit the Services tool.

Method 3: Configure the Service to Use the Built-in System Account
If the service still does not work with the specified user account, configure the service to log on to the built-in system account. To do this, follow these steps: 1. Click Start, click Control Panel, click Performance and Maintenance, and then click Administrative Tools.
2. Double-click Services.
3. In the right pane, right-click the appropriate service, and then click Properties.
4. Click the Log On tab, click Local System account, and then click OK.

NOTE: In most situations, it is not necessary to configure a service to interact with the desktop. You do not need to select the Allow service to interact with desktop check box.
5. Right-click the service, and then click Restart.
6. Quit the Services tool.
Nu nog begrijpen wat er staat ;)

Het vreemde is dat de service er bij methode 3 niet bij staat. Ik zou zou graag willen weten wat dit voor een service is.

MpCow, ook bedankt. Ik zal het proberen, ik draai trouwens al AVG...

Pagina: 1