the things we fear most have already happened to us
Je moet in de pagina die je in het iframe zet gewoon dezelfde CSS definieren als in de rest van je pagina's.
maar de CSS van de pagina waar de iframe in staat verschilt dus hij moet die van de parent overnemen..
Dan pas je de CSS van de pagina in het iframe toch aan? Of laad je er een pagina in die niet op jou webserver (of iig niet onder jouw beheer) staat?
Voor zover ik weet is het niet op een normale manier mogelijk om de CSS over te laten nemen. Misschien met Javascript, maar ik geef je weinig hoop.
Voor zover ik weet is het niet op een normale manier mogelijk om de CSS over te laten nemen. Misschien met Javascript, maar ik geef je weinig hoop.
Het moet mogelijk zijn, maar ik weet dus niet hoe......
Hetgeen wat reeds is voorgesteld door Zoefff lijkt mij wel de oplossing. Dit kan je natuurlijk ook doen middels een stukje javascript door gewoon een style toe te voegen aan de pagina in de IFRAME.
Er is niet zoiets als overerving voor een iframe. Let overigens wel op dat het (naar ik meen) niet op gaat voor pagina's in de iframe welke niet op je eigen domein staan...
Er is niet zoiets als overerving voor een iframe. Let overigens wel op dat het (naar ik meen) niet op gaat voor pagina's in de iframe welke niet op je eigen domein staan...
Je haalt een paar dingen door elkaar denk ik. Een iframe is een los document, die heeft zijn eigen stylesheet include nodig, en kan dat niet zomaar erven van een ander document. Voodrdeel is dat je daar dus een url in kan laden terwijl de parent niet gerefreshd wordt.
Dat overflow verhaal is overflow:auto; en werkt op een block level element met een gedefinieerde width en/of heigth. Het leuke daarvan is dat het automatisch dezelfde css heeft (omdat het in hetzelfde document zit) en je ook het scrollen van oldskool frames kan gebruiken zonder ranzige framesets, maar zonder javascript kan je daar dus niet zomaar een losse url in laden.
Dat overflow verhaal is overflow:auto; en werkt op een block level element met een gedefinieerde width en/of heigth. Het leuke daarvan is dat het automatisch dezelfde css heeft (omdat het in hetzelfde document zit) en je ook het scrollen van oldskool frames kan gebruiken zonder ranzige framesets, maar zonder javascript kan je daar dus niet zomaar een losse url in laden.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
en op wat voor manier met javascript is het dan mogelijk om wel een url in bijv een <div> te laden en dus niet in een iframe?
Dan kom je op serverside includes of op het hiden en weer terug toveren van div's.
Zie ook: ALA
Zie ook: ALA
Je kan ook een hidden frame gebruiken en daarvan de body.innerHTML kopieren naar de div.innerHTML... netjes? ach6bit schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:34:
en op wat voor manier met javascript is het dan mogelijk om wel een url in bijv een <div> te laden en dus niet in een iframe?
Edit: voorbeeld in ranzige code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <html>
<head>
<script language="Javascript" type="text/javascript">
function CopyContent(oHFrame) {
if(oHFrame.document) { sHTML = document.frames[oHFrame.id].document.body.innerHTML; }
else if (oHFrame.contentDocument) { sHTML = oHFrame.contentDocument.body.innerHTML; }
else { self.alert("No document loaded..."); return; }
oCDiv = document.getElementById("ContentDiv");
oCDiv.innerHTML = sHTML;
}
</script>
</head>
<body>
<iframe id="HiddenFrame" src="test2.html" style="display:none;" onload="CopyContent(this);"></iframe>
<div id="ContentDiv" style="width:200px; height:200px; border: 1px solid black; overflow: auto;">Loading...</div>
</body>
</html> |
Edit2: voorzien van ranzige IE-fix
[ Voor 85% gewijzigd door Morrar op 28-02-2005 18:07 ]
Pagina: 1