Toon posts:

Dvd-rom en DVD brander op één IDE Kabel??

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pentium IV 2,8 ghz met nu nog alleen een DVD rom.
Ik wil er een DVD Brander bij in bouwen.
Is het nou het beste om ze op één IDE kabel aan te sluiten of kan ik beter één van de twee bij de harde schijf aan doen?

Kan iemand me vertellen wat de beste manier is?

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ligt eraan wat je ermee wilt doen?
Als je veel cd>cd kopietjes gaat draaien, dan op aparte kabel.
Anders maakt het niet zoveel uit. Wel moet je de brander als master doen, daar er veel branders problemen hebben met draaien als slave.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vroeger maakte het nog veel uit hoe je het aansloot, tegenwoordig maakt het echt niets meer uit.
Gezien alle branders toch burnproof hebben en het systeem toch snel zat is kun je makkelijk DVD en DVDRW op 1 kabel zetten.

gezien een HDD in izjn eentje meer bandbreedte nodig heeft dan de dVD en DVDRW zou ik de optische drives gewoon bij elkaar zetten en de hdd alleen.

mocht je nu aansluitingen over hebben (extra controller onboard ofzo) dan kun je natuurlijk altijd nog alle devices op hun eigen kabel hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Bedankt! :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens de FAQ van dit subforum onder "Hoe kan ik mijn IDE kanalen het beste indelen?". Info zat :)

edit:
Dude, je valt in herhaling qua postniveau. Herlees eens de mailtjes dat je hierover hebt ontvangen, of -mocht je ze nu niet meer hebben- neem de hele [faq]registratievoorwaarden[/] nogmaals door. Zodoende heb je meer inzicht in de werking van GoT :)

[ Voor 57% gewijzigd door BalusC op 24-01-2005 12:52 ]

Dit topic is gesloten.