Toon posts:

[VBA] ListBox control met kleur per item

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een form in Access, waar een listbox op staat. Deze listbox wordt dmv een Do While loop gevuld met data en shifts. Nu wil ik graag de mogelijkheid hebben om de verschillende items in deze listbox (regels) een andere kleur te geven.

Met de standaard control is dat niet mogelijk. Wanneer ik met Google zoek kom ik vooral commerciele ActiveX componenten tegen. Allereerst ben ik op zoek naar een gratis alternatief en liever ook niet in de vorm van een ActiveX component.

Op Google heb ik al wel gevonden dat ik de control op ownerdraw moet zetten en daarna per regel de listbox moet kleuren, maar veel verder ben ik nog niet gekomen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan maken?

edit:

Wellicht dat het met een ListView wel gaat werken... Deze kan in ieder geval wel kleur aan (via ListItems)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 12:26 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:45
Een listview kan per cell de tekstkleur zetten.

Wil je meer, dan moet je de control subclassen. Je moet dit echter wel onder het kopje "Advanced VBA" zetten. :)

Maw, je zult de Windows API veelvuldig moeten aanspreken. Volgens mij staat er op codegure wel wat meuk.

Kijk hier eens naar:
http://www.codeguru.com/vb/controls/vb_listview/

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Interessant, maar inderdaad wel 'advanced'. Zal eerst eens met die listview aan de gang gaan.

Toch jammer dat MS niet een uitgebreidere listbox heeft geimplmenteerd. In mijn ogen ontbreekt er nogal wat aan. :)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:45
Tja, het is BASIC he :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.