Beeldscherm flikkering wegwerken

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik ben momenteel bezig met een aantal kleine filmpjes die gebruikt gaan worden in een professionele omgeving. Nu ging ook één filmpje over het inscannen van een barcode. Dus moest je zien hoe dat in het werk gaat. Nu is het filmen daarvan wel goed gelukt, maar na het filmen kwamen we er achter dat het beeldscherm waarop de output te zien is (dus de prijs) wel heel erg flikkert. Je ziet dus zwarte balken over het beeldscherm heenrollen. En aangezien dit wel een essentieel onderdeel is van het filmpje en we eigenlijk geen tijd meer hebben om het op nieuw te schieten wil ik het zo goed mogelijk werken.

Ik heb het al geprobeerd in AAFX (After Effects) om 1 frame wat wel goed is uit te leggen over het bestaande beeld, door middel van motion tracking etc, maar dit resultaat was niet bevredigend. Weet iemand misschien een plugin, effect oid om die flikkering weg te werken.

Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Opnieuw doen met een LCD scherm vrees ik..

Die flikker ga je denk ik nooit weg krijgen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:19
Misschien kan je de refresh rate van het beeldscherm heel erg hoog (100Hz oid.) zetten, zodat het flikkeren eigenlijk niet meer opvalt. PAL Bevat 25 beeldjes per seconde, dus de kans dat je "toevallig" een zwart scherm opneemt in een frame is dan neit meer aanwezig.

of anders LCD scherm oid. dan heb je helemaal geen last meer van flikkeringen.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Nou, het is een 7" oud barrel schermpje. We hadden ook voorgesteld om er een andere monitor aan te knuppen, maar dat mocht niet.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Leg je probleem voor aan de opdrachtgever, het is namelijk een probleem vanuit de opdrachtgever, en niet vanuit de uitvoerende partij, in dit geval jij. :Y)