Toon posts:

harddisk slow

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
my harddisk a WD 80 gigabyte (wb8000JB) read at normal speed but writes at 2.9 Mb/s what according to specs much be 15.5 Mb/s . schrijfcache is enabled i have ntfs file system. What can be the problem
i have a amd athlon 2800
512 mb dual channel memory
i have it parition in to three parts
1. 10Mb
2. 20Mb
3. 45Mb
The computer starts also slow
should i reinstal windows again or has somebody a solution for this problem

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:27
Het mag wel in het nerdelands hoor,

Heb je DMA wel aan staan?

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Verwijderd

Why in crappy english??

Je kunt hier gewoon nederlands lullen. En staat je DMA / PIO setting goed? Zou Ultra DMA 5 oid moeten zijn (setting kun je vinden in de properties/eigenschappen van je disk controller in apparaatbeheer/device manager.

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry eerste keer dacht dat het in het engels moest
waar kan ik dat zien dat mijn dma goed staat

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De schrijfspecs van die schijf liggen echt wel wat hoger als 15.5MB/s hoor :)
Verder, je partities zijn vast ingedeeld in GB ipv MB ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Vertaling:

Mijn harddisk is een Western Digital 80GB (WD800JB). Hij leest zo'n 2,9MB/s, wat toch minimaal 15.5 moet zijn. Schrijfcache staat aan, en hij is geformatteerd als NTFS.

Ik heb een AMD Athlon XP 2800+ met 512MB Dual channel memory (volgens mij dus een nForce 2 of Via KT880 moederbord). Hij is in 3 partities opgedeeld:

1. 10GB
2. 20GB
3. 45GB

De computer start ook nogal traag op. Moet ik Windows opnieuw installeren, of heeft iemand een oplossing?
IDD, check je DMA:

Rechts klikken deze computer, beheren, apparaatbeheer, zoek je IDE controller op, open de properties daarvan, en kijk in welke modus hij staat. PIO = fout.

Over traag booten: kán aan je HDD transfermode liggen, je zou ook natuurlijk een virus/spyware kunnen hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 12:21 ]

Verwijderd

Defragmenteer dat ding eens.

Verwijderd

Heb je een spyware probleempje??? of een virusje? Heb je daar al naar gekeken? Sinds wanneer heb je dat probleem? Heb je ervoor iets veranderd?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat staat automatich ingesteld en er onder staat dat ie ingesteld is in pio modes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:19:
[...]

IDD, check je DMA:

Rechts klikken deze computer, beheren, apparaatbeheer, zoek je IDE controller op, open de properties daarvan, en kijk in welke modus hij staat. PIO = fout.

Over traag booten: kán aan je HDD transfermode liggen, je zou ook natuurlijk een virus/spyware kunnen hebben.
hoe kan ik dat veranderen in DMA?

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:00
in je BIOS van je mobo

Systems Specs

Verwijderd

Kijk, dat is dus het probleem. Forceer hem eens naar DMA, en controleer je bekabeling eens: wel een goede 80-aderige kabel gebruikt? Hoeveel devices op die kabel? Correct gejumperd? Goed aangesloten? Kabel niet in al té gekke bochten gebogen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :) Dit is dus een Nederlandstalig forum. De [faq]registratievoorwaarden[/] zijn overigens ook gewoon in het Nederlands, heb je deze überhaupt wel doorgenomen? Getuige dit topic denk ik van niet. Neem deze alsnog door, zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van de werking van dit forum. Het is hier de bedoeling dat je minimaal over inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis beschikt. Dat zie ik hier helaas niet terug, je vermeldt namelijk nergens wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. Je had bijvoorbeeld eenvoudigweg in de FAQ van dit subforum kunnen kijken: OM FAQ / Beleid. En daarin kijk je even onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?". Info, tips en antwoorden te over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.