Toon posts:

Apache & MySQL op cd laten runnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik heb een project op school waar we een website willen bouwen hierin gaan we gebruik maken van php en mysql. Nu is het probleem dat het project op een cd-rom aangeleverd moet worden. Mijn vraag dus, is het mogelijk om een apache en mysql te laten runnen vanaf een cd? Zoja hoe?

Bvd DaOxx

Verwijderd

Ik zou zeggen...kijk naar livecd's van linux.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Kijk eens naar een lichte linux distributie ofzo, Knoppix, volgens mij zit het daar al bij in, of ga zelf even tunen ;)

-edit-

te laat :+

[ Voor 10% gewijzigd door WhizzCat op 24-01-2005 12:14 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels wel wat gevonden namelijk: http://www.dwebpro.com/downloads.php
WEet niet of dit een goed programma hiervoor is. Heeft hier iemand ervaring mee?

Knoppix is iddwel mogelijk, maar kun je hier dan wel gewoon een apache & mysql installeren en dan terug branden?

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 10:25
Ik zou zeggen, tast maar diep in je buidel... dit kost je minimaal 300 euro...!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

stef-o.nl schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:23:
Ik zou zeggen, tast maar diep in je buidel... dit kost je minimaal 300 euro...!
Wat een onzin

Knoppix heeft Apache + MySQL al geinstalleerd, enige wat je hoeft te doen is je DB overzetten en je website er bij te zetten.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:33
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:17:
Heb inmiddels wel wat gevonden namelijk: http://www.dwebpro.com/downloads.php
WEet niet of dit een goed programma hiervoor is. Heeft hier iemand ervaring mee?

Knoppix is iddwel mogelijk, maar kun je hier dan wel gewoon een apache & mysql installeren en dan terug branden?
Apache & MySQL zitten in Knoppix geintegreerd..

Wat ik verder een goed idee vind, is om er een briefje bij te stoppen dat de gehele cd naar de root van C: moet worden gekopieerd.. MySQL gaat het niet leuk vinden als hij niet kan schrijven (Apache trouwens ook niet; logfiles...)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:08:
Ik heb een project op school waar we een website willen bouwen hierin gaan we gebruik maken van php en mysql. Nu is het probleem dat het project op een cd-rom aangeleverd moet worden.
Volgens mij denk je te moeilijk ;)
Als je een dump van de database aanleverd is het meestal wel in orde.
Mijn vraag dus, is het mogelijk om een apache en mysql te laten runnen vanaf een cd? Zoja hoe?
Ja, dat is mogelijk, maar je kunt niets opslaan, dus je zult je database in een tmpfs neer moeten zetten.
Het is niet onmogelijk, maar zoals ik al zei, je maakt het jezelf een stuk moeilijker dan volgens mij de bedoeling is.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-08 23:35
En als je de website op een hosting zet, en de broncode op cd?

_@/'

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

SyS_ErroR schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:26:
[...]

Apache & MySQL zitten in Knoppix geintegreerd..

Wat ik verder een goed idee vind, is om er een briefje bij te stoppen dat de gehele cd naar de root van C: moet worden gekopieerd.. MySQL gaat het niet leuk vinden als hij niet kan schrijven (Apache trouwens ook niet; logfiles...)
De logfiles van Apache kun je gewoon naar /dev/null sturen; de databases kun je inderdaad beter extracten in een tmpfs zoals elke live-cd doet. Dit is redelijk eenvoudig zelf te maken met een goede Live CD als basis/bron :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
BMRS schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:29:
En als je de website op een hosting zet, en de broncode op cd?
Nee ze willen het werkend op een cd-rom zien.
Spider.007 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:32:
[...]

De logfiles van Apache kun je gewoon naar /dev/null sturen; de databases kun je inderdaad beter extracten in een tmpfs zoals elke live-cd doet. Dit is redelijk eenvoudig zelf te maken met een goede Live CD als basis/bron :)
Ik zal me daar eens in gaan verdiepen heb er namelijk nog nooit mee gwerkt.

Maar iig bedankt voor alle tips.
Pagina: 1