[JS] onbekede fout bij execcommand in FF

Pagina: 1
Acties:

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:27

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Hallo,

Bij het maken van een richtexteditor ben ik tegen een onbekende fout opgelopen. Ik heb geen idee waar het aan ligt, ook een zoekactie op GoT en google leverde weinig op. Er zijn wel mensen met hetzelfde probleem, maar op die sites is er niemand met een oplossing.

De fout die ik in Firefox krijg: (in IE werkt het wel gewoon)
code:
1
Error: uncaught exception: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIDOMNSHTMLDocument.execCommand]"  nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)"  location: "JS frame :: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Mathieu/My%20Documents/Richtext/data/rte.js :: anonymous :: line 112"  data: no]

De fout wordt veroorzaakt op deze regel:
JavaScript:
1
document.getElementById('txtEditor').contentWindow.document.execCommand('underline', false, null); 

Ik heb dus een editor, (een iframe) die ik via Js (via document.writeln) aanroep en opstart. Alles gaat goed, en in IE werkt het ook netjes.
Na een zoekactie besloot ik toch voor execCommand te gaan, aangezien deze ook ondersteund wordt door Mozilla. (http://www.mozilla.org/editor/midas-spec.html)

Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen?

🇪🇺 pro Europa!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat is dat toch met Javascript de laatste tijd. Bekijk P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc... eens. :)
Move P&W -> W&G

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
oh excuses ik dacht dat ik in W&G zat... |:(

🇪🇺 pro Europa!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat is je target wat je probeert te under-linen, een range ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je wellicht iets meer code? Controleer je bijvoorbeeld ook of een range geselecteerd is o.i.d.? Verder kan je ook ene kijken naar bestaande Rich Text Editors (zoals: FCK Editor) om te zien hoe zij het hebben opgelost...

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Het aanroepen van de editor gaat als volgt:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
function rte(name)
{
   this.name = name;        
   this.initialize = function()
   {
      document.writeln('<div id="editor">');
      this.initButtons();
      this.initEditor();
      document.writeln('</div>');
      this.activateEditor();
   }
   this.initButtons = function()
   {
      // hier worden alle knoppen op het scherm gezet...
      // wanneer er op een knop geklikt word wordt de functiebuttonClick(knop) aangeroepen
   }
   this.initEditor = function()
   { 
      document.writeln('<iframe id="txtEditor" nam="txtEditor" style="width: 100%; height: 300px;" frameborder="0"></iframe>');
   }
   this.buttonClick = function(btn) 
   {
      rte.setFocus();
      // ff een text switch gemaakt
      switch (btn)
      {
         case 'underline':
    document.getElementById('txtEditor').contentWindow.document.execCommand('Bold', false, null)
    break;
      }
      rte.setFocus();
   }
   this.buttonPressed = function(btn_id) { document.getElementById(btn_id).className = 'pressed'; }
   this.buttonRaised = function(btn_id) { document.getElementById(btn_id).className = 'normal'; }
   // retrieve editor frame
   this.RTiFrameWindow = function() { return document.getElementById('txtEditor').contentWindow; }
   // activate frame
   this.activateEditor = function() { rte.RTiFrameWindow().document.designMode = 'On' }
   // set focus
   this.setFocus = function() { rte.RTiFrameWindow().focus(); }
   this.getCode = function() { return rte.RTiFrameWindow().document.body.innerHTML; }

Nu doe ik elke keer rte.RTiFrameWindow() ipv this.RTiFrameWindow(), volgens mij gaat het daar fout. Maar this.RTiFrameWindow() werkt niet...

[ Voor 38% gewijzigd door Rhapsody op 24-01-2005 12:36 . Reden: ff wat duidelijker gemaakt ]

🇪🇺 pro Europa!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
als ik de volgende code gewoon in een bestand zet:
code:
1
2
3
4
<iframe id="iView" nam="iView" style="width: 100%; height: 300px;" frameborder="2"></iframe>
<input type="button" value="code" onclick="
document.getElementById('iView').contentWindow.document.designMode = 'on';
document.getElementById('iView').contentWindow.document.execCommand('bold', false, null);"/>

Dan werkt het wel in mozilla..... Het ligt dus duidelijk aan de manier waarop ik het aanroep, in dit geval rte.RTiFrameWindow(). etc etc

[ Voor 17% gewijzigd door Rhapsody op 24-01-2005 13:17 ]

🇪🇺 pro Europa!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Rhapsody schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:17:Het ligt dus duidelijk aan de manier waarop ik het aanroep, in dit geval rte.RTiFrameWindow(). etc etc
Deze problemen met soortgelijke foutmeldingen heb ik ook gehad, het lag telkens aan de manier waarop je het object met de designMode benaderd, zo kreeg ik het niet voor elkaar om een dynamisch geplaatst iframe als "editor" te gebruiken. Deze moest al statisch in het document staan, anders kreeg ik telkens een vage error die lijkt op de error die je in je OP hebt gezet.

Vormkracht10

Verwijderd

MarkvE schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:39:
[...]

Deze problemen met soortgelijke foutmeldingen heb ik ook gehad, het lag telkens aan de manier waarop je het object met de designMode benaderd, zo kreeg ik het niet voor elkaar om een dynamisch geplaatst iframe als "editor" te gebruiken. Deze moest al statisch in het document staan, anders kreeg ik telkens een vage error die lijkt op de error die je in je OP hebt gezet.
Dat probleem kan je oplossen door een lege string naar het document van het frame te schrijven met write method. Raar, maar waar :Y)

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:42:
[...]

Dat probleem kan je oplossen door een lege string naar het document van het frame te schrijven met write method. Raar, maar waar :Y)
Ik heb geprobeerd om een lege string te schrijven, maar ook dat maakt niets uit

🇪🇺 pro Europa!

Verwijderd

Onderstaande testcase heeft geen enkel probleem.

MarkvE > De oplossing zit hem in de lege write method. Dit voorkomt dat Gecko een foutmelding geeft. Raar maar waar. Zet voor de grap maar eens wat commentaar om de lege write method.

Rhapsody. In mijn voorbeeld heb ik geen enkel probleem met het gebruik van het this keyword.

Java slechts gekozen voor de Syntaxhighlighting
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
<html>
  <head>
    <title>Testcase</title>
    <script>

function addEvent(el, evname, func) {
      try {
        if (el.attachEvent) {
          el.attachEvent("on" + evname, func);
        } else if (el.addEventListener) {
          el.addEventListener(evname, func, false);
        }
      } catch (e) {}
    }

function rte(name) {

var frame = document.createElement("IFRAME");
      frame.style.width = frame.style.height = "400px";
      frame.id = "editor_" + name;
      document.body.appendChild(frame);
      this.editor = document.getElementById("editor_" + name).contentWindow;
      this.document = this.editor.document;
      this.document.designMode = "On";

///*
      this.document.open();
      this.document.write("");
      this.document.close();
      //*/
      addEvent(this.document, "keyup", function (e) {
        alert("Woei");
      });
    }

rte.prototype = {
      getFrame:function() {
        return this.editor;
      }
    };

window.onload = function () {

var editor = new rte("naam");
      editor.getFrame();

}

</script>
  </head>
  <body>
  </body>
</html>

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 15:30 ]

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Intusse heb ik alles omgezet naar gewoon html en dat werkt wel, dus ik ga eens kijken naar jouw testcase. Hartelijk bedankt in ieder geval.

🇪🇺 pro Europa!

Pagina: 1