Freecom 250GB USB-2 schijf kapot...?

Pagina: 1
Acties:

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Mijn fijne, snelle, en vooral nieuwe! Freecom Classic USB-2 externe HD van 250 GB heeft de geest gegeven. Mijn opgeslagen data waarschijnlijk om zeep.

Symptomen: Hoge loei, het 'herkennen' van de HD komt in een 'endless loop'... Win2K herstarten |:(

Omdat de schijf nog maar zo'n 2 maanden oud is, waag ik het niet om de moeilijk te openenen case te openen om de schijf aan mijn IDE te hangen. Ik heb de helpdesk van de verkopende zaak al gebeld, er rest mij weinig anders dan 'terug ermee'...

Iemand nog andere ideeën dan terug naar de winkel en de garantie trachten te claimen? De data zijn niet onvervangbaar, maar het heeft wel tamelijk veel moeite gekost om te verzamelen... Ik heb er donderdag j.l. nog mee gewerkt en de data mee vervoerd.

Kan het zijn dat de USB-converter niet deugt? Of de HD slechts gedeeltelijk onklaar is? Ik kan niet eens een checkdisk of andere bad sector-test runnen... :'(

S.M.D....S.M.D....S.M.D....S.M.D....S.M.D....S.M.D....S.M.D.... (save my data) ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
OK, beetje laat met opvolging...

Eerst naar de zaak (Informatique) teruggeweest, keuze tussen opsturen en zelf brengen, kansloze operatie, volgens hen. Data sowieso kwijt (200 GB aan films, DVD-images etc) :'(

Ik heb dus eigenhandig 2 weken geleden schijf met toebehoren + doos naar Freecom in Delft gebracht, aannamebalie goederen. Met het gevoel: hopelijk doen ze er wat mee... ik verwachtte er niet al te veel van.

Maar!

Gisteren (lag in bet met griepje) werd er om 11.30 aangebeld.

UPS-mannetje-met-handheld-consoleding-in-zijn-hand.

En een doos!

Daarin een spikslinternieuwe schijf, nieuw in doos!!!
Creditnota met verwerkte serienummers etc, -1 kapotte, + 1 goeie.

Freecom: bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Bloemen!

Afbeeldingslocatie: http://www.nubloemenbestellen.nl/shop/images-shop/1033664816-boeket%2013.GIF

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan